Hallo,
Ik ben sinds gisteren in het trotse bezit van een helicopter. Ik kon voor een leuke prijs onderstaande spullen kopen.
(de man die me gaat lesgeven op de lub heeft het toestel zelf "getuned" en ingevlogen en zei dat het om bijzonder goed spul gaat)
-X-cell 60 volledig getuned
Cabine in epoxy perfect gespoten in witte autolak zonder klevers
Chassis in epoxy - nog een nieuw chassis in carbon in reserve
Carbon staartbuis - nog 2 staartbuizen in zwart en goud alu in reserve
Motor OS Max SF 10cc
Speciale ontvanger Futaba PCM1024 dual conversion op frequentie 41Mhz
Rotorbladen pro NHP uit Carbon
Constant Speedcontrol regelbaar op zender ( toerentalregelaar)
Gyroscoop Futaba FP-G153 op afstand regelbaar
Spannigscontrole door middel van LED bar
Servo's Futaba 9202
Zender Futaba FC 18 met 3 campac's + houder met riem
Alle bouwbeschrijvingen en handleidingen
Nog bijgeleverd:
Gyroscoop FP-G153 nog in originele verpakking
Koeltunnel X-Cell pro
enkele tandwielen
Reserve cabine (nieuw) in epoxy volledig gespoten
Reserve cabine in PVC rood met donker venster
X-Cell precisie blade balancer
Brandstof 25 L
Starter
batterij 12V
=============
Ik weet nog bijzonder weinig af van helicopters en ga hopelijk dit weekend m'n eerste schreden nemen op het vlak van heli's.
Ik heb wel een probleempje met het vervoer, als ik met m'n (vastevleugel-) vliegtuigen ga vliegen moet ik alles over zo'n 80 km vervoeren met behulp van een aanhangwagen. In het begin had ik elke week aanzienlijk wat schade aan m'n vliegtuigen door het gebonk en gehobbel van de aanhangwagen. Ik heb dit kunnen oplossen door speciale stellingen te maken en alles goed in handoeken en "mouse" te vervoeren.
Maar nu...... de helicopter, deze moet vanaf volgende week dus ook in de aanhangwagen, wat is de beste manier om deze in de aanhangwagen te vervoeren.
De vraag is dus eigenlijk:" hoe gevoelig is het mechaniek voor de schokken en stoten die hij te verduren zal krijgen tijdens het vervoer in de aanhangwagen"
Ik heb zelf aan de volgende mogelijkheden gedacht:
- Verticaal aan de zijwand hangen d.m.v. spanbanden aan het onderstel van de heli. Dan is er geen enkele bescherming tegen stoten en schokken, maar hangt tie wel goed vast.
- Een soot van kist maken ter grote van het onderstel, daarin een laag mouse leggen, de "kist" vast maken op de vloer. Ik weet allen nog niet hoe ik dan de heli moet klemmen/bevestigen aan de kist zodat de schokken worden opgevangen door het mouse.
alvast bedankt voor de hulp,
Cor
Ik ben sinds gisteren in het trotse bezit van een helicopter. Ik kon voor een leuke prijs onderstaande spullen kopen.
(de man die me gaat lesgeven op de lub heeft het toestel zelf "getuned" en ingevlogen en zei dat het om bijzonder goed spul gaat)
-X-cell 60 volledig getuned
Cabine in epoxy perfect gespoten in witte autolak zonder klevers
Chassis in epoxy - nog een nieuw chassis in carbon in reserve
Carbon staartbuis - nog 2 staartbuizen in zwart en goud alu in reserve
Motor OS Max SF 10cc
Speciale ontvanger Futaba PCM1024 dual conversion op frequentie 41Mhz
Rotorbladen pro NHP uit Carbon
Constant Speedcontrol regelbaar op zender ( toerentalregelaar)
Gyroscoop Futaba FP-G153 op afstand regelbaar
Spannigscontrole door middel van LED bar
Servo's Futaba 9202
Zender Futaba FC 18 met 3 campac's + houder met riem
Alle bouwbeschrijvingen en handleidingen
Nog bijgeleverd:
Gyroscoop FP-G153 nog in originele verpakking
Koeltunnel X-Cell pro
enkele tandwielen
Reserve cabine (nieuw) in epoxy volledig gespoten
Reserve cabine in PVC rood met donker venster
X-Cell precisie blade balancer
Brandstof 25 L
Starter
batterij 12V
=============
Ik weet nog bijzonder weinig af van helicopters en ga hopelijk dit weekend m'n eerste schreden nemen op het vlak van heli's.
Ik heb wel een probleempje met het vervoer, als ik met m'n (vastevleugel-) vliegtuigen ga vliegen moet ik alles over zo'n 80 km vervoeren met behulp van een aanhangwagen. In het begin had ik elke week aanzienlijk wat schade aan m'n vliegtuigen door het gebonk en gehobbel van de aanhangwagen. Ik heb dit kunnen oplossen door speciale stellingen te maken en alles goed in handoeken en "mouse" te vervoeren.
Maar nu...... de helicopter, deze moet vanaf volgende week dus ook in de aanhangwagen, wat is de beste manier om deze in de aanhangwagen te vervoeren.
De vraag is dus eigenlijk:" hoe gevoelig is het mechaniek voor de schokken en stoten die hij te verduren zal krijgen tijdens het vervoer in de aanhangwagen"
Ik heb zelf aan de volgende mogelijkheden gedacht:
- Verticaal aan de zijwand hangen d.m.v. spanbanden aan het onderstel van de heli. Dan is er geen enkele bescherming tegen stoten en schokken, maar hangt tie wel goed vast.
- Een soot van kist maken ter grote van het onderstel, daarin een laag mouse leggen, de "kist" vast maken op de vloer. Ik weet allen nog niet hoe ik dan de heli moet klemmen/bevestigen aan de kist zodat de schokken worden opgevangen door het mouse.
alvast bedankt voor de hulp,
Cor