Verzameltopic Walkera CP helicopters

1. Met 350 kun je starten.
2. Wildvliegen dus geen hele grote heli. Is onhandig.
3. Bouwen kan maar je gaat het niet redden voor 350. Je hebt nodig zender, lader, lipo's en dan nog de kit. Heel misschien red je het met een kloon maar zou daar zelf in een later stadium over gaan nadenken.
4. Spektrum is heel gangbaar. Verder heli's van Blade ook. Walkera is minder gangbaar maar op dit forum zul je voldoende support vinden.
5. Phoenix RC.
6. Voor helivliegen minimaal 6 kanaals. Wil je quadcopteren of iets met vliegtuigen doen heb je al snel 8 of meer kanalen nodig.
7. Onderdelen voor de meeste merken vind je in NL webshops. Walkera spullen haal je meestal in China. Maar vooral kleine spares zijn binnen een paar dagen binnen. Er zijn wel wat adresjes dichterbij. Is dit een bezwaar dan zou ik de Blade route nemen. DX6i,7,8 met zo'n Nano bijvoorbeeld.
8. Voor 350 euro kun je een mooie start maken. Ik had al geadviseerd om met een micro te beginnen. Wil je dat dan toch perse niet kijk dan naar de Master CP. Maar nogmaals. Micro is echt veel relaxter leren dan de meesten denken. Die willen gelijk groot. Zo'n Walkera micro kan gewoon buiten met bft 3-4 vliegen. Als je dat ding beheerst kun je elke andere heli aan.
9. Micro dus. Eerst buiten oefenen en lukt het kan ie ook binnen. Alles groter dan een micro is niet geschikt voor binnen.

1. Met 350 kun je starten.
2. Wildvliegen dus geen hele grote heli. Is onhandig.
3. Bouwen kan maar je gaat het niet redden voor 350. Je hebt nodig zender, lader, lipo's en dan nog de kit. Heel misschien red je het met een kloon maar zou daar zelf in een later stadium over gaan nadenken.
4. Spektrum is heel gangbaar. Verder heli's van Blade ook. Walkera is minder gangbaar maar op dit forum zul je voldoende support vinden.
5. Phoenix RC.
6. Voor helivliegen minimaal 6 kanaals. Wil je quadcopteren heb je al snel 8 of meer kanalen nodig.
7. Onderdelen voor de meeste merken vind je in NL webshops. Walkera spullen haal je meestal in China. Maar vooral kleine spares zijn binnen een paar dagen binnen. Er zijn wel wat adresjes dichterbij. is dit een bezwaar dan zou ik de Blade route nemen. DX6i,7,8 met zo'n Nano bijvoorbeeld.
8. Voor 350 euro kun je een mooie start maken. Ik had al geadviseerd om met een micro te beginnen. Wil je dat dan toch perse niet kijk dan naar de Master CP. Maar nogmaals. Micro is echt veel relaxter leren dan de meesten denken. Die willen gelijk groot. Zo'n Walkera micro kan gewoon buiten met bft 3-4 vliegen.
9. Micro dus. Eerst buiten oefenen en lukt het kan ie ook binnen. Alles groter dan een micro is niet geschikt voor binnen.

Hartelijk dank voor je reactie.
Ik wil gewoon voor mezelf wat duidelijkheid om dingen uit te sluiten zodat de keuze wat makkelijker gaat worden.
De "Blade"route heb ik ook over nagedacht,de MCPX v2 met DX6i of de nieuwe MCPX Brushless met een DX6i maar de Nana heb ik helemaal niet over nagedacht,toch maar eens kijken of dat wat is,is dat een kleinere "mindere"versie van de MCPX ?
Als ik de Blade route zou nemen kom ik niet verder dan een DX6i want een DX7 schijnt net weer even meer te hebben,maar met een heli erbij red ik dat nooit voor 350 euro.
Ja,de Walkera Mini CP of Super CP heb ik ook op mijn lijstje staan ,alleen moeten deze uit HK komen en loop ik ook weer risico op BTW toeslag en invoerrechten.

