Was ook niet mijn intentie om er een discussie van te maken hoor.
En ik begrijp het allemaal wel.
Uiteindelijk is het aan een ieder hoe hij het wenst te willen doen met de aankoop van spare parts.
Ik geef Chow ook wel gelijk en zekers wat betreft met spare parts die men dan in huis heeft waarmee men feitelijk niets meer mee doet of niets meer mee kan.
We kennen dit fenomeen vast allemaal wel.
Zelf doe ik het tegenwoordig anders dan vroeger.
Tegenwoordig zorg ik ervoor dat ik met name van de meest Crashbare onderdelen er eentje extra op voorraad heb liggen.
Dus zaken zoals Main Shafts en Feathering Shafts zijn vaak een must.
Ook servo's zijn fijn om op schap te hebben liggen.
Kijk.......als men zo af en toe gaat vliegen dan maakt het natuurlijk geen drol uit.
Maar zelf ben ik nogal een behoorlijk fervente vlieger en met de mooie dagen buiten sta ik dagelijks mijn dingen te doen met de toestellen.
Veel vliegen is een hogere slijtage slag en ook nog eens een grotere kans op Crashen.
Het hoort er allemaal bij en is helemaal niet erg.
Als iemand af en toe met zijn heli en de kinderen erbij gaat vliegen dan zal het allemaal wel meevallen en zulk soort piloten hebben ook vast niet het verlangen om na een Crash de volgende dag weer te willen vliegen.
Ik noem het de zondagsvliegers en heb ook voor dat soort gasten heb ik alle respect.
Maar in mijn geval is het ondoenbaar om niet de juiste en benodigde spare parts op schap te hebben liggen klaar voor gebruik indien dat nodig mocht zijn.
Heren, wat hebben we toch met z'n allen een meer dan fantastische hobby.
Ik kwam dit nog tegen op You Tube:
RC F4 with Turbine in China - YouTube
Misschien als men dit even in Google zet dat het dan gaat werken en geniet ervan.
Vr Gr D