Verzameltopic Walkera CP helicopters

Mocht je toch brushless willen gaan Wim.

C05M/ADH50 Outrunner Brushless Motor KV13000 en HM-4G3-Z-43 ESC of de XP7A-Conversion-ESC werken bij mij allebei prima. Soms wil de esc bij het binden niet armen maar dan moet ik na de 2e piep even throttle geven zodat hij hem pakt. Heb een 3e motortje besteld zodat ik de 2 Supers en Mini allemaal brushless heb. De Mini vliegt nu echt weer perfect, ik snap er geen drol van ha ha :-)

Iemand hier trouwens verstand van de Devo RX601 ? Ik probeer deze op de King 3 te zetten maar ben nog aan het puzzelen. Ik heb de servo's met sturen werkend en de gyro maar bij throttle trekt hij de swashplate omlaag in plaats van omhoog. Ik doe dus iets niet goed maar heb al suf lopen switchen en reversen.

Op de DX6i pas je dan de pitch in de swashmix aan. Van bijvoorbeeld +60 naar -60. Dat zal in een Walkera zender ook op die manier gaan.

Ah kijk :-) ik had nu alles goed behalve de elevator, als ik die servo reversed zette stuurde hij goed maar ging hij bij throttle omlaag, die nu op -40 gezet in de swash mix ipv op + 40 en nu gaan alle servo's mooi omhoog bij throttle :-) Thanks Chow :-)

Weer wat geleerd :-)

Ik heb diverse handelaren in Nederland gevraagd waarom ze niets in Walkera (gaan) doen.
Het antwoord is eenduidig dat men niet wenst te investeren in een fabrikant die 4 of meer helikopters en/of varianten per jaar uitbrengt!

Tsja, dan is een V200D03 ook niet meer interessant, redelijk nieuw en nu al weer uit de productie net als zoveel andere types.

ik denk meer dat het door de historie van walkera komt en dat ze geen Europees importeur schap hebben , daarom kunnen de winkels geen service verlenen. Het verhaal van nieuwe helis uitbrengen is absoluut niet waar daar er merken zijn die meer helis uitbrengen en wel gewoon verkocht worden in winkels (denk aan blade, align vergis niet hoeveel varianten die hebben uitgebracht de laatste 2 jaar)

niet telg just arrived. Ben benieuwd:D

p1020136e.jpg

ja ben ook benieuwd alleen wil de wind ff hier niet gaan liggen. Denk dat dit alleen wel weer een heli is crashen is cashen.:D

Hij is net zo groot als de 250's

p1020140w.jpg

@Tom
Dit is een 250 size. Daar gaan de gears gewoon van stuk bij een crash. Bij deze heli is het de bedoeling dat je niet crashed. Een Trex 250 gaat ook stuk bij een crash..

@David
Ben erg benieuwd hoe het vliegt.

lipo is al geladen dus ga straks ff proberen of ik hem de lucht in krijg ook al is het maar hooveren(25kmh is net te veel voor uitproberen;)). Moet alleen ff de schroefjes nakijken, voor alle zekerheid. Zender heb ik ook net ingesteld dus vandaaag filmpje van de V200:D

ja maar moest het ff buiten doen:D

ben ook weer snel gestopt nadat het bijna fout ging:cool: , veels te veel wind niet constant maar wel constant van die vervelende uitschieters (tot over 30kmh). Maar om je toch niet van het filmpje te onthouden plaats ik het toch en nee aan het eind geef ik geen pitch, is gewoon die k.. wind die hem ineens omhoog laat schieten.

effin, is niet een super filmpje maar denk dat hij bij wat milder weer best wel goed vliegt:thumbsup:

canopy is nog meer prut als die van de 120 hahaha en nu moet hij er elke keer van af voor de lipo dus geen lang leven denk ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
als je de rudder reversed(maar dat zie je niet in het filmpje);) wel lekker soepel hahaha.

denk dat hij beetje zoals de 120 gaat vliegen. Alleen vond ik de stuurbewegingen een beetje tam(net of er exp. op stond) dus daar moet ik ff naar kijken want dat heb ik er niet op staan en dat wil ik ook niet.

Moet hem ook nog ff goed afstellen (de linkjes) maar kon het ff niet laten om hem out of the box te proberen. Denk dat hij goed gaat vliegen is strak maar door die wind gaat hij alle kanten op. Misschien als de wind vanavond zakt dat ik hem in het veld even probeer dan kan ik meer zeggen was nu alleen maar gefocussed op windvlagen.

Gefeliciteerd met de V200D03 Dave.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Mooie heli en net zo groot als een 250 size.
Als je de stock canopy te slap vind, zou je er een T-rex 250 canopy op kunnen zetten.
Heb ik toen ook gedaan bij m'n V200D01.
yellowflashcolorzpdt18.gif

Met wat kleine aanpassingen ging dat best goed.

Grtz Marco.

Back