Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Er wordt gezegd dat de HK250 en de CX250 hetzelfde zijn.

ECHT NIET Heb verschillende versies 250 gezien, en de CX is echt lichtjaren beter dan de HK, die is gewoon echt brol.. geen enkel onderdeel is een beetje netjes ge cnc'd op dat ding;) tailboxes die niet vierkant zijn etc, grips met verschillende gat afstanden van de links, mixerarms die niet eens recht zijn. de CX is beter, de align is gewoon goed.;)
moet er wel bij zeggen dat dat echt 1 van de uber eerste alu 250 HK's was..

@pieter, aansteller. mijn wekker gaat om 5:15.. Kranten lopen jonguh!
Ik blijf nog even op.. schijnt een mooi topic over mij geschreven te zijn daarnet :)

Laatst bewerkt:
Op een gegeven moment ga je gewoon te klein voor de huidige stand van techniek... lijkt er sterk op dat de 250 size nog in die grens zit.

Kleiner gaat prima met de toerengeregelde staart, maar blijkbaar is het voor de pitchgestuurde staart op dit moment nog te veel gevraagd (vroeger was de Picollo het minimale met een toerengeregelde hoofd EN hekrotor, kijk eens waar we nu zijn)

Anko, je maakt me nieuwsgierig... wat word er nu weer allemaal over je geschreven? (hou me er achter de schermen ook wat mee bezig, ook met jouw geval (wedden dat ik het kan, dat gedoe))

Groet, Bert

Op een gegeven moment ga je gewoon te klein voor de huidige stand van techniek... lijkt er sterk op dat de 250 size nog in die grens zit.

En daarom breng ik morgen als ik tijd heb de 450 gewoon lekker naar buiten. Ben de lipo's alvast aan het laden. Wil na al het geknutsel even ontspannen vliegen. Dat is dan dus de 450 waar ik vertrouwd mee ben. Misschien neem ik de 500 ook mee maar daar heb ik nog nauwelijks mee gevlogen. Kijk wel hoe m'n pet staat morgen.

Ik denk dat je de headspeed wat omlaag moet brengen, dan wordt de staart ook wat minder fel. En dan een combinatie van endpoints, en limit.

We frummelen gewoon door :) Wil nu eerst even vliegen. Hoop morgen even tijd te kunnen maken. Na zwemles van m'n zoontje en de boodschappen op zaterdag..

Verder wil m'n zoontje weer een 3 kanaals voor z'n verjaardag. Nu maar iets met wat meer uitdaging..

Laatst bewerkt door een moderator:
En er is over nagedacht. Als ik namelijk zeg vlieg eens van punt a naar punt b verdomd hij het. Nu moet hij toch echt proberen dat ding te raken :mrgreen:

Zo motiveer je hem ook voor de hobby. Wat is er mooier dan met je zoon een hobby te beoefenen. :D

Die van mij (6) heb ik een vliegtuig met elastiekmotor cadeau gedaan, die hij vervolgens als "schep" op het veld ging gebruiken. :(
Daar valt dus nog heel wat te motiveren. :rolleyes:

Probleem is dat je ze bijna niet kunt sturen :mrgreen: Daarom nu een poging met dit ding. Nu zal hij toch echt gerichter moeten vliegen om dat ding te laten piepen.

Overigens zit hij ook al achter de sim. Hij wordt 6 begin februari. Maar tís het nog niet hoor. Veel de hoogte in tot aan de wolken en dan laten vallen is het meer nog :mrgreen:

Net terug vd sporthal, helaas maar 1 vlucht kunnen maken.. Wanneer ik de lipo wou loskoppelen heb ik perongeluk de connector mee los getrokken.. :rolleyes:

En heb vandaag men rotorkop teruggekregen, binnenkort vijsje EINDELIJK eruitboren en dan de lucht weer in na 5 maand :p

Laatst bewerkt:
Het weer was prima. Dus de 450 uitgelaten. Was ook alweer even geleden en ik moest hem even opnieuw trimmen en de gain wat aanpassen omdat hij nu op de DX6i zit. Dat was de eerste vlucht. Daarna nog 3 vluchten gedaan. Beetje onwennig na 2 maanden dat ding niet vliegen maar ging verder prima. De 500 had ik wel bij me maar niet gevlogen. Ik ga eerst wat meer sticktijd op de 450 maken. Voelt relaxter aan door het kleinere formaat en het feit dat een crash niet de wereld kost.

Toen naar huis. Koffie gedronken en de Genius CP en mcpx naar buiten gebracht.

Ik heb er eigenlijk twee. De allergoedkoopste van HK maar die vliegt nu niet. Ga ik voorlopig ook niet vliegen en dan de HK450GT die ik nogal gepimped heb ;)

6201209621_45bbbb5a8a_z.jpg

Tís een alu HK met KDS motor en esc. Verder Align tailboom, skids en canopy. Tís dus een HKDSAlign..

Back