Verzameltopic Walkera CP helicopters

Nee die deviation firmware moet je van afblijven vind ik!

Ik ga toch eens een range-test doen.
Max, ik denk dat wij 2 verschillende soorten firmware hebben.
jij hebt de 100mW uitvoering en ik de 10mW.

Ik heb een mail gestuurd naar Walkera of het mogelijk is om over de 10mW uitvoering de firmware van de 100mW te zetten.
Ik denk het eigenlijk niet maar dat is een gevoel.

Volgens mij werken beiden firmwares. Het is aan de klant om te bepalen welke hij installeert conform de wetgeving in zijn land.

Er is al veel geschreven door jullie over zendvermogen van de Devo zenders in dit Topic las ik.
Erg interessant allemaal, maar eerlijk gezegd lees ik weinig tot niets over Devo zenders van Walkera die problemen geven what so ever.
Tenminste niet het geval zoals Spektum zenders veel problemen hadden en hebben.
Vanwaar al dit spektakel dan over die Devo zenders?
Of heb ik iets gemist?
Redman vliegt zijn Trex600ESP met zijn Walkera Devo 12-s zender. Geen centje pijn........
Zelf vlieg ik mijn Trex450ProV2 met mijn Walkera Devo 8-s zender. Geen centje pijn.....
Durf er zelfs een Goblin 770 mee te vliegen of vergelijkbaar groot model.
En ik vlieg toch echt ver mij vandaan met al mijn modellen.
Van de Mini CP tot aan de Trex450.
Tot op heden 0.0 glitches gehad en denk dat ook zo te houden.
Dit is mijn eerste Devo zender en het functioneert flawless.
Dat kon ik van mijn Spektrum zenders niet zeggen.
Vr Gr D

Maak je geen zorgen Erwin!!

Dave begon over het zendvermogen van verschillende zenders. Puur informatief;)

Maar er is niks mis met het zendvermogen van de verschillende Devo zenders.
Wat mij wel opviel is dat Max een Devo10 heeft met de 100mW uitvoering en ik de 10mW uitvoering en zo kom je vanzelf in een gesprek over het zendvermogen!

Verder heb ik ook nog nooit een probleem gehad en ik heb de Devo10 nu toch bijna een jaar!
Wel wil ik eens een range test doen, puur om te kijken hoever dat gaat!

Mijn Devo 7 heeft firmware V0.3A; die schijnt voor de 100 mW versie te zijn. Zijn er ook mensen die een Devo 7 hebben met firmware V0.3B (10 mW)?

Vanwaar al dit spektakel dan over die Devo zenders?
Of heb ik iets gemist?

Yep ik wilde gaan kijken voor de 12S en ben zowel een wild als club vlieger, zodoende was ik aan het kijken voor een "legale" zender en kwam uiteraard ook het zendvermogen aan de orde:) En zoals het blijkt mag officieel de walkera maar 10mW in NL zenden.

niet een richtlijn maar wettelijke regelgeving:D

EN 300 328 V1.6.1 (niet geldig voor nieuw verkochte apparatuur vanaf 2011)
EN 300 328 V1.7.1 (is nu geldig)
EN 300 328 V1.8.1 (is al uit, maar pas geldig per 2014)

;)

Aha, bedankt voor deze info.

Heb even een muntje in de Googlematic gegooid, maar kan er niet zo heel veel over vinden. Er staats iets op de site van de Europese Commissie, maar geen beschrijving van de standaard o.i.d.. Je zou toch verwachten dat dergelijke informatie makkelijk te vinden moet zijn; voor mij niet dus, maar ik zal wel niet goed gezocht hebben (ben tenslotte een man;)).

Je hebt helemaal gelijk, is inderdaad de eerste die je tegenkomt. Is wel heel dom van mij; soort van zondagmiddag blackout of zo :confused:

Het ziet er niet direct aantrekkelijk uit; ga toch eens een poging wagen om het te lezen.

Is er vandaag nog gevlogen?

Ik niet helaas want het regent hier bijna de hele dag:mad: Van die vieze miezerregen en nog veel wind ook!

Back