Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

jjoouhhh, Sven,

echte klooote, man
zo veel werk, en dan dat ..

ook ik een verhaaltje erbij,
eens met de 700er een rare crash gehad,
en idd duurde het wat, tot ik weer ongedwongen kon vliegen,
maar de raarste crashes zijn die met oriëntatieverlies,
je reageert niet of verkeerd,
dat kost ook mijn 450er Rex eens het leven.

Iig suc6 met ... ik denk ook nieuwe airframe en nieuw opbouwen,
ik had ook eens problemen met een crashheli,
waar de frame geschuurd was,
tot ik achter kwam, was hij de tweede keer gecrasht ...

Groet
Uwe

dit soort geintjes knagen helaas wel weer aan je zelfvertrouwen qua vliegen
Ik herken het Sven. Ik ben zelf ook een paar keer neer gegaan door oriëntatie verlies. En dan kan je twee dingen doen:
A: Niet meer de grens opzoeken en blijven doen waarvan je zeker weet dat je het kan;
B: Blijven oefenen om het in de toekomst te voorkomen en jezelf te bljven verbeteren.

Ik heb zelf voor optie B gekozen en ben gewoon doorgegaan met oefenen. Simmen en dan weer oefenen op het veld. En ik merk nu dat ik veel beter de oriëntatie kan behouden dan een jaar geleden. En dat doet je zelfvertrouwen weer goed...... tot je weer een keer neer gaat ;-)

Dit jaar is het gelukkig bij één crash gebleven. En dat hoort er volgens mij gewoon een klein beetje bij. Maar het blijft te alle tijden enorm balen.

Jeetje Sven klote man... Beste rot klap geweest![emoji17]
Neem de tijd voor rebuilding ... Check deze link voor reinigen van je electronica
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
Gedemineraliseerd water kun je het mee schoonmaken.

Sterkte [emoji106]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht vandaag ook ff een paar vluchtjes temaken met trex 500 ... 4 lipo's geladen en braaf naar het veld.
Zender aan en lipo d'r op ... Doet hij helemaal niks [emoji57]... Ik drie keer op nieuw aankoppelen maar hij rond initialiseren niet af [emoji15]... Blijkt hij nog niet aan m'n nieuwe zender gebonden [emoji23][emoji23].. Nou ja vanavond weer een klusje [emoji16][emoji106].. Maar je staat wel ff raar te kijken [emoji5]️

Aargh Sven, das kl#te zeg!

Zo veel tijd, werk en geld in iets gestoken en dat dan zo uit de modder moeten trekken :(

Hopelijk kan je er het meeste nog van redden!

@Ruudm: beter niet gebonden dan met het verkeerde model gaan vliegen ;-)

Mag ik vragen met hoeveel rpm/% throttle jij je 500 vliegt?

Aargh Sven, das kl#te zeg!

Zo veel tijd, werk en geld in iets gestoken en dat dan zo uit de modder moeten trekken :(

Hopelijk kan je er het meeste nog van redden!

@Ruudm: beter niet gebonden dan met het verkeerde model gaan vliegen ;-)

Mag ik vragen met hoeveel rpm/% throttle jij je 500 vliegt?

Normal 0 75 75 75 75
Idle1 vlak 75%
Idle2 vlak 84%

Tenminste dat staat nu in m'n DX9 die ik gekopieerd heb uit m'n DX8 met converter programma ...Heb nog niet gevlogen met DX9 en trex 500.
Vlieg eigenlijk telkens met gaui X7 ... M'n 500 staat maar te verstoffen [emoji57].. Denk aan verkopen en kleiner maatje terug kopen voor in de pauze op het werk ..gaui X3 [emoji16]

bedankt mannen voor de support.

@Ruud, bedankt voor de link, ik hoop inderdaad dat ik de electronica nog kan redden, zou een hoop schelen en eventueel een stap mogelijk maken voor bijvoorbeeld een andere 500 size airframe. Ik heb daarin nog wel wensen, en misschien is het nu wel de tijd om daar eens naar te kijken.

@Joop, ja ik denk dat ik het simmen maar weer wat harder ga oppakken.. misschien helpt 't voor 't zelfvertrouwen weer. Het is momenteel ook geen geweldig vliegweer, dus dat zou goed uitkomen.

@Floris, ja zo zie je maar weer... al besteed je zoveel aandacht aan je machine, in 3 seconden kan het gewoon gebeurt zijn.. helaas.

Afijn, we pakken het komende week rustig op en maar eens zien hoe het ervoor staat.

Owkej slik

Onderstaande is dus alleen hardware matig.
Swash heb ik nog mijn twijfels bij of die nog oke is.
Maar de rest van 't lijstje is dus krom / gebroken / niet te vertrouwen.
En dan heb ik nog niet de lagers erop staan die vol met zand zitten.

De electronica laat ik even goed drogen en dan maar zien of dat nog tot leven te wekken is.
Servo's lijken qua gears nog oke, althans.. ik voel nog geen doorslippende gears.

bbace866a6ad36438e4ae0a3cd540bad.jpg

Dat is een prijzige klapper geweest Sven :(
Denk dat ik naar wat anders zou gaan kijken, maar goed dat is voor een ieder verschillend.
Heb trouwens nog wel een mooie Goblin 700 voor je staan ;)
Succes met je keuzes.

mvg. Freddie

Ja een heli met 2600 toeren de grond in drukken kan ik niet aanraden. Een nieuw of 2e hands compleet airframe ligt momenteel wel open als optie ja. Zou mooi zijn als al mijn electronica het nog doet straks.

Je 700 is me nog wat te ver.. toevallig geen 500 staan? :p

Nee de laatste die ik had staan heeft jou vliegmaatje gekocht :p
Maar ik zou toch een 700 size overwegen, met dat formaat verlies je de oriëntatie een stuk minder snel (geintje)
Hoop voor jou dat je gauw weer met een heli de lucht in kunt :yes:

mvg. Freddie

Haha ik bedoelde ook een goblin 500 ;-)
Jou trexje vliegt nog steeds prachtig hoor

Tja 700 is ooit wel eens wens, maar nu nog even niet.
Hopelijk heb ik straks nog een electronica kitje voor een 500 heli

Zijn wat dure onderdelen bij zeg, lijkt bijna wel een rekit (al zou je die misschien dan uit China moeten laten komen -edit 500kit voor 300 incl verz https://www.se-helistore.de/Compass-Atom-500-FBL-CF-Version-barebone ). Ik vloog mede daarom ook geen stretch meer met bladen die het zelfde kosten als een setje 615mm.
Als je dat met een 700 gebeurd wordt je daar helemaal niet vrolijk van ;) Ik houd het daarom wel weer op 500 en kleiner ook al is een grotere soms makkelijker te redden.

... Ja, veel geld Sven,
wat ik eerder al schreef, een nieuwe airframe
en hopen, dat de elektronica nog goed is;

wat Freddie schreef klopt idd,
een 700er krijg je niet zo snel de oriëntatie kwijt,
eens dacht ik met mijn T Rex 700:

Oh,oh, nou is die weg,
maar gelukkig was nog genoeg tijd voor
pootjes naar beneden, staart in
en langzam achteruit naar me toe vliegen.

Maar je hebt nog alle tijd , Sven,
suc6

Groet
Uwe

.. helaas alles flybared, :!: Floris
voor training goed,
maar ik denk, dat Sven niet meer terug zou stappen naar flybar

gr. Uwe

Back