Verzameltopic Walkera CP helicopters

ik ga inderdaad kijken voor een alternatief want kneep hem bij de eerste keer er af halen al fijn(die lasnaad liet los). Een 250 zal niet lukken omdat de battery tray veel verder naar voren zit, maar aan de andere kant een nieuwe canopy is ook maar 5USD. het gek...t zit hem in die flapies die om de skids moeten dus die knip ik er af en dan gaat het veel makkelijker

Tape aan de binnenkant op de zwakke plekken wil ook wel helpen. Zeker op de naden. De eerste generatie kapjes van de Genius waren ook zo. Tape erin en kapje werd onverwoestbaar.

kapje zit al vol met tape aan de binnenkant.:p

Maar het zijn die pieletjes die om de skids moeten dus die heb ik open geknipt, canopy zit toch om de battery tray en kan nergens heen

Ik heb gisterenochtend nog met de V120 gevlogen. Zitten weinig vluchtjes op omdat ik vlak erna de Master CP al had. Maar die gekke 120 is wel een fijn ding hoor.

ja is een wereld heli. maar vandaag helaas gooit de wind roet in het eten. Ga vanavond maar eens aan de eerste 450 beginnen:D Dan heb ik geen last meer van die wind. Moet alleen nog servo verlengkabeltjes hebben

Met deze wind gaat mijn 450 ook niet vliegen hoor. Tís echt forse wind hier al de hele dag. Tuinmeubilair waait alle kanten op.

Nou de 450 moet eerst uit elkaar en tegen de tijd dat hij weer in elkaar staat (morgen denk ik:D), dan moet ik nog even stoeien met de fbl unit en ik heb nog geen verlengkabeltjes voor mijn servos. Dus tegen de tijd dat hij klaar is, is de nieuwe 450 ook wel gearriveerd en die moet ook weer in elkaar. LOL heb helemaal geen tijd om te vliegen, want dan komt de TT voor de 250 binnen en die moet dan ook omgebouwd worden.

Nee als het morgen een beetje windstil is gaat de V200 gewoon de lucht in en ze geven 2 op dus denk dat dat wel gaat lukken:thumbsup:

Morgen geen vliegen hier. Maar maandag en dinsdag ziet het er ook prima uit. Als het een beetje meezit staan we straks allemaal in korte broek en op de slippers te vliegen..

ja dat weer vandaag gaven ze hier 1-3bft op lol, nou dan is mijn wind meter zeker van slag. Maar ja. komen nog zat dagen van lekker weer als ik de voorspellingen mag geloven met bijna geen wind. Afwachten maar.

Het klopt al de hele week niet echt. Gemiddeld wel maar er zijn constant van die hele nare windstoten. Wat jij net liet zien met de V200 had ik met de Mini Protos van de week. Da's geen pretje.

constant wind vind ik niet erg, maar net wat je zegt die windstoten nekken je. onverwacht 1meter omhoog of naar beneden. Vind het wel jammer dat die V200 geen OWB heeft.

Net even snel de little birdie gevlogen (gehooverd) in het veld.

bevindingen nav de standaard instellingen volgens manual:
- alle schroefjes zijn voorzien van LT of CA. alles zit vast
- past wel buiten de standaard lipo een grotere op, nu 800mah maar een 1200 of 1500 behoort ook tot de mogelijkheden battery tray is lang zat;)
- na aanpassen canopy pieletjes veel beter op en af te doen van de canopy
- is met standaard instellingen erg langzaam op de rol, waarschinlijk staat delay te hoog want heb geen exp ingesteld
- tail is lekker snel
- TC beter veranderen in meer vlakke curve, ik houd niet van pitch en RPM's toename tegelijkertijd.
- PC mag ook iets meer is niet aggressief, maar eerder lief te noemen wel goed voor beginners dat hij niet gelijk omhoog knalt
-vliegtijd ingesteld op 4.30min, van de 800mah pompt hij er 416 terug dus kan langer vliegen
- fuck-ups zijn niet toegestaan met deze heli, een TH op tijd zal hem niet redden door het ontbreken van een OWB (is wel jammer auto's zijn dus niet te doen)

overall tot nu toe, redelijk tot goede aanvulling op mijn minivloot. Kwaliteit ziet er goed uit, maar tijd zal dit uitwijzen:D denk echter niet dat dit een beginners heli is al vliegt hij wel strak.

filmpje van eerste vluchtje gewoon lekker ontspannen ff kijken wat hij doet (helaas de cameravrouw wist de zoom niet te vinden:p) is nog aan uploaden

Laatst bewerkt door een moderator:
kan van de levensduur en 1 vluchtje nog niets zeggen en de instellingen moet ik nog veranderen. Hij vliegt standaard niet zo fel als de 120 of mijn andere 250 daarom ook tot nu toe:p. Maar mijn 250 heeft al wel de juiste instellingen en de zelfde fbl unit. dus is kwestie van aanpassen.

Hij is degelijk (zolang je natuurlijk in de lucht blijft).

kan ook zeggen lyrische heli, maar daar wacht ik nog even mee:cool:

deze heeft maar 3 assen (wel stabiliserend), maar weet dat de instellingen heel anders staan als bij de 250, wilde het alleen standaard even proberen. hij is ontzettend stabiel (misschien wel te stabiel lol). Maar op zon eerste vluchtje ga ik ook niet even piros of gekke dingen doen wil eerst ff weten hoe hij reageerd:thumbsup: ook omdat dit niet een heli is die ik even in het gras kan laten ploffen zoals de 120, daardoor vlieg je hem onbewust toch net even anders en je bent meer op je hoede.

Beste mensen.

Ik heb na 2 jaar weer het heli vliegen opgepakt. Ik had toen alles verkocht (GL450 en zoom 450), maar het kriebelde toch wel weer. Kwam op marktplaats een master CP tegen en die gekocht. Vandaag eens een paar accu's geprobeerd en is wel wennen maar die heli vliegt lekker hoor. Wel gaat het nog niet zoals een paar jaar geleden, maar ik heb er lol in zo.

Wel had ik net 1 probleempje waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.
Ik had de zender aangezet (DEVO 7E) en daarna de heli. Alles ging prima, maar zo gauw ik op toerde ging de swash helemaal naar rechts met als resultaat dat de heli kantelde en de rotorbladen de grond in boorde. Ik moet zeggen dat de rotor bladen wel stevig zijn. Ze braken niet.
Nadat ik de accu weer loskoppelde en toen weer aankoppelde was het probleem over.

Hebben jullie dit ook al een keer gehad met de master CP?

M.v.g. Mark

Welke servo's zitten erin Mark ? Als het de originele zijn zo snel mogelijk de metals erin :-). De originele hoef je maar naar te wijzen en ze zijn kapot.

Heerlijk vliegweer vandaag mannen ik heb genoten. Vandaag alles gevlogen, De Master, de V120, de V450D03 en de ALZRC ( voorzichtig). Het gaat steeds beter met de V450 en vandaag weer heel veel geleerd en niks kapot gemaakt ha ha. Alleen 1 lipo kapot, de 2400 mah die ik bij de AlZRC kreeg...ze weten wel wat ze weg geven. Ik had hem in de V450 zitten en na 3 min had ik opeens geen power meer.....lipo meter erop, 2 cellen op 390 en 1 cel op 260.....ok die kan ik weggooien. Is het merk Raiden dus niet kopen die zooi :-) ik heb nog nooit 1 lipo kapot gehad en dit was de 3e vlucht met die lipo.

Klinkt mooi die V200D03 David :-)

Laatst bewerkt:
Back