Hoi kan iemand mij hier adviseren hoe ik snel en goed een niet te dikke 2K laklaag kan verwijderen op een granietstenen object(beeld)? Ik wil 'n niet te agressieve afbeits gebruiken, bedankt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar dat is vermoedelijk alleen omdat de steen ter plekke schoon word.... en dat kun je oplossen door het hele object schoon te maken.Overigens krijg je dan toch verkleuringen.
bedankt BrutusEen hele goede hogedrukspuit? Stralen met droog-ijs? Bead-blasting? Ik noem maar wat, ik heb er ook niet echt verstand van
bedankt k-k, dat is een goede tip. die ga ik zeker eens proberen, want de laklaag heeft zich niet gehecht aan het graniet, dus is er misscien wel af te pellen, wel overweeg ik toch gewoon een spuitbus afbeits te kopen..maar het blijft veel werk. het beeld is groot en heeft veel hoekjesAl eens gekeken wat er gebeurt met een föhn. Als het niet te vast zit kun je het er warm misschien afpellen. Maar ben net zo'n "expert" als Brutus. Gr. Klaas.
dat wil ik niet proberen..maar wel bedankt voor het meedenkenVermoedelijk krijg je het er met een verfafbrander ook nog wel van af.... Dan verbrand je de lak, en kun je het er daarna met een harde, niet-metalen borstel, en water (en eventueel zeep) volgens mij af schrobben
Hoi Rhelie, bedankt voor het meedenkenDat klopt, maar vanwege de gebrekkige informatie is het ook lastig in te schatten.
(zand)stralen zou een optie zijn maar ik deze apparatuur niet in mijn atelier..Als je geen afbijt wil gebruiken, wegens evt. verkleuringen van de steen zou stralen de enige optie zijn. Overigens krijg je dan toch verkleuringen.
Hartelijk dank voor je advies..ga ik zeker doen..Ik zou toch eerst eens contact opnemen met een steenhouwer of iemand die verstand heeft van granieten beelden renoveren.
Hier zitten modelbouwers en geen mensen die beelden maken en renoveren.
Met stralen verlies je al details en met afbijt verkleurd de steen.
Er zullen vast wel restaurateurs zijn die ervaring hebben met granieten beelden, er zal ook wel eens een beeld beklad zijn.
Dus ik zou daar advies vragen.
Wat betreft het opnieuw laten glanzen en conserveren, ook dat doen die restaurateurs.
GJ
Weet ook dat als je eenmaal met die afbijt begonnen bent, er geen weg terug is. Best kans dat het een grote smeerbende wordt.