Verzameltopic Walkera CP helicopters

Brushed of brushless maakt niks uit voor power voor deze heli. Maar viel je niet op dat hij verder best heel stil is?

Ze gaan pas mopperen als je een inverted hover boven de salontafel probeert te doen..

Nah, dan kan je niet goed checken. De tail gebruikt geen pitch maar de tailrotor gaat gewoon harder of langzamer draaien. Dus met vasthouden kun je niet goed controleren. Zit wel goed denk ik want daar kan weinig fout aan zijn. Zou me daar geen zorgen om maken. Check wel even of je swash de juiste kanten op beweegt. Zou goed moeten zijn uit fabriek maar altijd even dubbelchecken.

Dan gewoon relaxed de lucht in. Niet aan je cyclic zitten bij opstijgen. Hoeft ook niet want hij gaat recht omhoog. Je hoeft bijna niks te doen om hem in hover te houden..

Wat is zo al handig om als spare parts te bestellen?
mainblades-tailblade-linkjes-canopy? swashplate en tailgear.

Servo's. Verder zou ik niks bestellen nog. Spares heb je toch snel binnen. De servo's hebben plastic gears en die schijnen snel kapot te gaan. Ook nooit met de hand je servo-armpjes bewegen want zelfs dan kunnen ze al sneuvelen zegt men. Dus zorg dat je minstens 1 servo extra hebt liggen.

Walkera heeft sinds kort ook metal gear servo's voor deze heli. Kan alleen nog even geen website vinden waar je ze kunt kopen. Maar is wel gelijk dure grap want dan moet je alle drie de servo's in 1 keer vervangen. Goedkoper is het om gewoon 1 originele servo te hebben liggen.
Ik ben 1 keer gecrashed met de Walkera CP vanaf 2 meter hoogte op gras zonder schade verder.

Ga maar vast een originele bestellen als reserve. En mainblades. Die kunnen veel hebben maar in een keer een hoek eraf en je bent uitgevlogen als je geen hebt.

Back