Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ziet er gezellig uit Uwe ..

ik had een slechte start van 2015 .. ziek op bed, bah.. en nu vandaag is m'n vriendin aan de beurt ... lekker begin van 2015 haha.

afijn, vandaag de warp even rustig afmaken en dan hopelijk morgen nog wat kunnen vliegen.

nog even op de club een test vluchtje gedaan met de Warp ... of nou ja vlucht ... Hoover ...
met een windkracht 4 met stoten van 7 is 't knap lastig om een gewicht van 1kg onder controle te houden.

Afijn, he's up and flying again .. dus dan kan er eindelijk aan de goblin begonnen worden :)

Vandaag was het een mooie vliegdag.
Een 4tal lipos leeggevlogen. Was wel wat wind, maar het viel al bij al goed mee.
Ben ook terug beginnen simmen. Inverted begint hier al een beetje te gaan.
Nog niet super stabiel, maar het is een begin. Al denk ik niet dat ik dat ooit met de 450 ga doen, ik ben meer een fan van schaalheli vliegen (maar voorlopig nog zonder schaalheli;))
Maar ik beschouw het wel als een goede oefening in orientatie.

Ben vandaag verder gegaan met de bouw van mijn Logo 700XXtreme, want weer om te vliegen was het niet echt.
De heli is nu voor 85% klaar. De elektronica moet nog afgesteld worden en de canopy moet nog worden voorzien van beschermband. Al met al een paar van die kleine dingetje waar vaak toch nog de nodige tijd in gaat zitten, denk nog een kleine dagje.
Hier een paar foto's zo als ze er nu bij staat.

C45711C7-529F-433E-941A-4535363BA841_zpskdtbelaj.jpg

784348B7-82E5-4059-917A-9192E53C0B1E_zpsvayf3ic1.jpg

BEF61FFB-1E91-4782-B96D-F8DC774E6E94_zps6zrbcbjn.jpg

mvg. Freddie

Balen! Had ook even willen testen (temperatuurmetingen van de watergekoelde heli) maar vanmorgen wakker geworden met een gevoel van "dit is niet goed" en in de loop van de ochtend steeds grieperiger gevoel....

Volkomen klote, dit....

Groet, Bert

COOL Freddie, super heli, doe het met rust, dat afstellen,

ik zie het nu bij mijn Rex 700,
dat heel kleine veranderingen
een groot effect hebben.

Uwe

ja die freddie kan dat wel, mooi mooi.

Vandaag toch even een paar uurtjes in de kou gestaan.. even de warp weer uit gelaten, en 't vliegt weer erg fijn. Zou toch leuk zijn als ik nou eens geen last van materiaal failure krijg :)

Nieuwjaarsgroeten vanuit Valkenburg

..en, bedankt Maarten, de
Nieuwjaarsgroeten vanuit Valkenburg
(WhatsApp):

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook in Dalfsen vandaag de nieuwjaarsreceptie gehad. En weer een paar frisse stapjes verder met de MD900. Stond toch nog wel turbulente wind en dat is aardig sturen om hem op zn plek te houden.

De heli bied genoeg aanleiding tot groepsdiscussie :-)

717bc2f907c92e63ab0a361ba993712b.jpg

Met de 600 size er naast.. Schattig!

3243eb25ba8a45ba15e78e81f8613dd8.jpg

788f92e080eb1f323e7bc53530030e74.jpg

4c9f689277bac7e95b2722d02cf052f4.jpg

cea704f624b09d36521c97f8c7930ff9.jpg

7561559108905f6e031d092e3973f9f9.jpg

Zeker Uwe, de heli hovert nu goed, motor kan nog een tandje armer maar het vermogen begint er nu wel aardig in te komen.

Voor het lompe formaat is de heli verbazingwekkend fel op de swashplate inputs. Daar even wat dual rate tegenaan gegooid. Zwaartepunt mag nog iets naar achteren, de heli wil nogal fel doorzetten wanneer je hem heel rustig naar achteren haalt in de hover. Hopelijk binnenkort voorzichtig een rondvluchtje proberen als het windstil is.. En het brandstofverbruik onder controle krijgen :rolleyes:

Bij jullie was het ook gezellig druk zo te zien op de foto!

Goed te horen dat het vermogen er nu toch in begint te komen.
Gewoon rustig de boel afmageren, en het gaat ook fors schelen als je van 20% naar 10% Nitro afzakt.... (uiteraard ga je dat pas merken alsje de naald ook overeenkomstig verder dichtdraait....)

Groet, Bert

Het was niet echt druk bij ons, Merlijn

niet iedereen is gevlogen (de heli piloten wel !),
sommige kwamen voor de groeps foto,
en sommige voor de gezelligheid met Champagne .

Ik was voor alle 3, ha ha

Uwe

Edit:
ik hoop ook maar weer met een gote heli te kunnen vliegen,
misschien dinsdag : mooi weer voorspeld en ik ben vrij

Laatst bewerkt:
invliegen T Rex 250

Bij koud tussen 2 en 4 graden en wind van rond 15 km/h
de vervolg van invliegen met de 250er gedaan,
nu ook throttle iets hoger naar 85 % flat,
het gaat steeds beter.

Groet
Uwe

Zo even mijn zender omgebouwd van mode1 naar mode2 :P
full

Straks maar weer ff open denk. dat kabeltje zit niet lekker onder dat metalen buigeltje ... :P

Vanmiddag FF tussen de werkuren door nog drie vluchtjes met de 450 op Epse noord gemaakt.
Het 'nieuwe werken' bij Koninklijke Auping is het helemaal! [emoji41]

Back