Verzameltopic Walkera CP helicopters

Oke, nou in ieder geval mooi dat 't setje dus wel werkt.

welke accu's gebruik je nu daarvoor dan en hoe lang is je vliegtijd?

Oke, nou in ieder geval mooi dat 't setje dus wel werkt.

welke accu's gebruik je nu daarvoor dan en hoe lang is je vliegtijd?

350mAh tijd weet ik nog niet moet de lipo nog inwerken (2 min vliegen 15 min rusten laden en weer 2 min vliegen en dat 5 keer ) .
ze zeggen dat de lipo's dan langer mee gaan .

grWim

Ja nou. Een nieuwe accu nooit verder leegtrekken dan 80% en nooit met meer dan 1C opladen! En dat voor 4 tot 6 keer. Daarna kan hij volledig belast worden.

Maar op het forum hier staat veel info over hoe de accu te behandelen en een heli af te stellen en... en... en...

FF zoeken in kopje Forums.

Ik zou nog even terugkomen op deze alu-swashplate voor de Master CP.
Wat de praktijk betreffende prakken laat zien laat ik wel weer weten.
Na de volgens mij betere manier van het dubbelklinken zoals ik omschreef, blijkt in de praktijk dat met een kleine tik op de rotor de swash alsnog weer braaf in tweeën splitst.
Het dunne aluminium is gewoon te zwak!

Het enige dat ik nu nog kan doen is de goedpassende kogels van de Airy swashplate overzetten op de Xtreme swashplate met de veel te kleine kogels.
Op zich heb ik geen bezwaar tegen aluminium, maar het is vaak te dun en het is te zacht! Gebruik dan dural of electron!

(of niet crashen natuurlijk)

Ach, jullie horen wel weer hoe dat dan weer gaat!

gister de super cp binnen in theater getest.
jeetje... die is snel geworden.

Soms schud de staart een beetje bij pumps, heb wel wat met de percentages gespeeld, maar veel beter krijg ik het niet.
Maar buiten dat hangt de staart keurig recht achter de heli.

moet alleen nog even canopy aanpassen, motortje komt er tegenaan.

Hallo
Ik heb gister 3 heli's overgekocht waar wat aan mankeerde.
De V200D01 met een 2403 / de CB180LM met een 2402 en de Arrow plus FBL met een 2403 van Robbe.Na een half uurtje klooien vloog de CB180LM maar was nog al fel op de yaw.Hoe krijg ik een beetje expo op de yaw in de 2402? Ik kan het niet vinden of kan dat niet in deze zender?
De Arrow moest een nieuw tailblade op (zat bij de spare's) en toen vloog het meteen goed (Nouja vliegen,hooveren op zolder).
Toen met de V200D01 aan de gang er zat wat teveel speling op de tail gear nadat ik dat had verholpen even proberen maar hij blijft rond cirkelen.
Volgens mij ligt het aan de tail servo ,die blijft ook niet in de midden staan.
Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt?

Laatst bewerkt:
Goh, m'n main shaft heeft ook wel een rare vorm aangenomen. Gelukkig kwam ik erachter toen ik de swash aan t stellen was na servo vervangen.
Nieuwe zit er al weer in :-)

epeza8ev.jpg

Geachte forumleden en mede-Walkera vliegers!

Ik ga deze middag een aantal artikelen bestellen in het "Grote-Maak-Land"; en aangezien de leveringen uit dit land wel een tijdje kunnen duren :D ...

Voor de MasterCP / V120D02S / SuperCP bezitters en vliegers ;)

Hebben jullie een lijstje van 'snel sneuvelende' delen bij een iets minder gelukkige landing :rolleyes: ???
Dan kunnen deze gelijk mee worden besteld, mag nu van mijn vrouw voor Kerst:yes:

Welke kluisdeur heb je hiermee opengekrikt? ;)

Ik schrok dr zelf ook van. Vorige week gleed ik van t podium af op t werk. Gladde vloer. Servo vervangen... En toen keek ik zo eens naar mn kop... Huh das raarrr haha.
Tja en met zo'n bl motor als drijfveer komt er aardig wat stress op onderdelen te staan.

Hallo
Ik heb gister 3 heli's overgekocht waar wat aan mankeerde.
De V200D01 met een 2403 / de CB180LM met een 2402 en de Arrow plus FBL met een 2403 van Robbe.Na een half uurtje klooien vloog de CB180LM maar was nog al vel op de yaw.Hoe krijg ik een beetje expo op de yaw in de 2402? Ik kan het niet vinden of kan dat niet in deze zender?
De Arrow moest een nieuw tailblade op (zat bij de spare's) en toen vloog het meteen goed (Nouja vliegen,hooveren op zolder).
Toen met de V200D01 aan de gang er zat wat teveel speling op de tail gear nadat ik dat had verholpen even proberen maar hij blijft rond cirkelen.
Volgens mij ligt het aan de tail servo ,die blijft ook niet in de midden staan.
Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt?

Misschien servo slecht ? Heb je hem proberen iets naar achter of naar voren te plaatsen...afhankelijk welke kan hij uit het midden gaat natuurlijk ;)

Geachte forumleden en mede-Walkera vliegers!

Ik ga deze middag een aantal artikelen bestellen in het "Grote-Maak-Land"; en aangezien de leveringen uit dit land wel een tijdje kunnen duren :D ...

Voor de MasterCP / V120D02S / SuperCP bezitters en vliegers ;)

Hebben jullie een lijstje van 'snel sneuvelende' delen bij een iets minder gelukkige landing :rolleyes: ???
Dan kunnen deze gelijk mee worden besteld, mag nu van mijn vrouw voor Kerst:yes:

Master CP :
-Frame
-maingears
-Main as
-Feathering shaft
-Swasplate
-Tailboom
-Tail motor holder

V120D02S

-gears
-skids

SuperCP

- skids
- Voor de rest eigenlijk niet veel...wat spare motors misschien en tailboom.

:D

Ik heb 2 van de drie aan het vliegen (de CB180LM en de ARROW PLus) gebruik de V200D01
wel als donor voor de ARROW.
Wat ik met die brushless motor en regelaar doe moet ik nog even bekijken,weet zo niet of die ook op de master CP past.

Master CP :
-Frame
-maingears
-Main as
-Feathering shaft
-Swasplate
-Tailboom
-Tail motor holder

V120D02S

-gears
-skids

SuperCP

- skids
- Voor de rest eigenlijk niet veel...wat spare motors misschien en tailboom.

:D

dan zou ik voor de mcp ook de blade grips doen.

en voor de super gewoon 't hele setje van de kop en shaft.
dat kost allemaal niet zoveel.
En uiteraard een paar brushed motoren voor de mcp en super cp :)

Back