Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

nu gaat het goed,
als de server of de scanner of de wat weet ik ook, het niet doet

en mijn heli goed vliegt .... :ontopic: .. is alles :banana:

morgen weer grote actie geplant met vliegen !

Groet
Uwe
 
@uwe:
Er hebben zich nu meerdere mensen gemeld met een dergelijk probleem.
Jij bent wel degene waarbij het extreem veel voorkomt..
Maar Robert is aan het kijken wat er mee gedaan kan worden.

Beslommeringen:
Morgen de heli weer eens de sporen geven.
lekker de 600 eens goed afstellen. motortje loopt nu geweldig, maar hij loopt in een paar details nog niet helemaal naar mn zin.

De fourstar gedraagt zich ook best goed de laatste tijd.
heb nu de uitlaat uitgeboord, tussenschotje opengemaakt etc, zodat de motor zijn gas wat beter kwijt kan.
Op de grond toerde hij mooi op, in de lucht stokte het. Zonder perse arm of rijk te gaan lopen..
Hij werd verschrikkelijk warm.. eens zien of dit helpt.
Misschien dat hij nu ook wat minder spettert.
hij gooide zoveel brandstof door de inlaat naar buiten, dat hij rondom vies werd. zelfs de linkerkant van het vliegtuig, terwijl de motor rechts zit..

Zit nog te twijfelen of de ultimate mee mag morgen.
heb op zich wel zin in een dubbeldekker, maar het is zo'n gesleep met 2 vliegtuigen en een 600 en nog een 450.
en die dubbeldekker heeft toch wel wat opbouwtijd nodig..
 
Dat vind ik service, bedankt @Student:

en ook bedankt Robert,
nu gaat het ineens goed,
hij heeft mij vandaag een keer uitgegooid
bij verkoop heli, anders niet,

misschien gaat het weer goed.

groetjes, Uwe
 
:zon::zon::zon::zon::zon::zon::zon::zon::zon::zon::zon::zon::zon::zon::zon:
Vandaag genoten op een groot vliegterrein

met Ed, die voor de veiligheid keek (helaas zonder heli)
en het was ook een heel andere vliegervaring met de kleine Nitro-Gaui,
nog wat kleine veranderingen kunnen doen
zo als sub-trim wegwerken en D/R verhogen en Expo verlagen.

Later zou nog wat hogere headspeed of grotere mainblades komen,
voor rondvliegen en lichte 3D is het nu al goed voor een Nitro !!

Het was leuk,
ik hoop de volgende keer met heli, Ed ..?

Groet
Uwe
 
was het dan niet te warm Uwe?

Mijn beslommeringen maar weer eens opzoek geweest naar een paar leuke gyro's om uit te testen, aangezien ik mijn eigen units verkocht heb en dus nu maar 1 heli vliegend heb :-)
 
T was zeker warm , maar we moeten niet klagen hè .

Uwe , de mini V bar was al verkocht , jammer dat er veel advertenties staan op t forum die allang gesloten kunnen worden .
Maar dat komt ook door de lakse mensen zelf die de moeite zelf niet nemen ervoor .
 
was het dan niet te warm Uwe?

zeker warm, David, maar wat Ed al schreef ... beter dan anders om,
en het komen ook voor jou betere tijden, David, ben ik zeker van ! :yes:


T was zeker warm , maar we moeten niet klagen hè .

Uwe , de mini V bar was al verkocht , jammer dat er veel advertenties staan op t forum die allang gesloten kunnen worden .
Maar dat komt ook door de lakse mensen zelf die de moeite zelf niet nemen ervoor .

..ja Ed, die mini v-bar zag ik net nieuw voor 190 €, best duur,
dus ook moeilijk voor een tweede hands, omdat het systeem ook goed is,
maar je vind wel een ! :pc:

iig happy BBQ, Ed ... ik ga nu werken, that's life !

Groet
Uwe
 
Vanochtend lekker om 8:00 opgestaan, auto volgepropt en lekker cruisen naar het veld.
In de ochtend is het tenminste nog niet zo extreem warm :):).

Na 8 accutjes kreeg de heli het ook wel een beetje warm dus weer ingepakt en lekker in het frisse zwembaad gesprongen.
(ik vlieg trouwens in Zuid-Limburg ;-) )

gr.