Ik stuur je ook even een PB ;)

Heren Walkera Piloten.
Mijn oprechte excuses indien ik een aantal van jullie op het verkeerde been bracht met mijn reactie van de Esky Honey Bee FP heli.
Was bedoelt als geintje op dat bericht van Chow.
Maar dacht dat jullie mij niet serieus zouden vatten.
Bij deze excuses en back On-Topic.
Vr Gr D

@Rimo Fantastisch, uitgebreid advies van Chow. Doe er je voordeel mee. Ben het er volledig mee eens. Ben zelf ook pas enkele maanden geleden begonnen en ik heb gekozen voor Walkera. De Mini CP was mijn eerste cp. Superheli, perfect om mee te beginnen. Als zender heb ik gekozen voor de Devo 10. Bevalt ook erg goed.
Over naheffingen e.d. bij import zou ik me niet zo druk maken. Soms heb je geluk en zo niet, dan zijn de bedragen erg te overzien. Ik heb zelf goeie ervaringen met RC711.

@Chow Vraagje over de sim. Ik wil er mee beginnen. Heb een Devo 10. Nu lees ik dat de benodigde USB adapter niet werkt onder Windows 7. Dat gebruik ik. Dat kan toch niet waar zijn? Weet jij daar meer van? Hoe ziet jouw sim configuratie er uit qua hard- en software?

Groet, Evert

Ik zou de Super CP nu zeker kiezen boven de Mini CP, vandaag weer de hele dag met beide gevlogen en de Super lijkt echt wat feller en dan de langere vliegtijden en ook nog goedkoper :-). Als het kon had ik het boardje van de mini zelf vervangen door die van een Super CP ha ha maar dan moet je dus ook weer de andere servo's hebben, ben benieuwd of Walkera nog telemetry software gaat los laten voor de Super.

@Chow Vraagje over de sim. Ik wil er mee beginnen. Heb een Devo 10. Nu lees ik dat de benodigde USB adapter niet werkt onder Windows 7. Dat gebruik ik. Dat kan toch niet waar zijn? Weet jij daar meer van? Hoe ziet jouw sim configuratie er uit qua hard- en software?

Groet, Evert

Ik heb geen idee. Hier werkt het onder Windows 7 en 8.

Ik zou de Super CP nu zeker kiezen boven de Mini CP, vandaag weer de hele dag met beide gevlogen en de Super lijkt echt wat feller en dan de langere vliegtijden en ook nog goedkoper :-). Als het kon had ik het boardje van de mini zelf vervangen door die van een Super CP ha ha maar dan moet je dus ook weer de andere servo's hebben, ben benieuwd of Walkera nog telemetry software gaat los laten voor de Super.

Hij is lekker he die Super CP... :)

Ha ha ja echt Super dit ding :-) ik heb alleen dat rare probleem weer terug. Misschien dat het een probleem is met een servo, geen idee :?:

edit : mmm het lijkt touwens voort te komen uit het niet goed binden..soms doet hij het wel, soms niet.

Ha ha ja echt Super dit ding :-) ik heb alleen dat rare probleem weer terug. Misschien dat het een probleem is met een servo, geen idee :?:

edit : mmm het lijkt touwens voort te komen uit het niet goed binden..soms doet hij het wel, soms niet.

Hopelijk is het niet het bordje Jeroen.
Maar het lijkt er wel op. Je zei dat ze in hover alle twee de achterste servo's naar beneden trekt. Waardoor ze naar achteren drift.
Staat ze wel vlak met het initialiseren? Zou kunnen dat de skids niet helemaal aan zitten. En hierdoor de heli iets scheef staat.

Grtz Marco.

Als het goed is, is er na een firmware update een telemetry functie van de lipo spanning.;)
Specifications 6e regel van features

Grtz Marco.

