Verzameltopic Walkera CP helicopters

De V120 is ook brushless. Ze verzinnen wel wat. Zou mij verbazen als ze het niet zouden doen. De roep om brushless micro's is best groot.

Zelfde hier. Niet voor de eventuele power maar meer dat je geen motoren meer hoeft te vervangen. Wel zo praktisch.

Btw, voor de mensen die een V450D03 overwegen. Vond wat kleine zaken rondom deze heli. Niks schokkends maar wel iets wat je als koper moet weten.
1. Het lijkt erop dat gewone 2200 Mah lipo's niet passen. Hobbyking heeft compacte versies en die passen wel. Is dus wel iets wat je vantevoren even goed moet bekijken.
2. Deze heli heeft een hele kleine speling op de mainshaft. Hij vliegt er niet minder om maar bij het opspoelen en na het landen krijg je dat hij even wat gaat schudden. Kun je daarmee leven is er niks aan de hand..

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar heb je die grip vandaan Marco voor de staat :-) ik wilde eigenlijk ook zoiets maken voor de stabiliteit en het staartje wil nogal eens schuiven bij crashes :-)

Deze heli heeft een hele kleine speling op de mainshaft. Hij vliegt er niet minder om maar bij het opspoelen en na het landen krijg je dat hij even wat gaat schudden. Kun je daarmee leven is er niks aan de hand..
V45D01 had 't zelfde probleem :???:
alleen heeft de D03 een ''kleinere'' canopy dan de D01
dit komt denk ik deels door de vorm...

sinds mijn ervaring met de 450's, laat ik Walkera v.w.b. een 450 staan...
met micro's zijn ze beter :)

Ik heb ook geen reden een Walkera 450 te nemen. Maar de V450D03 is natuurlijk wel scherp geprijsd. Kan me voorstellen dat mensen die best graag vliegen als eerste 450. Hij zou net zo stabiel moeten zijn als de Master CP.

och kwestie van electronics ;)

kan nu je filmpje zien, en zie dat ze met 't ontwerp van de canopy
niet echt rekening met batterijen hebben gehouden, zoals met de D01.
de canopy van de D01 is wat langer en puntiger, dus zat ruimte voor je pakjes :rolleyes:

vind 't wel jammer van walkera dat ze 't euvel met de lagers niet hebben verholpen.... :(

V45D01 had 't zelfde probleem :???:

Mijn V450D01 heeft dat probleem niet gehad.
Die heeft het altijd goed gedaan. De mijne had nog de eerste serie cyclic servo's er op zitten. Die waren niet zo best, zodat in een bocht op 10 meter hoogte een servo voor zichzelf begon.
En dan gaat de zwaartekracht weer aan.
yellowflashcolorzpdt07.gif

Maar de nieuwe serie servo's zijn wel goed.

Grtz Marco.

Waar heb je die grip vandaan Marco voor de staat :-) ik wilde eigenlijk ook zoiets maken voor de stabiliteit en het staartje wil nogal eens schuiven bij crashes :-)

Die grip die op de tailboom heb zitten.
Is een tyrap, met 2 gaatjes er in.
Die gaatjes zitten 9mm van elkaar.;)

Grtz Marco.

@Marco
Wat vlieg jij nu het meeste Marco?? Vraag dat omdat ik ook een 600 in je onderschrift zie staan..

Owh ha ha dus de boom gaat door het gat van de tyrap Marco :P ?

Euh, nee. Haha. De gaatjes die je in de tyrap boort, zijn maar 1mm groot.
Je maakt van de tyrap een U, en door de gaatjes doe je het boutje die de tailstrutjes vast zet.;)

@Chow. Nu vlieg ik veel met de Super CP, die kwam ook geen moment te vroeg. Haha.
Heerlijk om met dit dametje door de slaapkamers te vliegen. De Ladybird hoort daar ook bij.:mrgreen:
Als we een indoor hebben gaat de M120D01S ook mee. Die is voor binnens huis net te groot.
De 600 vlieg ik alleen als het weer het toelaat. (t/m 4Bft) De M120D01S trouwens ook.
yellowflashcolorzpdt06.gif

Ze staat al vanaf eind oktober te loeren naar beter weer.
In het voorjaar mag ze weer de bladen strekken.
Wie weet is dat half maart al het geval.
Heb namelijk geen zin om met koude gevoelloze vingers de 600 de grond in te boren.
En de V450D01 wacht op een Devo gyro/rx. Of dat ik er een BeastX inzet.
Tijdens een dagje vliegen gaat alles mee, wat in m'n onderschrift staat.

Grtz Marco.

Ik heb de 450's klaar staan. Denk toch dat ik de vorstperiode niet af ga wachten en na het weekend maar ga kijken of ik wat lipo's kan doen. Ook al zijn het er maar twee. Genius vandaag gevlogen maar huiskamer is natuurlijk wat beperkt. Ben benieuwd wat de Super CP gaat brengen. Denk beetje meer van hetzelfde maar wie weet. Is toch jonger model en Ehirobo claimed dat de tail geen drift meer heeft. Niet dat dit veel uitmaakt maar ben gewoon benieuwd.
Zal de nano's bestellen. Mijn huidige lipootjes zijn aan het opraken. En verder maar hopen dat het snel gaat dooien. Ik wil weer lekker voorjaarsweer.

Haha. Tis die verslaving hè. De drang om eventjes los te gaan.
Had je de T-REX al gemaidend?
De Genius en de Super zijn even groot. De staart van de Super is ook echt super.
Knake strak. Geen enkele drift en van een wag heeft ze ook nog nooit van gehoord.
yellowflashcolorzpdt18.gif

Grtz Marco.

Ik moet alleen de beastx even afstellen nog. Da's niet veel werk zoals je weet. Verder is ie klaar. Kabels zijn weggewerkt. Mechanisch is ie afgesteld. Alleen menu A tm N doorlopen nog zeg maar.
De Mini Protos staat wel klaar maar waar ik normaal vlieg ligt een dik pak sneeuw. Moet dus toch echt even geduld oefenen. Geen zin in opwaaiende sneeuw in m'n electronica. Komende 10 dagen dus wat in huis klooien en eventueel even met de Master CP in de auto rondrijden voor een plekje waar de sneeuw platgetrapt is. Die heeft minder ruimte nodig.

Hier is het nu nog dikke sneeuw wat gewoon lekker blijft liggen. Zie m'n zoontje met de slee..

2013-01-15%2015.14.36.jpg

Yep, instellen van de BeastX is appeltje eitje. Leuk werk ook.
Gaat dus helemaal goed komen.
Stuifsneeuw vind de electronica idd niet fijn. Haha.

Jammer dat jullie daar geen bulten hebben om met de slee van af te raggen.

Grtz Marco.

Beastx is relaxed. Zit ook op de Protos. Ik dus instellen. Nerveus de maiden doen. Vliegt ie zo weg zonder problemen :p

Back