Thomas
 
Vandaag de fourstar eindelijk kunnen vliegen met een goedlopende motor...
Uitlaat uitgeboort, binnenschot uitgeboort...
Hij loopt in de lucht opeens een stuk mooier. En sneller naar toptoeren.
Erg prettig.

Meteen landingsgestel getest door net wat onkruid raak te vliegen tijdens een landing. Alleen zat daar een braamstruik onder, en die hield meteen het landingsgestel vast.
Vliegtuig opgehaald, enigste schade zat in mn ego.

Had ook mn gee bee bij me. Zeer discutabele kit, zelf heel wat zaken veranderd.
Nu pas ingevlogen. Iig, was de bedoeling.
Na een paar rondjes op het veld rijden, vol gas gegeven
Ding trok zichzelf eigenlijk best vlot los. Zonder up, een meter of 10 en hij ging als vanzelf. Redelijk recht.. dacht ik.
Tot hij de linker vleugeltip liet zakken, en vol rechts niet hielp.
Hij zat net op 2 meter hoog, maar de klap was best stevig

Schade nagekeken, vleugel had 1 kapotte tip. Paar te buigzame lijmverbindingen.
Romp had meer schade, maar niets wat een beetje lijm niet op kan lossen.
En ik moet een paar nieuwe schotten maken, het originele hout was echt ruk.

Heli ging wel geweldig.
Ding begint nu echt goed te lopen. Nu bijna 10 minuten op de teller voor de tank leeg is.
geen hitteproblemen, zelfs met dit weer

Mcpx moet wel een nieuwe swash. Bijna 3 a 4 graden speling, omdat het binnendeel van de swash een beetje speling heeft.


Lekker gevlogen
Smiddags lekker in de tuin in het bad!
Erg prettig begin van het weekend
Ff kijken wanneer de gee bee weer gaat vliegen..
 
Zonde van de Gee Bee Student. Hopelijk krijg je hem een beetje gerepareerd. Van mijn kant geen beslommeringen. Ik heb vandaag alleen maar naar de heli's gekeken. Man wat een temperatuur..... In de tuin een zwembad opgepompt en vol laten lopen met water. Dat was de enige manier om de dag een beetje door te komen 8-)
 
Zonde, ja. Erg

Maar de kit was al erg bagger. Handleiding klopte echt geen knuppel van, heb vele dingen zelf uit mogen vogelen
Uitslagen heb ik wel van de handleiding.

eerstvolgende keer gaan de uitslagen x2, en ik maak meer vaart op de grond..
 
@Student: balen van de schade! Maar zo te lezen heeft de rest van je vliegweekend dit wel weer enigszins goedgemaakt.

Zelf gisteren even naar de rcheliparts meeting in Hulten (Tilburg) geweest.

Een aantal heel mooie (schaal)machines (Vario Robinson, EC135, Alouette 3, Jet ranger, Huey, Gaui X7, Logo 700xxtreme .....) zien vliegen, maar verder viel het me eerlijk gezegd toch ietwat tegen.
 
lekker even weekendje terschelling geweest, en niet eens een heli mee genomen ;)
Al leek het me best gaaf om eens met de atom over zo'n lang leeg strand te knallen.

nou ja, volgend weekend voor een weekje naar oostenrijk naar m'n ouders..dus dan gaat ie wel mee.
 
lekker even weekendje terschelling geweest, en niet eens een heli mee genomen ;)
Al leek het me best gaaf om eens met de atom over zo'n lang leeg strand te knallen.

nou ja, volgend weekend voor een weekje naar oostenrijk naar m'n ouders..dus dan gaat ie wel mee.

Helivliegen op Terschelling moet je niet doen...

Overal zand tussen, de zoute lucht laat de boel roesten terwijl je er naar kijkt, en veel te veel krachtige zenders daar...

(ik heb er 5 jaar gewoond....)

Groet, Bert
 
..Oostenrijk kan je ook goed vliegen,
en in Duitsland ook,
ik was daar net, maar zonder heli (was ook geen tijd voor)

..en hier wachten op ietsje beter weer , 's is nat en veel wind ..

Groet
Uwe
 
zekers, vorige keer had ik de v120 mee naar m'n ouders omdat ik met 't vliegtuig ging. Nu ga ik met de auto dus kan de Atom mee. Kan ik lekker in de "Achtertuin" a 2HA vliegen :D

En een dorpje verderop zit bij toeval ook nog eens een vliegveldje van een vliegclub daar. Al heb ik ze er nog nooit gezien.
 
Back
Top