Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Net toch de "nu betalen" knop ingedrukt. Onderweg is een Super Combo 500 DFC Pro vanuit rc711. Inclusief verzending kwam het uit op €510 (DHL speedpost). Ik houd jullie op de hoogte!
 
3000mAh gaat inderdaad net passen en is je cg ook nog in orde. Heb zelf gevlogen met 2650 maar dan is de vliegtijd echt aan de korte kant (5min).

Zelf nog even de Logo 700 uit gelaten. Merkte wel dat ik al weer even niet gevlogen heb...... Maar was wel weer even lekker. Hopelijk morgen nog wat vluchten maken.

En ook hier even: gefeliciteerd Nick ;-)
 
Hoi,

geen weer om te vliegen hier,
morgen misschien,
moet toch werken ...

eehhm.. verder terug was ik ook aan het nadenken over een 500 DFC,
ik denk zo aan ALIGN,
voor oefeningen tussendoor,
hoe tevreden zijn jullie ...

voor een trainer voor 600 € met wat lipos en ontvanger
ben je toch zo op een ronde 1000 €,
darom de vraag,

ik heb wel de Gaui 500er nitro,
maar da moet je toch wat spullen mee nemen ...

thanks voor reacties, Uwe
 
Hoi,

eehhm.. verder terug was ik ook aan het nadenken over een 500 DFC,
ik denk zo aan ALIGN,
voor oefeningen tussendoor,
hoe tevreden zijn jullie ...


thanks voor reacties, Uwe

Hey Uwe
ik ben heel tevreden met mijn 500 DFC , een heel leuke oefen heli en onderdelen vallen ook nog wel mee kwa prijs
ik vlieg hem wel met beastx maar met de 3GX moet ook prima kunnen;)

Gr Nick
 
Hey Uwe
ik ben heel tevreden met mijn 500 DFC , een heel leuke oefen heli en onderdelen vallen ook nog wel mee kwa prijs
ik vlieg hem wel met beastx maar met de 3GX moet ook prima kunnen;)

Gr Nick

Dit was ook precies mijn reden om deze heli aan te schaffen. Slag groter dan een 450 en dus wat stabieler. Lang getwijfeld tussen de warp 360 en of een tweedehands logo.
 
Net toch de "nu betalen" knop ingedrukt. Onderweg is een Super Combo 500 DFC Pro vanuit rc711. Inclusief verzending kwam het uit op €510 (DHL speedpost). Ik houd jullie op de hoogte!


Volgens mij verzend RC711 via dhl Duitsland en wordt daar de inklaring gedaan en heb je weinig tot geen extra douane kosten. Ik heb er in het verleden wat besteld en had een 450 kit binnen 1 week binnen!!!

Ik ben erg benieuwd!!!
 
Bedankt voor de info over 500er T Rex DFC,
dat dacht ik all:

voor mij was de 450er te klein
en een 600 te groot qua crash-onderdelen,

maar kijken wat de minister van financiering weet ...

thanks, Uwe
 
Aangezien hier wat kenners zitten: 3GX of BeastX? Internet is meer te spreken over de Beast maar is dit verschil echt duidelijk te merken? Komt op een DFC pro welke komt met de 3gx. Kan nu redelijk overweg kwa sport vliegen en wat flips. Wil dit opschroeven naar meer 3D. Gaat dit lukken met de 3GX?
 
toch ondanks de hevige wind naar buiten met de 450 om te kijken wat de nieuwe lipos doen. Denk dat als ik de timer op 7 Minuten zet dat ik elke keer een safe en lang genoeg vluchtje kan maken, +/-8.30 was te veel want kwam uit op 17% , 7 minuten gaat dus een mooie tijd worden en ben dus wederom niet ontevreden:D
 
@Uwe: T-rex 500 vliegt erg goed en is aardig betaalbaar wat betreft onderdelen. Ondanks dat is mijn persoonlijke mening dat een Logo 400SE net iets groter aanvoelt. Meer 600 size. Dit door het gelijke gewicht maar een groter rotor oppervlak.

