Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ik plaag je maar. Is inderdaad vervelend maar RC-Addict heeft en had ze gewoon altijd op voorraad. Kocht ze daar voor mijn zoontje. Die heeft ook een tijdje die Scout gevlogen.

Prima, maar die anderen die normaal alles hebben, en die naar HH in Duitsland bellen waar ik bij ben (telefonisch), die kregen te horen dat het dan en weer dan en weer dan enz. geleverd zou worden. HH Duitsland levert aan NL en ze LIEGEN keer op keer.
Dat Addict het heeft ben ik pas laat achtergekomen (mei). Enig idee hoeveel shops in NL Walkeraonderdelen leveren? Je ziet op hun site dat ze het spul hebben en je bestelt en wacht, dat is de praktijk!

Maar je plaagt gelukkig. (Dit is een smylie waar je over de knie gaat, maar die kan ik niet vinden.)

Zo hou je altijd wat. In NL heb je ook lang niet altijd de gewenste Walkera onderdelen en dan moet je 3 weken wachten op een Chinees. Een onderdeel voor de Mini Protos moest uit de VS komen. Blijkbaar hoort wachten een beetje bij de hobby.

Meestal douanekosten, alhoewel deze week zijn zij mij vergeten.
De leveringen zijn vanuit de Duitse shop, of vanuit China. Je maakt zelf uit via welke post je de spullen geleverd krijgt. Van goedkoop en lang, tot duurder en snel.
Tot nu toe, zeker al +15 leveringen, binnen 2 weken op de goedkoopste manier.
Bij vergelijking zijn ze meestal de goedkoopste, dus zeker het overwegen waard.

als je hem van duitse stock gekocht heb ,is het een week en geen douane kosten, anders is het ff afwachten en kan oplopen tot 60-70euro douane/postbode kosten

Mja het bekende winkeltje in nl heeft nog wel wat dingen op voorraad :-) Maar ja je kan natuurlijk ook alvast onderdelen in het vooruit bestellen :-)
Mijn tip :

- wat mainshafts
- wat feathering shafts
- wat main gears
- wat tailbooms
- en de tailholder met vin
- Swashplate
- Linkage setje ( bij crash breken ze nogal)

Eventueel natuurlijk 3 metals servo's en bij een beetje goede crash breekt je mainframe voor af...is wel te lijmen maar voor die paar euro zou ik je ook adviseren die alvast te bestellen :-) De mainblades daarin tegen lijken onverwoestbaar. Eventueel ook nog de bladegrips..ik heb zelf nu metalen dus die gaan niet meer stuk :-)

Als je dat allemaal van plan bent te slopen is het wel een hele dure hobby en crash je blijkbaar elk uur :mrgreen: Kun je beter eerst wat oefenen met een Super CP voor je kunsten gaat uithalen met een Master CP.

vind je 't erg dat ik het eerst gewoon bij een heli houd zonder elk uur te crashen ?

Ik ben echt geen extreme vlieger, ik geniet al van hooveren en rondjes vliegen...

Gewoon vervangen als er wat stuk is anders zit je aan het eind van de rit met een doos vol ongebruikte onderdelen. Bovendien kost die waslijst hetzelfde als een nieuwe Master CP.

zeg ik ook vervangen wat kapot is anders heb je in no time je eigen winkel voorraad.

En je weet het als je wat goed en goedkoops wilt ............hahahaha;) (Hij is nu OutOfStock)

Als je dat allemaal van plan bent te slopen is het wel een hele dure hobby en crash je blijkbaar elk uur :mrgreen: Kun je beter eerst wat oefenen met een Super CP voor je kunsten gaat uithalen met een Master CP.

Volgens mij toch echt dingen die je als je pech hebt in 1 goede crash kan vervangen hoor :-)

Voor 32,23 € heb je de meest breekbare dingen dubbel....dus dat valt wel mee. Ik vind het altijd lullig als voor een part van 4 euro niet kan vliegen :-)

- mainshaft : 3,60 €
- feathering shaft : 2,65 €
- main gear : 2,56 €
- tailboom : 2,05 €
- tailholder met vin : 2,21 €
- Swashplate : 5,68 €
- Linkage setje ( bij crash breken ze nogal) 2,82 €
- Skid : 4,07 €
- frame : 4,07 €
- grips : 2,52 €

Ik begrijp je standpunt ook wel hoor. Niet dat ik daar tegen ben. Maar ik kies er voor om spul te bestellen als er iets kapot is ;-)

Meeste onderdelen vind je in Nederland. Of je moet pech hebben. Dan moet je een week wachten. Zolang het in een envelop past gaat dat redelijk rap.

Das waar Chow :-) net weer even beide MCP's uitgelaten, ze kunnen echt flink wat wind hebben zeg, heerlijk. Met wat vijlen en gewring nieuwe lager in de Turnigy 2627 Brushless Outrunner 3800kv gezet en die loopt weer prima.

Back