Verzameltopic Walkera CP helicopters

Het is droog hier nu en niet koud.
Staat wel een behoorlijke wind.
Veel meer wind dan de afgelopen dagen en dan bedoel ik ook echt veel meer.
Ik ga nu het veldje op met de Master CP om eens te kijken hoe deze dame zich houdt met behoorlijk veel wind.
Mijn relaas volgt later.
Vr Gr D

@Tom. Is het al gelukt om de groene LED te laten branden op de Ladybird?
Je moet in Device Output AUX2 op FMOD sw active zetten.
Als je van Idle up 0 (rode LED) overschakelt naar Idle up 2, zou je een groene LED moeten krijgen.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Bij Idle up 1 kan de LED rood blijven, zo is dat ook bij m'n Devo12s.

@Chow. De Spektrum DX6/8 kan naar mijn mening qua bedienings gemak absoluut niet in de schaduw staan van de Devo12s.
yellowflashcolorzpdt11.gif

Toegegeven de Devo7 is door het ongelukkige display niet optimaal.

Grtz Marco.

@Chow. De Spektrum DX6/8 kan naar mijn mening qua bedienings gemak absoluut niet in de schaduw staan van de Devo12s.
yellowflashcolorzpdt11.gif

Toegegeven de Devo7 is door het ongelukkige display niet optimaal.

Grtz Marco.

Wilde me er eigenlijk niet in mengen maar ben het helemaal met je eens Marco.
Hoewel ik de devo12s niet ken (wel eens in m'n handen gehad) vind ik het menu van de Devo's erg makkelijk, zeker tov de DX6i.
Maar dan hebben we het niet over de Devo7, die schijnt erg ruk te zijn kwa menu...

En dan heb ik het nog niet over de problemen die Spektrum heeft.....

Maar ieder zijn mening hoor...;)

Laatst bewerkt:
@Tom. Is het al gelukt om de groene LED te laten branden op de Ladybird?
Je moet in Device Output AUX2 op FMOD sw active zetten.
Met deze hulp werkt het uitstekend! Mijn diepe dank!

Inderdaad is 0 en 1 rood dan 2 groen. Terug is 1 groen en 0 weer rood.
Ik had nooit op het idee gekomen dat ik iets met het begrip AUX moest doen.
Ik ben van mijn oude Multiplex en nu ook van de Spektrum gewend met duidelijke termen te werken zoals bind die functie aan die schakelaar. Daarom beviel de Spektrum mij meteen goed. Als je de knuppels en schakelaars bewoog dan zag je wat er gebeurde.

Bij de DEVO 8S helaas niet. Ik had toen al hulp nodig om de timer aan de throttle te koppelen. Weet ik te verzinnen dat je eerst een softswitch moet gaan activeren om die vervolgens in een heel andere afdeling aan de timer te koppelen. Dan moet dat geheel weer naar de knuppel gekoppeld worden. Pffoeii

Bij de Spektrum ga je naar Timer, geeft aan op- of aftellen, starttijd, koppelen aan throttle en geef aan op hoeveel procent hij moet schakelen. Klaar! Alles in één scherm.
Ook een harde pieper met trilfunctie. Dat mis ik beide ook in de DEVO 8S.

Maar de DEVO is een mooie duidelijke zender, maar begrippen als AUX, input en output enz. moet ik gaan leren begrijpen.

Nu nog die software van Walkera aan de praat krijgen.

Nou...........dan mijn duit ook even maar in het zakje..........Ha ha ha
Spektrum ben ik deels gelukkig mee.
Maar..............dat behoeft uitleg.......
Kocht me jaren geleden een Spektrum DX6i zender.
Dat was de eerste van de reeks en betrof een DSM2 versie.
Die zender voldeed perfect en kocht me er een paar jaar later na een 2e DX6i zender erbij.
Dat betrof een DX6i met DSM2X technologie.
Let vooral op de X die erbij kwam.

Vorig jaar heb ik nimmer zoveel vliegtuigen gecrasht door toedoen van die Spektrum DX6i DSM2X versie.Ontvangstverlies was de boosdoener.
Dacht eerst dat het aan mijn HobbyCity Orange ontvangers lag.
Tja......dan ga je wijfelen.
Maar het gebeurde ook bij mijn originele Spektrum AR6200 ontvangers met satteliet.
Maatje van me kreeg toen ook gedonder met zijn Spektrum DX8.
Ook kisten die spontaan uit de lucht vielen.
Hij stuurde zijn zender terug voor garantie.
Ik niet, want was met m'n domme harses vergeten waar ik de zender gekocht had.

Ben toen overgestapt naar mijn 'oude' en eerste Spektrum DX6i met DSM2 technologie.
Moest daarvoor eerst wat onderdelen transplanteren van de nieuwe DX6i naar de oude.
Sinds die tijd vlieg ik weer probleemloos met mijn DX6i.
Die nieuwe DX6i ligt half uit elkaar in de kast.Onbetrouwbaar sujet is het.

