Verzamel E-Flite MSR topic

Die is van airwolfRcpilot . Heeft ook filmpjes op you tube van een msr met airwolf romp en met z'n e-mail adres mocht je interesse hebben .;)

Leuke romp die hij nu weer heeft gemaakt. Ben toen even naar de airwolf wezen kijken, maar mij teveel geld voor alleen een body.

Ik heb er nu ook 1 na goede ervaringen vorig seizoen toen ik iemand anders zijn MSR even mocht uitproberen / uittrimmen. Die kon ik toen rustig een rondje om hem heen laten glijden.

De mijne dus niet!

Klopt het dat bij jullie door het 5in1 board als je tail stuurd, er nick bijgestuurd wordt?
Rechts, 50% vooruit, Links, 50% achteruit.
Hier valt nu niet normaal rustig mee rond te schuiven over de tafel tussen hindernissen ed door...

Heb t al geproberd met een mixer tegen te gaan, maar dat lukt niet (niet lineair gedrag)

Laatst bewerkt:
Ik heb er nu ook 1 na goede ervaringen vorig seizoen toen ik iemand anders zijn MSR even mocht uitproberen / uittrimmen. Die kon ik toen rustig een rondje om hem heen laten glijden.

De mijne dus niet!

Klopt het dat bij jullie door het 5in1 board als je tail stuurd, er nick bijgestuurd wordt?
Rechts, 50% vooruit, Links, 50% achteruit.
Hier valt nu niet normaal rustig mee rond te schuiven over de tafel tussen hindernissen ed door...

Heb t al geproberd met een mixer tegen te gaan, maar dat lukt niet (niet lineair gedrag)

Die mix klopt. Hebben ze erin gestopt om het naar voren glijden bij naar neus rechts sturen, en naar achteren glijden bij neus links sturen, tegen te gaan. De CB100 en Solo Pro hebben dat niet, en dan moet je zelf bijsturen. Voordeel daarvan is wel dat je alles zelf in de hand hebt, en met zo'n ingebouwde mix niet.

"Tegen te gaan" ? Waarom gaat t ding er dan als een gek vandoor?
Vanavond weer eens verder kijken.

"Tegen te gaan" ? Waarom gaat t ding er dan als een gek vandoor?
Vanavond weer eens verder kijken.

Dat is wel vreemd. Misschien heb je ook last van het pendulum effect, dan swingt de heli terug naar de plek waar hij vandaan kwam. Maar ik dacht dat je dat vooral met cyclic commandos had. Dus als je de neus naar links draait, stuurt de heli elevator up? Heb je de elevator servo misschien op reverse staan of zo? Hij zou naar voren moeten sturen, dus elevator down.

Als ik richting naar rechts stuur, (neus rechtsom)
- gaat de rechter servo omlaag,
- de heli met een noodgang vooruit er vandoor.

Als ik richting naar links stuur (neus linksom)
- gaat de rechter servo omhoog
- wil ie achteruit.

Net contact gehad met Herman (tadengo) en bij hem reageert t board andersom..

Mijne heeft dus meekoppeling ipv tegenkoppeling.
Morgen winkel even bellen, of psturen naar Eflite (horizon).

Of is er een reprog handleiding van dit board?
(net zoals voor de AR6400?)

Laatst bewerkt:
Ja niek, echt heeeeeeeeeeel gek. Als je gyro wel goed werkt dan spoort er iets niet in jouw mixerbord......

Video is verstuurd :)

Als ik richting naar rechts stuur, (neus rechtsom)
- gaat de rechter servo omlaag,
- de heli met een noodgang vooruit er vandoor.

Als ik richting naar links stuur (neus linksom)
- gaat de rechter servo omhoog
- wil ie achteruit.

Net contact gehad met Herman (tadengo) en bij hem reageert t board andersom..

Opsturen naar Eflite dus? Is er een reprog handleiding van dit board?
(net zoals voor de AR6400?)

Ok, dus ipv het wegglijden tegen te gaan geeft hij juist extra naar voren en naar achteren. Dat is niet handig nee... Vlieg je trouwens met de standaard zender of een programmeerbare? Als je bijv. een DX6i hebt zou je eens kunnen kijken wat er gebeurt als je een nieuw model aanmaakt in acro mode. Voor hetzelfde geld zit er ergens een mix in je zender bij de geheugenpositie van je MSR, en dan heeft opsturen naar Eflite weinig zin...

DX7 Leeg acro model (net nog eens gereset en geherbind)
Servo monitor, Richting beweegd, hoogte blijft stil.

vorig jaar ook al eens met zelfde zender met andermans MSR gevlogen, vloog toen als eitje,
(deze als een ADHD straaljager..)

Laatst bewerkt:
DX7 Leeg acro model (net nog eens gereset en geherbind)
Servo monitor, Richting beweegd, hoogte blijft stil.

vorig jaar ook al eens met zelfde zender met andermans MSR gevlogen, vloog toen als eitje,
(deze als een ADHD straaljager..)

Dan lijkt het er echt op dat ze de mix in je ontvanger precies verkeerd om hebben geprogrammeerd.

Gisteravond in winkel van webshop tot tevredenheid afgehandeld.

Nogmaals bekeken met een losse Eflite zender, zelfde probleem.
Andere heli getest, ok, en deze meegekregen.

Veels te lang blijven hangen kletsen, en te veel leuke andere dure speeltjes gezien ;)

Mooi dat het opgelost is :) Foutjes zijn wel gek alleen.......... die firmware is niet 100% getest blijkbaar ;)

Lees ik nou op rcgroups in div draadjes dat dit FP dingetje kan rollen, loopen en flippen?
[of flipt daarna de beurs van de eigenaar? :D]

Laatst bewerkt:
Eeh............. ik denk dat je dit niet gaat redden zonder grove mod's ;)

Ik heb 2 keer met een Fp een looping gevlogen.......... dat alleen met VEEL uitslag en toeren, dus vrij vlakke bladen.

ik kreeg vandaag de bestelling update dat ze verzonden zijn .
ben eens benieuwd hoelang ze onderweg gaan zijn.

Heb ze vandaag eindelijk binnen(3 weken dus) en direct ook even getest.
3 van de 5 lipos gaan lekker.
De andere 2 ga ik nog proberen er door te krijgen met enkele malen op te laden maar ik heb er geen goed gevoel bij.
Ben nu bebieuwd hoelang de andere 3 goed gaan blijven werken.

Back