Vervorming Gopro wegfilteren

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door casperb71, 16 jun 2014.

  1. casperb71

    casperb71

    Lid geworden:
    5 feb 2012
    Berichten:
    285
    Locatie:
    Huizen
    Volgens mij ben ik de poster van dit bericht en bepaal ik zelf wat ik nuttig vind of niet. Misschien accepteer ik bepaalde vervormingen wel; dus doe mij en anderen een lol en stop hiermee voordat we weer de zoveelste onnodige discussies krijgen op dit forum.
     
  2. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Je kan met GIMP (een gratis photoshop alternatief) gebruiken.
    Ik neem me te herinneren Filter ->Distort->Lens Distort
    Main -65
    Edge +16.5
    De rest op nul laten staan.
     
  3. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Volgens mij stel jij een vraag en geven wij op een normale manier antwoord. Zo hoort dat op een forum.
    Dus doe mij en andere een lol en heb respect voor de mensen die JOU willen helpen.


    Daarbij heb ik jou een oplossing gegeven. Ik heb zelfs een foto van jou geplaatst die ik speciaal voor JOU bewerkt heb.
    Maargoed zal geen moeite meer voor je doen.

    Beetje jammer van je reactie Casper.
     
  4. casperb71

    casperb71

    Lid geworden:
    5 feb 2012
    Berichten:
    285
    Locatie:
    Huizen
    Ja leuk programma daar kan ik wat mee. Zal altijd wel een compromis blijven maar dat weten we nu wel.
     
  5. hansenn

    hansenn

    Lid geworden:
    30 sep 2013
    Berichten:
    70
    misschien dit programma:

    Defishr verwijdert automatisch fisheye effect uit videobeelden | FotoVideo.nuFotoVideo.nu

    is niet gratis, maar niet al te duur.

    Wat je ook kunt proberen is een panoramafoto te maken door verschillende opnamen aan elkaar te plakken. Ik doe het vaak met mijn gewone camera.
    Je kan je gopro dan het beste op narrow zetten voor zo min mogelijk vertekening. Maak 4, 6, 8 of meer opnamen met een redelijke overlap (in twee horizontale lagen) en gebruik een programma voor het maken van panorama's. Ik gebruik zelf PTgui, of soms photoshop CS6.

    Ipv reacties van goedwillende posters te verwerpen, kan het je ook aan het denken zetten. Moet ik bijvoorbeeld geld investeren in software om de tekortkomingen van mijn gopro teniet te doen, of is het beter om iets meer te investeren in een betere camera?
    Ligt er natuurlijk puur aan wat je intenties zijn. Ben je gewoon hobbymatig bezig, dan heeft het geen zin om veel te investeren in betere apparatuur en ben je al lang blij dat er een (gratis) software tooltje is.
    Wil je echt voor kwaliteit gaan, dan ontkom je er niet aan om te investeren in goede apparatuur: Een betere voorzetlens, professionele software of een betere camera.
     

Deel Deze Pagina