Ja maar zie jij bij downloads de Super CP staan :-) ik niet hoor. Het heeft me 2 weken gekost om Walkera duidelijk te maken dat de downloads niet werkte als je de site op Engels zette lol :-), in het Chinees ging het wel. Ook zijn nog steeds de modellen die je bijvoorbeeld in je Devo 10 kon laden verdwenen, deze stond vroeger onder de downloads bij de Devo 10.

Hopelijk is het niet het bordje Jeroen.
Maar het lijkt er wel op. Je zei dat ze in hover alle twee de achterste servo's naar beneden trekt. Waardoor ze naar achteren drift.
Staat ze wel vlak met het initialiseren? Zou kunnen dat de skids niet helemaal aan zitten. En hierdoor de heli iets scheef staat.

Grtz Marco.

Ja ik krijg ze er niet strakker op ha ha en de vloer of tafel zijn redelijk recht. Ik denk inderdaad dat het de gyro is die af en toe toch denkt dat hij bij het binden scheef stond. Maar ik heb er niet echt last van want vliegen gaat perfect ;). Ik las ook dat iemand last had dat als hij soms de heli tussentijds moest neerzetten de gyro daarna ook iets in de war was. Het lijkt trouwens meer te gebeuren met de 350 mah dan met de 240 mah, misschien doordat deze dikker is en het frame dan iets scheef zet waardoor de gyro denkt dat dat dan recht is en zo gaat corrigeren.

Ok even getest :-)

Zet ik hem met het binden schuin ( hoog achter ) dan gaat hij dus inderdaad langzaam vooruit.

Zet ik hem schuin ( voor hoog ) dan gaat hij dus iets achteruit hellen na 30 seconden grounded hoveren.

Het heeft dus inderdaad te maken met de positie tijdens het binden :-) nu dus even met shrinkwrap kijken wat de ideale verhoging is aan de achterkant.

edit : ik had het verkeerd om omschreven staan :-)

Laatst bewerkt:
Zou ook aan de lipo kunnen liggen.
En vooral de plaatsing ervan. Met de lipo te ver naar voren, trekt de heli naar voren.
Ik vlieg ook met die 260 mAh nanotech packjes, in de Super CP. Hiermee gaat ze als een Jekko.
yellowflashcolorzpdt07.gif

Die site van Walkera is sinds dat ze die vernieuwd hebben ook niet echt een suc6.

Grtz Marco.

Ik heb sinds vanochtend mijn Ornithopter vliegklaar.
Was een beste klus om het 1 en ander te vermaken en up te graden aan deze vogel maar het is gelukt.
Zij staat er nu vliegklaar bij en moet zeggen dat het werkelijk een verschijning is.
Zit al lang in de RC hobby maar zo'n Ornithopter is toch wel heel wat anders dan bijvoorbeeld heli's zeg.
Best wel jammer dat Walkera daar geen gat voor in de markt ziet.
Ze hebben kennis en know how genoeg dacht ik zo.

Nu maar geduld uitoefenen en wachten op betere weersomstandigheden om deze pracht vogel haar Maiden te laten maken.
Want ook vandaag is het wederom knetterskoud hier in het Oosten.
Die smerige straffe oosten wind maakt het allemaal nog minder prettig op.
Heb potdomme meelij met daklozen die nu overdag op straat ronddolen.
Zal fucking blij zijn als die verrekte Koning winter weer terug in zijn hol is gekropen en zich dan voorlopig niet meer laat zien.
Verrekte koude winter.
Vr Gr D

Super CP is a product to meet the price war, it has a cheaper motor and cyclic servos. For performance, it's ok for beginners, it's very stable, but for durability, well.... we do not have much confidence because the all-in-one receiver may get overheat and causing the servo to stop working.

Dit ben ik nu al meerdere keren tegen gekomen:confused:

Dat moeten ze dan aantonen. Ben inmiddels al wat vluchtjes verder en er is niks aan de hand vooralsnog.

Back