Wilde daarna graag een andere zender.
Tijdje aan een DX8 gedacht.
Maar nee..........
Ben wel klaar met dat Spektrum.
Komt dat ook niet net als die Blade heli's van Horizon Hobby vandaan???
Ha ha ha ha ha ha ha....stelletje rukkers daar.

Toen de Devo 8-s gehaald.
Wat een fijne zender.
En last van enige shit of signaal verlies?? NO WAY
Ben dus een tevreden Walkera klant.

Dan nog even over het vliegen in de harde wind vandaag met de Master CP.
Heb 5 Lipo packjes leeggevlogen.
Wauw............toestel hield zich kranig.
Oke, 350 gram blijft last houden van dikke wind, maar dat mag.
Toch vond ik de Master CP beter vliegen in deze harde wind dan ooit 1 van mijn voorhene KDS450SV heli's heeft gedaan.
Ik denk echt dat het te maken heeft met de 6-assige Gyro die erin zit.
Ik kon haar met gemak datgene laten doen wat ik wenste in de harde wind.
Waren een paar momenten bij dat ik even de billen dichtkneep maar mag geen naam hebben.
Frapantste dat ik gezien heb is dat er momenten waren dat de heck rotor helemaal stil viel om de staart en de wind erbij te compenseren.
En dan denken dat de heli staart controle verliest: NO WAY.
Blijft gewoon goed vliegen.

Ik heb er daarstraks met de harde wind behoorlijk overheen geragt.
En de staart heeft mij geen enkele keer in de steek gelaten.
Niets geen last van de befaamde Tail Blowouts tijdens de bochten inzetten.
Oke, in hoover heeft het staartje iets zwabberneigingen omdat de Gyro de wind moet compenseren en het uiteindelijk wel een FP staartje betreft.Op doorvlucht geen centje pijn en een strakke staart.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb al heel wat verschillende heli's gevlogen in wind maar deze Master CP doet zijn naam echt eer aan.
Met recht een Master als het gaat om vlieggedrag.
Wat ben ik blij er een tweede van onderweg te hebben.
Vr Gr D

Erwin,
Dat lijkt me ook een heel raar gezicht om tijdens het vliegen de staartrotor stil te zien hangen.... Wat dacht je? Die is kapot?

Tja de meningen zijn verdeeld over Spektrum, bij mij komt het er ook niet meer in, alleen maar ellende, bindingsproblemen en signaalverlies...:mad:
Een kennis van me die in Enschede woont vliegt wel eens bij een club bij hem in de buurt en daar mag niet meer met Spektrum worden gevlogen omdat er op onverklaarbare wijze div toestellen uit de lucht vielen. En dan heb ik het over de nieuwe serie DSMX
DSM2 schijnt toch betrouwbaarder te zijn.

maar gelukkig hebben we er geen last van met de Walkera's:)

Nou dat updateprogramma Dfuse V1.5 van Walkera wil niet werken op mijn Windows 7 machine, niet in 64 of 32 bit, ook niet in uitvoermode XP Servicepack 3.
Mij een paar dikke oren gezocht op het net, het blijkt dat hier zeer veel problemen mee zijn.
Het leek mij zo makkelijk om de modelprofielen te downloaden en die middels hun software in de zender te rammen. Nee dus! :nooo:

Chow heeft een tijdje geleden een to-do lijstje aangegeven, maar op het moment dat je de DEVO 8S inschakelt met de EXTknop ingedrukt dan komt de zender keurig in de updatestand maar de interface van Walkera komt nooit tevoorschijn. De USB-verbinding staat als een huis en de driver is actief. :evil:

Hier verwees Chow naar; http://imageshack.us/a/img703/2826/helipaldevo8updatefirmw.jpg

Dus stap 7 komt nooit!
Heeft hier iemand ervaring met Dfuse?

Hoi Wim.
Nee, dacht op dat moment niet die is kapot maar vond het wel een erg vreemd verschijnsel.
Zoiets had ik met de HM004 nooit meegemaakt en die had ook een motor aangedreven staart.
Ik zag het vanmiddag bij toeval toen ik de heli een bocht liet maken naar links en de wind er behoorlijk opblies.
Toen ging de heckrotor ook bijna stilstaan.Moest even 2 keer met de ogen knipperen om er zeker te van zijn wat ik had gezien.
En bij hooveren met de harde wind erop stond de heckrotor echt een paar momenten helemaal stil maar de heli bleef wel strak hangen. Ha ha ha ha

Tom, ik hoop dat jij het probleem opgelost krijgt.
Kan je helaas niet helpen want ben met recht een computer nerd.
Vr Gr D

Nou dat updateprogramma Dfuse V1.5 van Walkera wil niet werken op mijn Windows 7 machine, niet in 64 of 32 bit, ook niet in uitvoermode XP Servicepack 3.
Mij een paar dikke oren gezocht op het net, het blijkt dat hier zeer veel problemen mee zijn.
Het leek mij zo makkelijk om de modelprofielen te downloaden en die middels hun software in de zender te rammen. Nee dus! :nooo:

Chow heeft een tijdje geleden een to-do lijstje aangegeven, maar op het moment dat je de DEVO 8S inschakelt met de EXTknop ingedrukt dan komt de zender keurig in de updatestand maar de interface van Walkera komt nooit tevoorschijn. De USB-verbinding staat als een huis en de driver is actief. :evil:

Hier verwees Chow naar; http://imageshack.us/a/img703/2826/helipaldevo8updatefirmw.jpg

Dus stap 7 komt nooit!
Heeft hier iemand ervaring met Dfuse?

