Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Hallo,

weer terug van vakantie,
alles goed gegaan,
en ook kunnen vliegen met de T Rex 700,
leuk,
een paar fotos heb ik hier
[post1274]
geplaatst.

Groet
Uwe

Laatst bewerkt door een moderator:
vonkendoos voorin..

Kan misschien wel de ontsteking voor de bougie kwijt.. dus onderin de neus, recht voor de motor...
Zit nog een "redelijke" afstand tot de rest van de electronica.
misschien eens een keer proberen als ik een keer zin heb..

om alles achterin te gaan leggen wordt ramp..
iedere keer een servo loshalen wordt dan meteen een sleuteltocht van uren.
en daarna moet alle draad weer terug gefrommeld worden
zo ruim is het ook weer niet tussen frame en tank

maar, hij draait op zich goed.
dit is een leuk werkje voor een keer slecht weer.

Ik kan je overigens melden, dat een van de T-rexen bij ons de vonkendoos gewoon rechtsstreeks onder de bodemplaat getrokken heeft met tie-raps, onder de tank, nét voor de achterste skid-bracket.

Die hangt daar dus in weer en wind en heeft ondertussen de rook van minstens 15, zo niet 20 liter brandstof voorbij zien waaien. Wordt licht vettig, maar daar kan hij (blijkbaar) gewoon tegen...

Als de heli in het hoge gras staat, kriebelt dat gras lekker tegen het vonkendoosje, maar ook daar heeft het ding weinig moeite mee.

Ofwel, het valt allemaal wel mee.

Groet, Bert

@Bert:
Tja, waar het tegen moet kunnen en waar ik het aan bloot wil stellen, zijn 2 losse zaken :mrgreen:

Ik geloof meteen dat het allemaal meevalt, en dat het er wel tegen kan.
ik heb persoonlijk gewoon een hekel aan afwijkende, in het oog springende zaken.
liefst heb ik het een beetje weggebouwd, onzichtbaar. zolang ik er maar niet te lang voor moet sleutelen als ik eens een keer iets heb.
daarentegen heb ik ook de gok genomen om het ding vlak bij de motor te plaatsen..
Maar daar zit hij zo mooi uit het zich ;-)
Het dilemma..

Voorlopig kijk ik gewoon ff wat hij doet. blijft hij zich vanaf nu netjes gedragen, was dat schuim het probleem.
Werkt dat schuim zich nog een keer omhoog, gaat de vonkendoos van plek veranderen.

Je kunt natuurlijk ook dat schuim vervangen voor van dat zelfklevende schuimrubber isolatiemateriaal (paar euro bij de bouwmarkt voor een halve vierkante meter). Zo'n plaat heb je jaren genoeg aan, kun je prima snijden met een scherp hobbymes (X-acto bijvoorbeeld) en kruipt nooit meer weg van die vonkendoos (het schuim aan de vonkendoos plakken, niet aan de heli).

Vroeger bouwde ik in de modellen die dat toelieten altijd een bakje uit balsa, overal 2 cm ruimer dan de ontvanger of ontvangeraccu, en bekleedde dat met dat schuim, had je een perfecte ontvanger (of accu) plek. Later deed ik dat andersom: één plaatje van dat schuim op de ontvanger, en dan de ontvanger met een elastiekje op zijn plek binden.

Iets dergelijks moet met jouw vonkendoos ook kunnen, en dat schuim kruipt dan 100% zeker nooit meer van zijn plek....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Lijkt t vonkedoostopic wel hier .

Uwe mooi daar hè , frankrijk is een mooi land , ze moeten alleen een normale taal leren daar !

...... sorry man,
zo was dat niet bedoelt,
ik ben nog 'n paar dagen vrij ...
..pas dan mag ik weer wat doen voor de centjes, ha ha

groetjes van Uwe

Dat jullie t zo leuk vinden om met die problemen te worstelen , petje af hoor !!

Om een of andere reden is problemen oplossen juist een van de mooiste aspecten van deze hobby (modelbouw, niet specifiek heli's. Als ik met bootjes bezig zou zijn en de vaardigheden er voor zou hebben, zou ik doen wat "Baggeraar" doet...).

Het is niet alleen dát je er komt, maar vooral HOE je er komt...

Naar spanje gaan zonder te reizen, zou geen drol aan zijn, want dan ben je er al (en "in Spanje zijn" op zich gaat gauw vervelen ;) )

Groet, Bert

Om een of andere reden is problemen oplossen juist een van de mooiste aspecten van deze hobby (modelbouw, niet specifiek heli's.
Nu zal niet iedereen hetzelfde zijn, maar ik sluit mij hier volledig bij aan :thumbsup: Om die reden ben ben ik mijn eigen multicopter controller aan het bouwen. Puur om problemen op te lossen en te kijken hoe ver ik kan komen :cool:

jup.. eens
dingen doen omdat het kan, en niet omdat meneer de fabrikant zegt dat het niet kan.

de lol van het zelf doen is het leukst :mrgreen:
en je leert een stuk meer dan domweg een handleiding volgen.. als deze al klopt

ook ik eens:

net op vakantie nog veranderingen aan de T Rex 700
en ook aan de Bell 47 gedaan,
omdat de handleiding geen voldoende informatie geeft,
of helemaal geen handleiding aanwezig is,

luisteren naar andere piloten ,
zelf probeeren,
eigen getest product uitbouwen,
dat zijn de leuksten dingen in modelbouw
(denk net zo aan een nitro motor instellen, leuk)

Groet
Uwe ... de zon komt ! :zon:

Uwe, dan moet je eigenlijk aan de vonkontsteking gaan denken ;-)
Stelwerk is in theorie minimaal (zolang mijn schuim op de plek blijft zitten valt het bij mij wel mee iig, op zijn hoogst 1 tik tot nu toe)
je kan wat minder nitro gaan draaien
en je hebt iets wat op een modelvliegveld niet veel voorkomt :mrgreen:

Da heb je iig gelijk @Student:

maar de "oude" T Rex 600 nitro met paddelstang van mij,
die vliegt zo goed, dat ik uit princiepe niks verander, ha ha
...ik heb wel vaker aan gedacht, maar "never change een wi...."

Groet
Uwe

Back