Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik ben 30 jaar lang anti-sport geweest. Moest er niks van hebben. Ben gaan lopen met een loopgroep omdat ik het toch een kans wilde geven en ik ben verslaafd. Loop nu 3 keer per week. Echt een openbaring.
Maar helemaal stil heb ik niet gezeten qua heli's. De Compass van een kennis is wel klaar en ingevlogen en ik heb nog wat kleinigheden aan mijn 500 gedaan. Maar echt vliegen is er niet meer van gekomen. Nu zat het weer overigens ook niet altijd mee.
 
sporten is altijd wel lekker.
Ik klim met m'n vriendin 2 a 3x per maand in een klimhal, toch altijd wel een fijne uitlaatklep en 't is altijd erg gezellig om samen te kunnen doen.
 
Ja sporten is lekker. Ik zou dat hardlopen alleen ook nooit hebben kunnen doen. In een groep gaat dat wel. Midden december ga ik mijn eerste 5km lopen bij een loop in Aalsmeer. Ben nu aan het trainen om een redelijke tijd te kunnen lopen.
 
Ik ben 30 jaar lang anti-sport geweest. Moest er niks van hebben. Ben gaan lopen met een loopgroep omdat ik het toch een kans wilde geven en ik ben verslaafd. Loop nu 3 keer per week. Echt een openbaring.

Nou.... weer een endorfine-verslaafde er bij....

Succes er mee.... :D

Groet, Bert
 
Accu's zijn geladen en de heli's staan klaar. En het weer is perfect om een rondje te vliegen! Ik hoop dat meer forumleden ook kunnen genieten van deze dag.
 
Hee Joop,

Mijn heli (Trex 700E) staat ook klaar om vanmiddag weer te gaan vlammen:p:p:p
Met bijna nieuwe Gens ace 12S 5500 mAh pakketje aan boord!!!

Zie je om 14:00 uur:D:D

Tot zo.
 
Haha dat word zonder canards of thrust vector een pittige opgave ;-)
canards zijn daar ook niet echt voor nodig ;) die maken het enkel weer makkelijker voor de piloot.
wél zijn de snelheid, en natuurlijk hoogte waarbij je 't doet, en de snelheid waarmee je turbine van rpm's wisselt van belang...

als dat laatste te langzaam gaat, zal je F-15 omhoog schieten bij 't begin, of erg lastig uit de cobra te krijgen zijn...

m'n beslommeringen----------------------------------------------
geen... de RC hobby ligt hier nagenoeg stil... op het rondstruinen hier na ;)

groet,
Hoogvlieger
 
Vandaag helaas andere bezigheden, maar hier waait het ook te stevig voor een beetje prettig lesgeven....

Morgen zal het wel niet veel beter zijn, maar we blijven optimistisch....

Groet, Bert
 
45 minuten trainen met de Trainer, leuk,
was maar nodig, tijd en goed weer zijn is niet veel in oktober.

Groet , Uwe
 
Gistermiddag en vanmiddag weer heerlijk gevlogen.
Gistermiddag met de T-rex500, en vanmiddag met de Logo 550SX.
De laatst genoemde heli is op het moment tocht de heli waar ik het liefst mee vlieg. Echt een heerlijke machine.
Hopen dat morgen het weer mee werkt, dan plakken we er nog een middag bij aan:D

mvg. Freddie
 
Mijn beslommeringen:
Mn eerste (gedwongen) autorotatie gedaan..
Motor was een beetje aan het etteren, was al een beetje aan het kijken waar ergens de afstelling verzet moest worden, toen hij op een meter of 10 afsloeg...

En dan wordt het ff stil...
Gelukkig heel op de grond gekregen. Al dat oefenen op de sim toch ergens goed voor.
Sterker, in het echt vond ik het zelfs makkelijker dan in de sim.
Op de sim zou ik een stuiterlanding gehad hebben, nu zat er nog voldoende energie in de bladen om 5 sec te hooveren vlak boven de grond

Mn dubbeldekker, de ultimate was vorige week in vlucht de motor afgeslagen.
Deze week andere prop erop, motor loopt nu tikkie harder en haalt het met meer gemak.
Vloog als de spreekwoordelijke trein..

Dus ik ben weer blij!
Nu de motor van dat andere vliegtuig nog ff opsturen.l
 
Goed om te lezen dat iedereen weer lekker gevlogen heeft.

@Student: hoe groter de heli hoe eenvoudiger de autorotatie. Daarom raad ik het met een 250 af haha. Wel een mooie redding.

Vandaag was het gezellig druk op de club en veel kunnen vliegen. Vandaag beide Logo's op de nieuwe zender ingesteld. Na 8 vluchten vlogen ze beide weer zoals het hoort. Wel bijzonder om twee identieke heli's te hebben.
 
@Joop: Leuk dat het goed gaat met de LOGO's

@Student: mooie redding, gefeliciteerd is niet het juiste woord,
maar beter dan een crash,

vraagje: je vliegt toch ook een 600 nitro,
hoe heb je throttle hold ingestellt?
als namelijk de motor niet uit is en je hebt een probleem in het tail,
dan mag de motor niet te snel draaien, denk ik,
anders gaat die pirouettes slaan,
en hem met throttle - stik naar beneden en throttle cut uitzetten,
da is die al op de grond ..

ik heb hem tot nu toe op een iets hogere stationair staan (throttle 25)

Groet, Uwe
 
Vandaag ook nog een 4 tal vluchten gevlogen op de club in Dalfsen.
Ging lekker met de Trex 700E.

Volgens Joop wat teveel toeren op de kop, ff veranderd in de zender:D:D:D

Had de laatste tijd alleen maar met de Trex 450/500 gevlogen, is toch wel een geweld zo`n Trex 700E met 120A Powerjive en Pyro motor.

De Gens Ace 5500 mAh lipo bevald prima, wat een Powwerrrrrrrrrrrr

Moeten we vaker doen Joop!! Was weer ouderwets gezellig:D:D


En wat betreft de 2 indentieke heli`s.......... Wat een topapparaten,in prima conditie!!!!
 
Gewoon stationair....

Ondertussen wacht ik al bijna 1,5 maand op mn spullen van Vario... Ben er helemaal klaar mee. Een keer, nooit weer.

Iemand belang bij een MD 900?
 
Back
Top