Je moet een driver installeren, die kan je vinden in de directorie waar je het programma installeert.
Als je dat gedaan hebt, dan zet je de zender in de verbinding modus door de ext vast te houden en zender aan te zetten. Dan moet de pc je zender vinden en dan kan je aan de slag.

Mzzl,
Max

Vreemd bij mij werkt dat ding prima op 2 pc's met windows 7 Tom. Alleen die modelprofielen zie ik niet meer op de Walkera site, vroeger stonden onder de Devo 10 bijvoorbeeld een aantal modellen. Maar ja naarmate je de zender langer hebt kan je binnen 2 minuten een model instellen volgens de handleiding dus dat valt dan mee :-). Owhh je gebruikt toch wel de usb kabel van de zender Tom ? niet dat je bijvoorbeeld een andere kabel hebt liggen :-) en die gebruikt...wat mij nog wel eens overkomt.

Zojuist trouwens de V450D03 besteld :-), ik dacht Erwin 2 Master CP's dan moet ik er toch iets bij hebben ha ha.

Dit is echt de laatste voorlopig.....denk ik, ha ha :-)

Ik heb op 23-01 een Super CP met Devo 10 besteld bij oomodel.com
Doordat ze dit niet normaal zouden kunnen verzenden moest dit met EMS aangezien er batterijen bij zitten.
Uiteindelijk toch maar voor ems gekozen ondanks de meerprijs,maar ze doen er extra onderdelen bij en heb een kortingscode gevonden op internet,dus uiteindelijk klaar voor $225.
Vraag ik vandaag een trackingnumber en of het al is verstuurd en zeggen ze dat het niet met EMS is verstuurd op 24-01 maar met een ander,Bpost International.
Als ik nu kijk via het trackingnummer zie ik het volgende staan: 25-01-2013 23:52:33
Parcel is announced / bpost received the information

Aangezien ik dus wel heb betaald voor ems en dit zou 4-7 werkdagen duren voor ik het binnen zou hebben,baal ik hier wel een beetje van eerlijk gezegd,maar is niets meer aan te doen nu.

Ik wacht het rustig af,maar heb een vreemd gevoel en zal ook wel bij moeten betalen straks,daar ga ik wel vanuit.

Dit is mijn eerste heli en ook mijn eerste bestelling vanuit Hong Kong,dus misschien ben ik wat achterdochtig.

Maar ik vraag me af of meer mensen weleens wat binnen hebben gekregen met Bpost en wat jullie ervaring is.

Groeten,
Richard

Nou we zijn weer een stukje verder.
Zoals het er nu uitziet is het binnen handbereik en ligt het in België :grin:

29-01-2013 19:47:33 BE Parcel is handled
29-01-2013 19:47:19 BE Parcel is accepted
25-01-2013 23:52:33 Parcel is announced / bpost received the information

Misschien deze week nog in huis,zou mooi zijn.

Als een klein kind zo spannend vind ik het want de status is weer gewijzigd :

29-01-2013 20:01:24 BE Pakket is onderweg
Kom maar op met mijn pakketje :D

Zou zekers mooi zijn.

Het ligt er aan wat onze vrienden van de douane ermee gaan doen.

Grtz Marco.

Zou zekers mooi zijn.

Het ligt er aan wat onze vrienden van de douane ermee gaan doen.

Grtz Marco.

Tja die douane,daar had ik nog niet bij stil gestaan inderdaad.
Maar als er staat onderweg vanuit BE dan komt het toch gewoon via de weg naar NL en is het toch al vrijgegeven in BE ?

Vreemd bij mij werkt dat ding prima op 2 pc's met windows 7 Tom. Alleen die modelprofielen zie ik niet meer op de Walkera site, vroeger stonden onder de Devo 10 bijvoorbeeld een aantal modellen. Maar ja naarmate je de zender langer hebt kan je binnen 2 minuten een model instellen volgens de handleiding dus dat valt dan mee :-). Owhh je gebruikt toch wel de usb kabel van de zender Tom ? niet dat je bijvoorbeeld een andere kabel hebt liggen :-) en die gebruikt...wat mij nog wel eens overkomt.
Wat erbij zit is een gewone standaard USB kabel. Maar voor de zekerheid toch ff getest, maakt geen pepernoot uit.
Heb jij de versie V1.3 of 1.5?

De modellen zijn er nog steeds; Walkera

Back