komt denk ik in het begin door die 250's die hadden beiden belt en niks dan ellende. Heb toen gelijk ook mijn 450 belt (waar ik last had van esd) ook gelijk om gebouwd. En met de TT nog nooit problemen gehad(ook niet met wat ruwer neerzetten)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vraag 2 is simpel , de printspoortjes in de ontvanger zijn toch vele malen dunner dan een ader van een servosnoertje
Welke FBL units zijn het uiteindelijk eigenlijk geworden Dave? Je hebt verschillende modellen geprobeerd toch?
Bij een heli met een e-stab zijn de servo's continu bezig met het uitvoeren van correcties. Ze kunnen 250 keer per seconden een andere positie krijgen van de e-stab. Dus ze zijn behoorlijk aan het werk.Of t nodig is in een heli ??
Hoe hoger de spanning hoe lager t amperage was t toch ??
Maar toch is t digitale gebeuren een stroomvreter , niemand die t tijdens de vlucht kan meten toevallig ??
De kans is groot dat je de echte pieken die maar een paar milliseconden duren niet geregistreerd heb met je multimeter. Tenzij je echt een kwalitatief goede meter / scope hebt gebruikt.Ik heb het wel eens gemeten op mn 600
4 ampere op 8 volt, de meter zat tussen accu en bec.
Digitale servo's zijn sterker en sneller. Ze hebben hierdoor veel meer vermogen nodig waardoor de stroom omhoog gaat.Hoe hoger de spanning hoe lager t amperage was t toch ??
Maar toch is t digitale gebeuren een stroomvreter
Digitale servo's zijn sterker en sneller. Ze hebben hierdoor veel meer vermogen nodig waardoor de stroom omhoog gaat.
Neem de analoge Futaba S3001 bij 6V:
0,22sec / 60 graden
3kg / centimeter
In vergelijking met de 'digitale' Futaba BLS452 bij 6V:
0,14sec / 60 graden
14kg / cm
Het maakt nogal een verschil of je een servo bouwt die 3kg van links naar rechts moet slingeren of een servo die 14kg aan moet kunnen.
De kans is groot dat je de echte pieken die maar een paar milliseconden duren niet geregistreerd heb met je multimeter. Tenzij je echt een kwalitatief goede meter / scope hebt gebruikt.
Digitale servo's zijn sterker en sneller. Ze hebben hierdoor veel meer vermogen nodig waardoor de stroom omhoog gaat.