Verzameltopic Walkera CP helicopters

Wat rot Jeroen van die mooie Master.
Zoals jij beschrijft denk ik aan rotorbladen met een wat verschillende instelhoek, of een kromme featheringshaft. Dat laatste is makkelijk te controleren door 1 rotorblad eraf te schroeven, en de bladhouder MET de rotor tussen duim, wijsvinger en middelvinger te houden, en dan met een kruiskopschroevendraaier aan het schroefje van de featheringshaft draaien, dan voel je de minste afwijking.

Staat je MIXschakelaar op 0?

Servohevels haaks of bijna haaks tov het servohuis? Een beetje scheef mag, als de drie servo's NA initialiseren maar dezelfde afwijking hebben.

Zitten de kogellinks goed vast in de schroefdraad, dus niet dolgedraaid of op het uiterste puntje van de schroefdraad?

Ik begrijp dus dat de BL en de stock opstelling hetzelfde rotte vliegbeeld geven.

Hoi Tom, nee zie mijn edit :-) ( die stond er toch echt al bij toen jij de reply gaf ha ha :-) ) Even de firmware opnieuw erop en ik had weer een werkende gyro en hij vliegt weer zo stabiel als een huis. Door de crash was hij in de war...ik zag het eigenlijk op de zender....op 0 throttle stond hij plots op -3 en de waardes die telemetry van de lipo terug gaf...40 v....huh lol :-). Dus effe de kabel erin, firmware erop en hij deed het weer.

Pfoe. Wat zul jij blij geweest zijn Jeroen, dat de Master CP het weer goed doet na een firmware update.
yellowflashcolorzpdt18.gif

Was het een harder klapper die je gemaakt had?
De gyro was dus duidelijk flink van slag.

Grtz Marco.

Heren ik krijg binnen kort mijn nieuwe servo's binnen voor de master cp, nu weet ik dat ik de zender en de heli eerst aan moet zetten om de servo's in de goede stand te zetten en dan pas de servo armpjes op 90 gr er op moet zetten.
Maar moet ik ook nog aanpassingen in de zender doen of niet of moet het dan goed zijn.

Groetjes André

zorgen dat alle trims en subtrims op 0 staan(en normaal gesproken je pc op 0,25,50,75,100 zetten zodat je lineare curve hebt maar kan ook in th zodat je niet teveel je instellingen veranderd). btw met een servo tester kan je de servos ook op 90gr zetten.

Ik weet niet of de servos haaks in het frame zitten bij een master, (net als een 250 is 90 gr tov van frame en niet tov servo)

In de zender de trim EN subtrim op nul zetten.
Dan de accu aansluiten terwijl de heli recht op zijn pootjes staat en als de gyro zich ingesteld heeft, de accu loshalen zonder de heli te bewegen. Dan blijven de servo's stilstaan als je de heli gaat bewegen.
Dan de hevels zo haaks als mogelijk is tov het servohuid op de as plaatsen. Meestal zijn ze niet haaks te bevestigen. Zorg er wel voor dat alle drie de hevels met dezelfde hoek op de assen komen.

Zoals David het beschrijft is de netste manier. Zoals Tom het beschrijft is de meest praktische en snelste manier.

Er is trouwens andere firmware voor de Super CP met telemetry uit. Alleen nog op de Chinese pagina :-)

En? Heb je de firmware al upgedate voor de Super CP?
Ben benieuwd of de Supert nu ook meer stroom gaat gebruiken, door de terug melding van telemetry.

Grtz Marco.

Hallo piloten het trim system stond op 4/20 die heb ik op 0/20 gezet en subtrims op nul gezet is dit goed om de nieuwe servo's te plaatsen.
En mijn throttle stick als hij in het midden staat dan geeft de zender 47% aan.
Kan iemand mij vertellen hoe ik hem bij midstick op 50% kan krijgen bij de devo 8s.

B.V.D André

En? Heb je de firmware al upgedate voor de Super CP?
Ben benieuwd of de Supert nu ook meer stroom gaat gebruiken, door de terug melding van telemetry.

Grtz Marco.

Nee nog niet geupdate Marco maar meer stroom zal hij sowieso vreten met tel aan. Mooi vliegweer vandaag mannen, genoten :zon: !!

Nee nog niet geupdate Marco maar meer stroom zal hij sowieso vreten met tel aan. Mooi vliegweer vandaag mannen, genoten :zon: !!

En of we genoten hebben.
yellowflashcolorzpdt11.gif

Het was gisteren ook eindelijk fantastisch weer.
yellowflashcolorzpdt065.gif

imag0947c.jpg

Zoals jullie kunnen zien, is het Walkera gehalte errug hoog.
We vliegen al dit vliegspul met Walkera zenders.
yellowflashcolorzpdt085.gif

Grtz Marco.

Back