Verzameltopic Walkera CP helicopters

ah oke.. voor dat geld nog wel 't proberen waard...maarja veel ga ik ook niet meer aan de mcp spenderen.,, liever in andere projecten.

wellicht dat ik nog 1x probeer de bl kit terug te zetten nadat ik erachter kwam dat de fout in m'n zender zat..

ah oke.. voor dat geld nog wel 't proberen waard...maarja veel ga ik ook niet meer aan de mcp spenderen.,, liever in andere projecten.

wellicht dat ik nog 1x probeer de bl kit terug te zetten nadat ik erachter kwam dat de fout in m'n zender zat..

Ja en met de standaard swash vliegt hij ook prima toch. Vergeet ook niet dat je er 2 nodig hebt, je hebt namelijk anders 1 bal te weinigvoor de linkjes. Je hebt namelijk 3 van die van binnen nodig om de buiten balls te vervangen want die passen niet op de linkjes.

ah oke...

toevallig was ik m'n heli zooi eens wat aan t opruimen, en kwam ik nog een nieuwe stock swash tegen. dus die er gelijk opgezet en even in de tuin gevlogen.
wel prima zo eigenlijk.

nu maar zo laten denk ik en verder met het compass projectje.

Eerste Walkera is hier ook een feit...

Ik was voor mijn 6 jarig zoontje op zoek naar een Devo 7E zender omdat ik dat een handig formaat vind voor zijn kleine handjes en je ze nu ook kunt laten werken met DSM2 en DSMX toestellen... kost nieuw rond de 90 euro en dus wou ik eerst nog wat afwachten of de hobby hem zou blijven boeien.
Tot ik vandaag op 2dehands.be een super cp zag staan met alu swasch en alu kop en bladhouders, samen met een Devo7E en dit voor de prijs van 85 euro voor een toestelletje van 3 maand oud, beschermfolie hangt zelfs nog op het lcd display, dus ik denk dat ik een koopje heb gedaan :p Net even de super cp gehooverd en eerlijkheid gebied me dat die superstrak vliegt, zelfs geen beetje tailwag :thumbsup:

Firmware voor DSM2 en DSMX staat er al op, en werkt ook...
Gezien ik gewoon ben met DX8 te werken vind ik het programeren ervan nog wel wat lastig, maar ik heb de Nano QX er toch al in kunnen zetten en hij vliegt er ook prima mee, dus ik dik tevreden.

Vraagje, is het normaal dat bij het aansluiten van de super cp steeds herbonden wordt, of staat er iets verkeerd ingesteld, bij de super cp moet ik dus eerst de batterij van de heli aansluiten, dan de zender aansluiten en dan begint een 10 seconden bind procedure...

Altijd eerst zender aan, dan helikopter aan!

Zoals jij nu de SuperCP bindt, gaat dit in "random binding". Die 10s is de zoektijd waarin de zender zoekt naar een Walkera ontvanger waarmee hij kan binden.

Je kunt ook nadat je hebt gebonden, zoals hierboven beschreven, in de Devo7e naar fixed-id gaan, even die procedure doorlopen.

Bij de volgende keer zoekt de zender dan niet, maar bindt direkt met de helikopter. Bijkomend voordeel: kies je per ongeluk het verkeerde model, bindt hij niet.
(Ongeveer vergelijkbaar met Spektrum Model Match)

ja dat is inderdaad standaard bij walkera,
ik doe het nog steeds op de "random-manier" ..

De Devo7 werkt opzich prima, maar hoor wel eens dat de menustructuur soms nogal verwarrend is. daarin is de 10 bijv. beter.

@tom,

je hebt gelijk, de C05 motor is inderdaad een stuk kleiner voor de super cp, al zeggen de specs op internet wat anders.

nu moet ik even een soldering maken voor de C05 motor naar de aansluiting van de BL kit van walkera.

En de pinion, kan ik die gewoon met loc-tite vastzetten?

Menu van de Devo 7E is gelijk aan de Devo 10. Het is de gewone Devo 7 wat horror is in het begin.

Devo 7 zelf is een ramp in het begin. Nu ken ik hem inmiddels en valt het mee. Maar als je hem net hebt is het drama..

de devo 10 vind ik persoonlijk goed te doen, overzichtelijk en duidelijk.

Vandaag m'n beide walkera's maar eens instellen met een fixed-id.

De super cp van een C05m motor voorzien, past beter met het kapje.
En de MCP houd ik lekker brushed.

Al die update's voor de stock walkera's zijn wel leuk, maar ben er nu achteraf wel achter dat 't niet altijd een goeie meerwaarde is. En dat ze stock eigenlijk best oke zijn.

oke ik heb er een pinion bij besteld, die zou moeten passen ( nog niet geprobeerd ) vanmiddag wel even proberen.

heb alleen geen stekker verbinding aan de motor zitten, alleen 3 losse draden. dus zal een soldering moeten maken aan het kabeltje wat uit de ESC komt van de bl kit van walkera.

eh ja wel ergens, maar die zijn maar 2 aderig he..

ik neem aan dat ik de C05m ook op de esc van de walkera bl kit moet aansluiten en die zijn 3 aderig. dus niet rechtstreeks op main bord.

ah f#ck ... zet dus de pinion op de as van de C05m .... heel voorzichtig..en ja hoor..de as breekt...

zo schiet 't niet op

ja had ik die maar, ik deed het daarom erg voorzichtig... maarja .. klote dus..

maar weer nieuwe c05 motor bestellen.

Toch stom dat je een bijpassende pinion 1,5mm erbij besteld, maar dat ie veel te los om de as zit... lever dan gewoon geen pinion ..!

Je kunt ook nadat je hebt gebonden, zoals hierboven beschreven, in de Devo7e naar fixed-id gaan, even die procedure doorlopen.

Zou ook liever hebben dat hij gewoon altijd gebonden blijft, heb snel even in de handleiding gekeken naar die fixed id procedure maar vind er niet direct iets over terug, straks maar eens goed de manual doorspitten

Back