Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

T'is extreem spannend :) Ondertussen nog steeds bezig met de nieuwe en echte FPV quad. Daar zijn alle spullen al voor besteld. De eerste onderdelen zijn al uit de freesbank gerold en de 3D printer staat overuren te draaien..

13567128533_8af1f5947d_c.jpg


13631630674_93c3cfb05b_c.jpg
 
Tot nu toe zit ik nog midden in de gezinsverplichtingen. Het gaat op zijn vroegst eind van de middag worden..
 
Goed om 16 uur dus naar mijn veld. Helaas echt teveel vlagen om relaxed een FPV maiden te kunnen doen. Wel waren er anderen bezig met een Goblin 630. Ik had zoiets nog nooit in het echt gezien omdat ik meestal alleen vlieg dus dat was kicken. Wat een geweld..

13649309034_d439bd9e78_z.jpg


Paar uur later zakte de wind en toen opnieuw naar het veld gegaan voor de FPV maiden. De trillingsvrije Mobius heb ik nog niet erop dus alleen beeld geschoten met de FPV cam zelf. Wat een kick is dit zeg. Wel wennen maar zo ontzettend leuk om erbij te doen..

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, eindelijk het gevoel dat ik mijn copterx heb kunnen temmen. draait niet meer weg en blijft netjes op zijn plek tot midstick :) super blij tot zo ver.
 
nu kan je die slecht weer wolken in jou handtekening ook verwijderen
@fietsenmakert: , ha ha en verder zo, oefenen, het komt super goed

Groet
Uwe
 
Hoi,

vandaag mijn oude KDS-450-SV omgebouwd naar rigid.
Eerste hopjes gemaakt:)
Net of je voor het eerst aan het vliegen bent. Heeft dan ook wel een tandwiel gekost.

Misschien is dit meer iets om te proberen als er geen wind is maar geduld is niet mijn sterkste punt.
Als het in elkaar zit moet het vliegen.

Groeten,
Ingo
 
Ja, leuk he?

Maar je komt er snel genoeg achter:

Kleine uitslagen, en je focus richten op de rotordisc vlak houden, niet op "de heli sturen"....

Oh, en inderdaad: geen of weinig wind, OF.... in de zaal natuurlijk! Je weet, dat zodra je het eenmaal in de vingers hebt, ook bij "normaal weer" met dat ding kunt vliegen....

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
En ff opletten op het zwaartepunt...
Ikzelf heb het zwaartepunt zodanig dat hij stil hangt (windstil weer ) wanneer ik hoover.

In vlucht moet ik hem dus continu een beetje voorover blijven duwen, om de neus omlaag te houden. Maar ik vind het dan wel weer prettig om dat te "voelen"

Je hebt ook nog een manier van afstellen waarbij je hem neutraal maakt wanneer hij in vlucht is. Dan moet je dus in hoover een haartje achterover drukken..

Neus in de wind houden, is ie wat beter te voorspellen.
Meer wind = neus omhoog ;-)

En inderdaad goed opletten, even net doen alsof je opnieuw begint
 
Inderdaad niet te grote uitslagen. Swashplate naar 40-40-50 gezet om het wat gemakkelijker te maken.
Verder moet de boel nog netjes afgesteld worden. Nu nog een beetje op het oog gedaan.
Binnenkort ook maar eens andere bladen bestellen. Heb nu houten bladen gebruikt maar die zijn niet flexibel genoeg denk ik.
 
Voor tweeblad is het prettigste domweg zware bladen.... dus goedkope glasfiber bladen hebben voorkeur boven carbon...

Een beetje demping in de kop is niet verkeerd, en wat van voordeel kan zijn, is dat de bladegrip hevels zodanig zitten, dat als een blad omhoog beweegt, dat de asymetrie in de kop het blad een beetje negatief trekt.

De rotor gaat daar duidelijk rustiger van sturen....

Groet, Bert
 
Dat heeft er geen fluit mee te maken.

Tip 1: zet je uitslagen terug.
Gewoon 10 collective, 8 cyclic.
En niet minder!!!!!!!

Hij reageert in den beginne misschien veel feller dan je gewend bent, maar hou je vast wordt ie rustiger.
Hij lijkt dus extreem fel te reageren, maar in werkelijkheid heb je nog steeds "maar" 8 graden om te corrigeren. Windstil ilukt dat makkelijk, maar ga je rondvliegen, met een haartje wind, ga je alle uitslag nodig hebben.
Beetje expo erin, en gewoon jezelf aan het "felle" laten wennen.. Expo eruit trainen..
Komt de toekomst alleen ten goede

Tip 2: spinblades!
Het is het totaalplaatje. Toerental, type bladen.
Ik heb relatief zware fbl bladen gehad, deze vlogen erg goed.
Pak je erg lichte bladen, wordt het een grote uitdaging. Meer gewicht in de rotor vliegt beter, wordt ie minder schichtig van.
Heeft dus niet met flexibel of niet te maken... Waarschijnlijk zijn je houten bladen gewoon licht ;-)

Ik heb toendertijd ook goede resultaten geboekt met de edge fbl bladen. Redelijk gewichtig die dingen.
Nu heb ik spinblades op de mini titan zitten, vliegt geweldig...
Terwijl ze toch licht zijn. En flexibeler dan de edge's

Kwestie proberen en testen.
Maar als je voor 3d bladen gaat, zoek voor zware bladen.. De lichte versies zijn ruk voor jouw doel.
5 eur bladen zijn vaak erg licht..
 
Back
Top