Verzameltopic Walkera CP helicopters

ah maar jij zit dus ook op de 25c

ik vind 35c een beetje TE i.s.m. de bl motor.
Met de stock motor zou 't wel oké zijn, maar denk dat ik maar eens een nieuwe erbij bestel met een 25c waarde. eens zien wat dat doet.
 
nou tom,
ik kon niet meer wachten op je review van de BL kit voor de super.
Heb 'm ook maar gewoon besteld... voor die 3 tientjes durf ik het wel aan.

haal nu niet eens de 3 min. vliegtijd meer...
 
Ik zou nog even terugkomen op deze alu-swashplate voor de Master CP.
Upgrade Taumelscheibe für Walkera Master cp U-Master cp-02 für Master CP

Bij nadere beschouwing blijkt het bovenhuis met slechts 4 klinkjes in het kogellager van het onderhuis "vastgezet" te zijn!
Het is natuurlijk beter of zoveel mogelijk materiaal in het kogellager te klinken. Dit is het beste te doen met een stalen kogel.
Waar haal je nu weer stalen kogels vandaan? Het makkelijkst bleek dit bij Conrad!

Ik bestelde stalen kogels, 10 per zakje, in de maten 6, 8, 10, 12 en 15 mmØ voor €25,70.

Zie hieronder mijn oplossing. Wat de praktijk betreffende prakken laat zien laat ik wel weer weten.


Allereerst een aantal kogels die bruikbaar zijn voor meerdere swashplates.


Hier zie je de 4 zielige Smurfenklinkjes van meneer Airy!
Zeer belangrijk is de schacht te ontvetten, op te ruwen en dan weer ontvetten!



In de binnenring van het lager is de schuine rand te zien waar de klink zich in moet zetten.
Ook hier moet de binnenring goed ontvet worden!



Hier is het boven- en onderhuis weer gemonteerd.
Ik heb dit wel met wat secondelijm gedaan.



Mijn oplossing om de klinkrand evenredig om te zetten.
Kies een kogel van ong. 1,2 maal de diameter van het te klinken object.
In dit geval dus 10 x 1,2 = 12mm kogel.
***BELANGRIJK***
Er steken een paar dingen uit boven het bovenhuis!
Dat zijn de 4 "poten" van het onderhuis EN de askogel van het bovenhuis!
Je MOET dus een ring gebruiken die het hoogteverschil hiervan ruim overbrugt en de askogel vrijlaat!



Je kan kracht op de kogel zetten door en tik met de hamer, of
zoals ik het deed in de bankschroef. De laatste manier vind ik
prettiger omdat je ook kan zien wat er gebeurt.
Dit is het resultaat!
Vergelijk met foto 4.


Daarna dezelfde procedure met een wat grotere kogel, 15mm, om nog wat meer materiaal om te klinken.
Rechtsboven zijn de 2 klinkranden te zien.



Ik ben benieuwd wanneer er eens een fabrikant komt die eens iets GOED maakt!
Deze swashplate is perfect op passing, maar troep op axiale trekkracht.
De Swashplate van Xtreme is immer de duurste en heeft een rammelpassing op de kogels. TROEP!

Joepieeeee
 
Dat dacht ik al, maakt niet uit. Het was of dit, of weer een tientje voor het zoveelste motortje ;-)

Leuk verslagje van de swash.
Misschien moet jij ze zelf gaan produceren ;-)
 
dan zal die van mij volgende week ook wel komen :)
Ik had toevallig de laatste van stock, dus zal nog wel even weer duren voordat nieuwe op voorraad zijn.
 
Ben benieuwd hoe het met het brushless setje van Walkera gaat.
Vooral ook hoe het zit na het initialiseren of de motor dan wel goed op pakt.
Vliegmaatje had als ik me niet vergis ook zo'n setje op zijn Super CP gezet.
Weet eigenlijk niet precies hoe dat allemaal afgelopen was, want daarna begon het buiten seizoen weer. Heeft volgens mij alleen de hoofd motor vervangen door een brushless versie.
Misschien heeft ie 'm aankomende zondag met de indoor weer bij zich.

Grtz Marco.
 
