Nou Retep.
Dat denk ik niet en ik weet ook zeker dat dit soort dingen gebeuren.
Het is zeker niet ver gezocht en ik zou het ook niet van tafel vegen
Zelf heb ik dit ook vaak gezien bij club leden.
Ja vervelend om te zeggen maar na 41 jaar vliegervaring weet ik gewoon dat er dingen gebeuren die je zelf niet in de hand hebt.
Ook heb ik 25 jaar modelbouw winkelervaring, en daar heb ik ook meerdermalen meegemaakt dat klanten dingen doen die eigenlijk niet kunnen.
En daardoor zich zelf en anderen in gevaar brengen.
Wat tegenwoordig ook meespeelt dat er bijna geen winkels meer zijn en dat alles via internet en in het buiteland gekocht kan worden en ook gebeurt.
Dus je weet eigenlijk niet wat je koopt (men gaat meestal voor de goedkoopste prijs)
Dus van welke kwaliteit het product is weet je niet.
En ik kan je gerust zeggen dat de kwaliteit tegenwoordig mooi but is.
Want ja het moet goedkoop zijn.
En dan nog maar niet te spreken als je een aftersale vraag hebt want dan zijn ze natuurlijk niet thuis.
Maar ja zo is het tegenwoordig.
Dus nogmaals neem de gegeven info goed in je op en doe er iets mee.
En vlieg veilig!!!!!!!!!!
Henk.
Sinds DJI met de phantoms op de markt kwam, is de drone hobby gewoon geëxplodeerd, en dan praten we over een jaar of 4 misschien 5????
Dus al had je 60 jaar vlieg en winkel ervaring, dan nog kun je nog maar 5 jaar meepraten over de duurdere rtf fpv drones voor de gewone man,
en daar gaat het hier over, en niet over alle overige vormen van rc hobby's, en ging het er over dat een forummer beweerd dat ook bij drones
zomaar een motor kan gaan draaien door invloeden van buitenaf, en dan zeg ik onzin!
Ik heb nu 10 maanden een dji drone, en voor ik hem kocht heb ik zo'n beetje alle filmpjes bekeken die er te vinden zijn,
en forums gezocht en bezocht die met drones te maken hebben, en nergens maar dan ook nergens heb ik ook maar iets gezien
of gelezen over spontaan draaiende motors en waarbij mensen zich flink hebben opgehaald, dus waarschuwt TC01 voor iets
dat in het drone wereldje dus niet voorkomt of is voorgekomen. Dat het bij modelvliegtuigen en helikopters voorkomt ben ik
het volslagen mee eens, want die verhalen zijn mij niet onbekend, want ik heb ook met brandstof vliegtuigen gevlogen
bij een club, en heb zelf een klein liteken overgehouden aan m'n prop, maar het gaat niet over deze tak van rc vliegen
maar over rtf drones, dus niet te vergelijken met alle andere vormen van rc vliegen.