Verzameltopic Walkera CP helicopters

Als ik Walkera zou zijn zou ik kiezen voor een lange termijn strategie. Gewoon eerst de massa aanspreken dus de markt overspoelen met veel kleine heli's die ook goed zijn. Dat doen ze ook want als je een beetje de forums volgt dan zie je dat de meeste Genius, Mini CP, ladybird en V120 gebruikers meer dan tevreden zijn.
Tegen de tijd dat bijna iedereen wel een Devo heeft liggen (die dumpen ze namelijk ook voor spotprijzen) dan ga je werken aan grotere modellen.

Prijzen zijn dan relatief natuurlijk. De V450 en de V500 zijn niet goedkoop. Maar ze zijn ook niet duurder dan andere merken. En ben je blij met je vloot kleine heli's van Walkera dan ben je sneller geneigd bij dat merk te blijven..

Ik heb ook niet de indruk dat ze het echt snel doen. De Genius was best een succes. Alleen de Genius heeft nog 3 assen gyro met optioneel 6 assen. De 6 assen werkte niet lekker en dus kwam de Mini CP. Daar werkt hij wel. Daarna hebben ze de V120 aangepakt. En sinds heel kort de V450. Ondertussen hebben ze de Master CP bedacht die weliswaar brushed is en een tailmotor heeft. Maar dat is volkomen logisch. Je kunt dat ding namelijk daardoor nauwelijks slopen. Je moet alleen de motoren af en toe vervangen maar dat is een klik systeem geworden zonder solderen. Die kun je dus zonder enig probleem in een gymzaal tegen de muren aanknallen waarschijnlijk en kun je zonder solderen de boel herstellen.. Kijk maar naar de foto's. Zit een hele kooi om de tailmotor heen.

Ik vind die canopy wel heel erg leuk. Buiten dat het vliegen natuurlijk er ook wel leuk uitziet:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, de Mini-CP heeft nog een 3-assige gyro.

echt niet, heeft een omschakelbare 3 of 6 axis:D

FF wel afhankelijk welke RX je hebt, en welke update, want hier zijn nog de verschillen in te vinden waarschijnlijk is 3 assen genoeg

Laatst bewerkt:
Jij wilde toch een 7E, compacter? Die zit er bij. Plus een lader en een accu. Ik vind het een ongelooflijk scherpe prijs.

Je hebt gelijk. Ik zat niet goed te kijken.. Is inderdaad wel erg scherp dan.. Ik neem komende week een beslissing. Maar denk wel dat ie er komt ;)

Ik ben helemaal confuus door het verkiezingsdebat denk ik :mrgreen:

Dan lijkt dit inderdaad de goedkoopste oplossing en inderdaad dan gelijk die compacte zender erbij en ook wel fijn een compacte lader..

Ik zie nu dat de link naar rc711 euro's laat zien. Dat veranderd de boel.. Enfin, ik kijk wel even..

Ik snap die Chinezen overigens wel. Je hebt een totaalmarkt van mensen die heli's willen vliegen. En groot deel zal 3D willen vliegen. Dan heb je een aantal grote merken die zich onderscheiden door het bieden van kwaliteit die de Szabo's van deze wereld nodig hebben. Denk aan Mikado Logo, SAB met de Goblin, Henseleiter, en achteraan komt dan Align. Dan nog een batterij aan andere fabrikanten zoals Scorpion en Beastx. Is geweldig. Echt. Maar dat zijn producten die denk ik voor 95% van de piloten weliswaar mooi zijn maar totale overkill natuurlijk. Want zoveel Szabo's zijn er niet. Dus wat doet Walkera. Die zet nu heli's in de markt die de 95% aanspreekt. Szabo zal er niet snel voor kiezen maar hij is niet de 95% maar de 5%.
Kijk maar. T'is vanaf de Genius eigenlijk begonnen. Toen is Walkera zich bezig gaan houden met heli's die klappen kunnen hebben en extra stabilisatie hebben. Daarmee appelleren ze aan mensen die graag Szabo willen zijn maar nog heel veel moeten oefenen. En dat oefenen doe je liever met een Walkera dan met een Mikado Logo.
De enige vraag is of Walkera zich blijft focussen op de markt van kleine 3D heli's of dat ze ook een gooi gaan doen om te kunnen concurreren met de grotere heli's bij de grotere merken. Ik weet dat niet. Geen idee of dat financieel interessant is voor ze. Ik denk dat ze meer verdienen aan massa verkoop dan de 5% voorzien van top materiaal.

Disagree. Ik ben zelfs nog een piloot met een LANGE weg te gaan voor ik serieuze 3D zal kunnen maar ik merk zelfs het verschil al tussen een Trex500 of een Compass Atom 500 met een identieke setup. Ik zou een Logo kopen echt geen overkill noemen ofzo. Denk dat je echt wel eens een Logo of Atom moet gaan vliegen voor je daarover kan oordelen, je zal verbaasd zijn wat voor een verschil het geeft met een Trex bv qua feel.

Eenmaal je enigszins kan vliegen merk je anders vlot het verschil hoor tussen verschillende zaken zoals:
- speling op servo's
- flybar vs FBL
- of de gyro het goed doet
- je merkt zelfs vlot het verschil of je met een Align 3G of BeastX vliegt
- etc etc

Je hebt echt wel nood aan al de extra mogelijkheden voor te finetunen van bv een Beast of Vstab wanneer je eenmaal hard begint rond te racen imho... Denk dat je daar toch verkeerd in bent hoor.

Walkera is goed voor kennismaking. V500 kan in mijn ogen nooit een alternatief zijn voor zelfs een gewone Trex, al is het maar door de kwaliteitscontrole. Zoals je zelf aangaf, Walkera parts slijten nogal snel.

Wie koopt RTF toestellen? Meestal beginnende piloten (los van de micro's dan, heb je geen kits in), mensen met dus weinig kennis en ervaring. Die gaat letterlijk vliegen tot het ding is uiteenspat of er wat schroeven lossen waardoor hij crasht. Ik ben geen fan van dingen zoals 500 sizes bij Walkera of Blade. Zo'n toestellen zijn al te gevaarlijk en heb je echt wel begeleiding voor nodig wil je het veilig gaan leren. Een kit gaan bouwen schrikt een beginner toch al wat meer af. Ongetwijfeld dat die Walkera's leuk gaan vliegen maar het blijven toch rommel servo's enz die erop zitten.
Iemand die met zo'n 500 size voor men neus begint te prielen ben ik alleszinds geen fan van...

Ik vind het vooral zonde dat er geen verdeler is in Benelux voor Walkera, vraag me af waarom eigenlijk...
Extra concurrentie kan voor niemand kwaad! :)
Verbaasd me trouwens Chow dat je geen 130X hebt? Is wel iets voor jou denk ik?

Ik denk dat je me niet hebt begrepen want ik ben het verder met je eens. Ik bedoelde alleen te zeggen dat leren vliegen met een Blade 450 net zo vlot gaat als met een Logo 400. Pas in een later stadium ga je meer eisen stellen. Dat bouwen de voorkeur geniet boven RTF ben ik met je eens. Zeker voor een beginner. Voor een bouwer maakt dat niks uit. Als ik een RTF zou kopen weet ik prima waar ik op moet letten. Een beginner weet dit niet en dan is het levensgevaarlijk inderdaad.

Ik heb geen 130 X omdat die domweg niet af is. Teveel problemen met deze heli. Lees het 130 topic op rcgroups en vergelijk die met het 120 topic. Ik vermoed dat je al weet waar je dan op uit komt.

Back