Tot nu toe alleen maar problemen met de BL upgrate voor de Super CP.
Ik hoopte de ESC vóór de regelaar te kunnen zetten, maar doordat sommige kabels zeer kort zijn ben je gebonden aan de door Walkera aangegeven plaats.
Met het opstarten zien we de allang bekende problemen van een sterk slaande staart.
De suggesties op internet over de gain in de zender verlagen helpt echt niet!
Wel is het noodzakelijk om na het aansluiten van de accu te wachten op dat de servo's in positie gaan, om vervolgens even de gasstick naar +50% te bewegen en weer terug naar nul. Daarna volgt een tweede piep!

Je kan de gain in de zender en op het mainboard aanpassen wat je wilt, maar de staart blijft slaan! Een suggestie op het internet is om de originele brushed staart te gebruiken in combinatie met de BL mainmotor!
Dat doe ik dus, en meteen is mijn mainmotor uitgefikt! Op zich kan dat niet omdat deze niet meer verbonden is!

Kortom; ik weet nog niets, en de hoofdmotor is defect! Sluit ik de staartmotor aan op de stekker van de mainmotor dan werkt het goed. Dus de staartmotor en de ESC zijn goed, en de mainmotor is harikiri!
 
De mainmotor was vanaf het begin aan het haperen. Gewoon stomme pech denk ik dat ik een defecte motor heb gekregen. De piepjes komen uit de mainmotor en die zijn er ook niet meer! Kortom ik moet een losse CO5 bestellen.

Ik vrees dat Sven degene is voor de volgende test. :D
 
Ben benieuwd hoe het met het brushless setje van Walkera gaat.
Vooral ook hoe het zit na het initialiseren of de motor dan wel goed op pakt.
Vliegmaatje had als ik me niet vergis ook zo'n setje op zijn Super CP gezet.
Weet eigenlijk niet precies hoe dat allemaal afgelopen was, want daarna begon het buiten seizoen weer. Heeft volgens mij alleen de hoofd motor vervangen door een brushless versie.
Misschien heeft ie 'm aankomende zondag met de indoor weer bij zich.

Grtz Marco.

Nou ik heb toen de motor, de C05, geplaatst en de ESC van een cb100 heli.
Na het initialiseren leek alles goed te gaan. Maar bij het optoeren was het een rookpluim en de motor + mainboard dood.:(:(:(
Heb uiteindelijk een nieuw mainboard besteld en weer terug gebouwd naar originele brushed motor.

Helaas........

Mzzl,
Max
Ga ook niet meer lopen klooien om het naar brushless om te bouwen.
 
Nou ik heb toen de motor, de CTering Jantje.plaatst en de ESC van een cb100 heli.
Na het initialiseren leek alles goed te gaan. Maar bij het optoeren was het een rookpluim en de motor + mainboard dood.:(:(:(
Heb uiteindelijk een nieuw mainboard besteld en weer terug gebouwd naar originele brushed motor.

Helaas........

Mzzl,
Max
Ga ook niet meer lopen klooien om het naar brushless om te bouwen.

Ik doelde eigenlijk op Mies, Max.
Die heeft dacht zo'n Brushless setje van Walkera.
Wat er met die van jou gebeurde was ook geen kattepis, tering Jantje.

Grtz Marco.
 
nou 't zal mij benieuwen volgende week ... of een leuk vliegende super cp ... of een uitgefikte heli.

eigenlijk zou ik de montage moeten opnemen met camera, mocht het dan fout gaan heb je altijd nog beeldmateriaal om bij walkera aan te kloppen. ( al betwijfel ik hoever je daarmee komt ).
 
Ach Sven, er zitten al niet eens twee regeltjes bij over hoe je de zender en ontvanger moet afstellen. Ik dacht er natuurlijk ook over om de handel te retourneren. Maar ik heb nu wel (denk ik) een werkende ESC en een BL staartmotor. Kan ik ook gebruiken als hoofdmotor in een heel klein Piper Cupje. En zo een C05 motor bestel ik wel weer eens.

Ik heb in elk geval nog een tweede Super CP. Helaas krijgt die stockmotor hem nauwelijks omhoog. Dat motortje heeft gewoon niet meer dan 2 draaiuren en is dan hij hoogbejaard.
 
Met de ombouw naar brushless van de hoofdmotor.
Heb ik alleen de trhottle curve aan moeten passen. Qua instellingen.

Tis altijd zonde als er met het aansluiten is fout gaat.
Ergste is nog wel als het mainboardje naar de knoppen gaat.

Grtz Marco.
 
Back
Top