Onderdelen van de Logo zijn wel verschrikkelijk duur in vergelijking met Align. Nadeel van de DFC is dat je bij een crash waarschijnlijk de metalen tandwielen van je servo's sloopt omdat de kracht niet weg kan. Dit heb ik zelf ervaren en ben overgestapt op kunststof tandwielen voor de T-rex 500DFC.

3GX of BeastX?.... Kan nu redelijk overweg kwa sport vliegen en wat flips. Wil dit opschroeven naar meer 3D.
Ja, dat gaat prima lukken. Ik heb de V3.1 gevlogen en daar was ik echt van onder de indruk. Ik vlieg ook met de Vbar silverline als referentie en ben echt een zeur als het gaat om nauwkeurigheid. Wel moet je zorgen dat je heli echt in orde is.

En vandaag nog even 6 vluchten kunnen maken met een bijna crash :puppydogeyes: De Logo 700 zakte net iets te ver door in het hoge gras. Gelukkig uit het gras kunnen trekken zonder schaden :yes: Ben wel een uurtje aan het schoonmaken geweest en de boer heeft er een graancirkel bij haha.
 
Hoeps Joop, opletten, ha ha
nog maar geluk gehad !!

Thanks voor de info voor de 500 T Rex,
hij zou het worden, denk ik
en ik kan de Gaui NX4 beter heel houden
als trainings-heli

groetjes van Uwe
 
Bedankt voor de info over 500er T Rex DFC,
dat dacht ik all:

voor mij was de 450er te klein
en een 600 te groot qua crash-onderdelen,

maar kijken wat de minister van financiering weet ...

thanks, Uwe
Zomaar een idee hoor maar als je die 5 a 600,- die een trex 500 set kost nou aan de kant zet zodat je wellicht twee crashes met de 600 kan maken? misschien gebeurd dat niet eens wanneer je hoog genoeg oefent en een 'bailout' achter de hand hebt. Een nieuwe heli kan ook leuk zijn natuurlijk :)
Ik vind een 500 meer een grote 450, gewoon best klein tov een 600 en m'n 6hv is al niet groot voor z'n rotor-formaat.
Als je toch een 500 wilt kan ik je zo'n compass atom 500 ook van harte aanbevelen :cool: heb die van mij intussen al weer twee jaar. Het kost misschien iets meer maar lijkt wel degelijker te zijn qua materiaal. Met align heb je natuurlijk het voordeel van meer winkels en evt kloon onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien hier wat kenners zitten: 3GX of BeastX? Internet is meer te spreken over de Beast maar is dit verschil echt duidelijk te merken? Komt op een DFC pro welke komt met de 3gx. Kan nu redelijk overweg kwa sport vliegen en wat flips. Wil dit opschroeven naar meer 3D. Gaat dit lukken met de 3GX?

Beast x is bewezen een veeeeeeel betere unit te zijn dan de 3gx.

Overweeg een een brain nog een tandje beter, meer mogelijkheden, self level governor, Android met bluetooth enz enz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nou ben blij! gister leuke vliegdag gehad na lange tijd weer met heli's bezig. (veel met vliegtuigen bezig geweest de laatste tijd) Ik wou ook weer een stap verder naast het rondvliegen en af en toe een stallturn dus ik ben gister begonnen met loopings, de eerste was wat lomp maar daarna werden ze steeds mooier en soepeler.

Ik vond het toen ook tijd worden om inverted te proberen, uiteraard heel spannend want hoewel het in de sim een eitje is, kan je nu iets slopen als het niet goed gaat. eerst vanuit een loop proberen, dat ging goed, daarna gewoon wat sneller omgooien en ook dat ging goed. rustig even een paar keer gehangen en ben blij met het resultaat; een paar leuke foto's, veel motivatie en een helikopter die nog heel is :D

dsz.jpg


ahbl.jpg
 
Back
Top