Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ja ik ook en soms zelfs ongevlogen of een paar keer gehoverd.
Het is wel moeilijker dan het er uit ziet en er gaat veel tijd en geld inzitten..

Mijn beslommering,

T Rex 250 heeft vandaag in total 16 lipos gevlogen,
een minicrash (schade 20 €, al weer herstelt)
flips voorover, achterover en pirouetten gingen goed,
allen moet je met dat kleine ding heel veel corrigeren,

nu nog alles tegelijk oefenen en dan zijn dat piro-flips
(maar eerst weer op de Sim oefenen,

dus ook hier nog wat sleutelen,
jesus-bolt gebroken,
die heb ik uit geboort op 2 mm en een blathouderschroef van de Walkera
met een moertje ingebouwd, perfect,

en de MCPX kreeg ook een nieuwe main-shaft,
die oude was gammel aan de rotorhoofd zijde.

groetjes van Heli-Uwe

Laatst bewerkt:
Mijn 250 lijkt wel kleiner geworden!

epadyra9.jpg

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan moet je hem ook niet te heet wassen Merlijn!....

Leuke kist erachter... Beetje afwijkend van wat je normaal altijd vloog....

Groet, Bert

De extra is de deur uit, was niet naar mijn zin. Hou van rustig schaalvliegen zoals met de Piper. Daar past de Sopwith Pup perfect bij. Ouwe lullen vliegen :D

Gisterenavond ook heerlijk met de piper op lage hoogte over het veld gevlogen bij windstilte. Über relaxt! :cool:

De extra is de deur uit, was niet naar mijn zin. Hou van rustig schaalvliegen zoals met de Piper. Daar past de Sopwith Pup perfect bij. Ouwe lullen vliegen :D

Gisterenavond ook heerlijk met de piper op lage hoogte over het veld gevlogen bij windstilte. Über relaxt! :cool:

Zat al te twijfelen of het nu een Pup of een Camel was....
(en op safe gespeeld door er niks van te zeggen... :D :D :D )

Hoe groot? wat voor motor?

Groet, Bert

Wouw,

die kan je bijna achter aan jou auto hangen, Merlijn

...het is ook relaxd
ik heb mijn 250er ´s ook in de verkoop,
en als het kan, vlieg ik met mijn Bell

full

groetjes van Uwe

Pup is 1:3,3 van Tony Clark. Spanwijdte van 2.54 m. Motor TC Zenoah 38 cc met vertraging en Zimmermann demper. Prop 32x 18. Ongeveer 80cm lang. Vlieggewicht rond de 15 kg.
etehu6u8.jpg

Deze kist hield me al maanden bezig, was van een bevriende vlieger en oud clubgenoot. Recent toch toegehapt op een aanbod en helemaal in de wolken :D

Nu nog een mooie houten prop....

Werkelijk schitterende kist Merlijn!

Veel plezier er mee!

Groet, Bert

wie wat moois heeft, zal toch wat pijn moeten lijden vrees ik:mrgreen:
hoelang doe je er nou over om dat op te zetten?

Wel een gaaf ding..
zonde dat dat formaat bij ons op het veld niet kan landen.. Met 90 m veld schieten de trainers af en toe al door, laat staan de grotere en snellere dingen

zonde dat dat formaat bij ons op het veld niet kan landen.. Met 90 m veld schieten de trainers af en toe al door, laat staan de grotere en snellere dingen

Zonder die kist te hebben zien vliegen:

Dat soort kisten zet je over het algemeen zonder problemen op een postzegel van 30 x 30 o.i.d neer, en loskomen is vaak al helemaal geen probleem.

Groet, Bert

Klopt helemaal Bert, kist is met 15m makkelijk los en de landing gaat practisch wandelend en de uitrol is ook niet veel. Dat is het grote voordeel van dit soort kisten.

De prop is geen 60 cm.... Maar 80 cm haha. Mooie van de vertraging is dat je de rondjes van de prop bij stationair gas practisch kan tellen. Waanzinnig!

Opbouwen is ongeveer 15 min werk. Gelukkig hoef ik geen draden te spannen. Kwestie van eerst de onderste vleugel aan de romp schuiven, dan de strut met bevestigde spandraden vastschroeven en vervolgens de bovenvleugel er op. Afbreken kan in 10 min. Hoef ook geen spandraden los te halen o.i.d. Daar heeft mr. Clark goed over nagedacht. ;-)

Met de Piper ben ik ook 10 min bezig en dat zijn ook 8 boutjes die vastgezet moeten worden. Valt reuze mee :cool:

Gelukkig heeft ons clubhuis een afdak, dus mocht het gaan regenen kan ik daar altijd nog heen vluchten :p

Inderdaad een mooie kist Merlijn. Gaan we met z'n allen mooi van genieten :thumbsup: Heb je de servo's al in orde?

Mijn beslommeringen: bouwen aan de laadkoffer :cool:

Back