Verzamel E-Flite MSR topic

Kijk even of de swashplate recht staat met het bijgeleverde tooltje. Staan de balllinkjes goed (beide of op de kortste of beide op de langste).

Ik heb een leuke aanbieding gezien voor een nieuwe blade msr.
Alleen het ging om een mode 1 set en ik vlieg met alles op mode 2.

Heeft er hier iemand al eens in het zendertje gekeken of dit is om te bouwen?

Wat sleutelen en solderen is voor mij geen probleem maar als b.v. de boel vast is gemonteerd op 1 printplaat is het wat lastig.

Ik heb een leuke aanbieding gezien voor een nieuwe blade msr.
Alleen het ging om een mode 1 set en ik vlieg met alles op mode 2.

Heeft er hier iemand al eens in het zendertje gekeken of dit is om te bouwen?

Wat sleutelen en solderen is voor mij geen probleem maar als b.v. de boel vast is gemonteerd op 1 printplaat is het wat lastig.

Yep is om te bouwen

Ff wat soldeer werk, maar werkt prima..

Ik heb laatst een naar mode 2 omgebouwd.

Enige wat je moet omsolderen zijn de sticks.. en de schakelaar intern omhalen.
Daarna werkt het prima :)

wie o wie .........

wie kan mij verder helpen. mijn Msr trekt gelijk bij het hooveren naar rechts en naar achteren. als ik via de afstands bediening calibreer tot maximaal, door helemaal naar links en iets naar voor, dan gaat het goed. wat kan er mis zijn ?? is uiteraar wel een paar keer netjes gecrashed. maar geen optische schade. de tuimelschijf staat ook een beetje schuin naar achter. is dit weer terug te calibreren zonder op de remote alles op maximaal te zetten ??

gr,
Marco

Laatst bewerkt:
@Marco,

Je swash is uitelkaar geschoten. De onderste ring moet je omhoog drukken tot hij weer op zijn plek zit. De kop boven vasthouden en dan de anti rotatie pen op de swash omhoog drukken moet willen, zo doe ik het ook altijd.

verdikkie !! je hebt gelijk. ik was ook al op youtube gaan speuren en kwam daar films tegen voor de calibratie van de "swashplate". blijkt dat ik het net iets verkeerd deed, waardoor de swashplate net niet goed recht kwam. hij vliegt nu weer als nieuw !! Tadango, bedankt voor de reminder.

Hey

Ik heb een vraagje voor de mede MSR piloten.

Als ik bij mijn MSR met rudder stuur, dan beweegt de servo van vooruit/achteruit ook mee. Hoort dit zo?

Groeten

Ik zie dit ook gebeuren, zal wel zo horen.
Tijdens vliegen zie ik hier niets van terug, hij blijft mooi stil hangen bij het sturen met de rudder.

Ik vind wel dat langzaam opstijgen vanaf een ruwe vloer bijna onmogelijk is, de heli valt heel snel om naar links. Op een gladde vloer schuift hij met een noodgang naar links.
Even snel omhoog met een klein beetje tegensturen is geen probleem maar mooi langzaam en beheerst krijg ik niet voor elkaar.

Hey

dat naar links wegschieten is bij mij ook, dat komt volgens mij omdat de rotor ietsjes scheef staat.

Alleen dat met de rudder is bij mij net te erg naar mijn zin. Als ik hem een pirouette wil laten maken ziet dat er niet uit, en als ik hem rustig om zn as wil laten draaien gaat hij rondjes vliegen. zo vlieg ik nu mooie rondjes met alleen rudder, zonder vooruit bij te hoeven geven...

Zou dit te verhelpen zijn? of op een of andere manier de msr anders in mn zender programmeren ofzo? (heb dx7)

Groeten

Hey

Ik heb een vraagje voor de mede MSR piloten.

Als ik bij mijn MSR met rudder stuur, dan beweegt de servo van vooruit/achteruit ook mee. Hoort dit zo?

Groeten

Dat hoort zo. Is in de 5 in 1 ingebouwd om te helpen met sturen. Zonder deze mix zou de heli met rudder rechts naar voren gaan, en bij rudder links naar achteren. Met een duurdere zender kun je het grotendeels eruit mixen, of je moet een Solo Pro nemen, die heeft dat niet en moet je zelf extra elevator naar voren geven bij linkse bochten.

welke mix gebruik jij hiervoor ?
op youtube vindt je er wel een paar, maar die zijn allemaal wat anders...
(heb een dx6i spektrum zender)

Ik heb vandaag ook een Blade mSR BnF besteld. Ik heb al een DX6i.

Deze is bedoeld om mijn vlieg-skills wat te helpen. Ik oefen tamelijk veel op de simulator, en het is leuk om binnenshuis ook te kunnen oefenen. Ook is dit leuk vermaak voor in de winter (ik rijd normaal met auto's, maar in de winter ligt dit nog al stil).

Genoeg te doen dus in de winter :D

Vandaag de mSR binnen gekregen. Binden ging heel voorspoedig. Na wat trimmen kon het vliegen beginnen. Wat is dit leuk! Het gaat beter na elke accu. Ik heb bij hobbycity accutjes van 160mAh besteld, die schijnen zonder modificaties in de mSR te passen.
Het is maar een klein pakketje, dus dat zal niet al te lang sturen.

Zeker geen miskoop en ik ga hier in de winter een hoop tijd mee verdoen :D

-- Edit: Ah jammer. Een crashje tegen de muur gehad (nog niet eens zo hard), maar 1 balletje van de swashplate af gebroken. Hoezo is zo'n simpel plastic dingetje 10,00 euro? :( Beetje overdreven. Iemand bekend met het afbreken van ball links van swashplates? Gebeurt dit vaker?

Laatst bewerkt:
Kort filmpje gemaakt van de mSR. Leuk ding hoor, en er valt goed mee te oefenen. Zoals je in de video ziet ben ik ook aan het oefenen met zijwaarts hoveren enzo. Gaat best goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag mijn 150mAh lipo's binnengekregen van Ebay voor mijn Msr 5 stuks, voor 7 euro inclusief verzendkosten :D Dus daarvoor kan ik het wel gewoon proberen :)

Alleen is hij nu opgestuurd aangezien mijn 5 in 1 defect was gegaan :( :(

Ja,dat heb ik gedaan. De 150mAh werken iets langer. een 230mAh wil ik ook nog kopen. maar even genoeg geld uit gegeven. Heb nu zoveel onderdelen dat ik er nu 2 heb, een van aluminium en een Zelf knutsel van wat over is.
Werken beide redelijk, voor mijn als beginner ben ik helemaal tevreden dat ik er zelfs een 120sr bij besteld heb. kan ik nog wat beter buiten oefenen, gymzaal afhuren loopt ook in de papieren. Binnen kort kunnen we wel in een leeg staande kerk vliegen :) haha.

kijk maar eens: NxsliAKtH9g[/media] - Eflite Blade Black mSR and Alu mSR

Laatst bewerkt door een moderator:
Back