Verzameltopic Walkera CP helicopters

een grotere size staat ook echt wel op 't lijstje... maar voorlopig vind ik het voor dit jaar nog wel even prima om met de mcp en eventueel de super cp te vliegen.

Ik vlieg net 4-5 maandjes... dus nog tijd zat in m'n leven om groter te gaan :)

Gelijk heb je Sven en het houd een keer op hè!
Dan kan je niet groter:p

Heel verstandig van je om eerst lekker je vlieg-skills op te doen met Micro heli's.
Crashen met een groter formaat heli is een heel groot verschil met Crashen van een Micro.Ha ha ha ha
Was het alleen al voor de portemonee en voor de gemoedstoestand van je partner.Ha ha ha
De Super CP ombouwen naar Brushless kan ook.
Heb zo'n Brushless Super CP zien rondvliegen en dat gaat werkelijk als een zotte zo rap.
Chow: ik kan nog steeds geen foto's plaatsen helaas.
Maar het gaat om een Trex500 die voorzien is van een hele nette set up.
Denk dan aan alle servo's Futaba op Swash en Rudder, Spartan Gyro erop en Scorpion 1600KV motor, Fusuno Canopy en ombouw naar TT.
Inderdaad: het betreft een Fly Barr heli.
Ik wilde weer terug naar het gevoel van vroeger van de Fly Barr.
FBL vliegt strakker, maar ben wat dat betreft een ouderwetse lul en vlieg liever met FB.
Voor mijn vliegstijl (sportief rondtoeren) voldoet een Fly Barr heli net zo goed.
Genieten mannen.
Vr Gr D

Gelijk heb je Sven en het houd een keer op hè!
Dan kan je niet groter:p

Jawel hoor. Een Protos 800 :p

protos800dzneopyqc6.png

Da's zeker een vette:D

Soms vraag ik me wel eens af..... tot hoe groot gaan ze heli's bouwen?:confused:
Er is toch ergens een grens?

Je ziet nu 800's verschijnen maar dat zal ongetwijfeld wel weer groter worden. De limiet zal denk ik in de lipo's zitten qua vermogen en gewicht..

Het is wel makkelijker om te sleutelen aan zo'n grote daar heb je de bril niet voor nodig en je kunt overal makkelijk bij.
Ben nu bezig met mcp nieuwe servo's plaatsen en nieuwe swashplate er op zetten.
Wat een priegel werk met die kleine schroefjes, daar moet de bril wel op en een biertje voor het bibberen.
Maar het sleutelen vind ik ook mooi werk daar leer je van, als je een heli hebt moet hem ook zelf kunnen maken toch.
Oké ik ga weer verder met sleutelen prettig weekend allemaal.

vind het persoonlijk nog wel meevallen bij de MCP.

hiervoor had ik een verrotte Solo Pro 180 .. dat was bij klein en irritant.

Wat voor electronica zit erop?? Ben wel benieuwd hoe zo'n groot ding je gaat bevallen..

Ja ik ook ha ha, Nick heeft hem even voorgevlogen in zijn tuin, klonk echt machtig mooi en zag er strak uit :D.

Motor : turnigy T600
Esc : Turnigy dlux 120 amp
swash servo : futaba S9252
staart servo : logitech LTS 6100G
DFC kop
Beast X met Spektrum AR6210
Align RCE-B3X bec

Gaaf man zo'n 600 size.
Daar is mijn 500 weer een kleintje bij.Ha ha ha ha
Ondanks dat ik mijn Trex500 wel een hele mooie tussenmaat vind.
Heb zelf ooit een Trex600 gehad en die beviel me ook erg goed.
Vond de 600 zelfs fijner in vlieggedrag dan de 550 waarmee ik toen ook vloog.

Om toch even On -Topic te blijven ( ivm Moderators) weet ik nog uit het verleden dat Walkera een Enerco had ontworpen.
Dacht dat het een 500 size heli was maar helaas nooit echt van de grond gekomen wat betreft de verkoop.( ik bedoel het dus niet letterlijk dat niet van de grond zijn gekomen)
Ik heb in elk geval nimmer in het echt een Walkera Enerco mogen zien vliegen of gezien.
Vond het wel een mooie heli qua ontwerp.

Wens ik jou vele fijne vlieguren met je Trex600 Jeroen.
Let wel op dat het totaal niet vergelijkbaar is met een 450 size heli.
Die zijn al link indien het mis mocht gaan, maar met een heli in formaat groter dan een 450 size wordt het vliegen vaak stukkie serieuzer en al helemaal wat betreft hoe de heli in elkaar steekt betreffende problemen die kunnen ontstaan door bijv parts die niet gelocktite kunnen zijn.
Vaker reguliere controle van je toestel en goed afchecken van draaiende parts is eerder een must dan een luxe.
Vergelijk het maar met een echte helikopter.
Daar blijven ze ook niet mee doorvliegen totdat het toestel tijdens een vlucht mankementen krijgt.
Met helikopters onder de 500 size vliegt men meestal meer door zonder reguliere checks van het toestel.
Zal vast met het formaat en veel lagere Crashkosten te maken hebben.
Een 450 size heli die de lucht uitdondert vanwege een storing kost stukken minder geld dan een 500 of 600 size heli die Crasht.
Veel plezier met je Trex600 Jeroen.
Goede keuze en dat wordt dikke pret.
Vr Gr D

Schiksie klaar voor het grote werk, ik zou de eerste keer wel een luier voor doen je weet maar nooit.
Mooie heli kerel veel suc6 ermee.

Groetjes André

Een pamper omdoen is geen overbodige luxe.Ha ha ha ha
En al helemaal niet als zo'n Trex600 op de loop gaat.Ha ha ha ha ha
Kan je dan door pure angst spontaan dun langs de broek lopen.
Dus.......trek maar 2 pampers aan voor de zekerheid.Ha ha ha ha
Afgelopen middag met de vliegmaatjes op het grote veld een Top middag gehad.
Mijn T-rex 500 vliegt als een tierelier en zo lekker.
Het is wel een heli met Fly Barr maar zo heerlijk dosiel te vliegen.
De Spartan DS760 doet overigens super strak haar werk.
Wat een hobby!!
Vr Gr D

ik heb er maar een super cp'tje bij besteld voor de fun.
Word vast weer dikke pret in 't theater de komende maanden met het slechtere weer :)

Ha ha :-) nah de pamper heb ik voorlopig niet meer nodig hoor ha ha, ik weet na 15 heli's wel dat je het rustig aan moet doen :D.

De 500 wil ik een keertje zien vliegen Erwin :D

Gratz met de Super CP Sven !

Van die super CP ga je blij worden Sven.Van harte met het toestel.
Ik had ooit de Mini CP en die vloog al erg lekker.
Ombouw van de super CP naar Brushless schijnt ook goed te doen te zijn en wellicht een aanrader.

Jeroen: Ik ben zeer content met mijn Trex500 en vast net zo content als jij bent met je 600.
Gisteren op het veld met de vliegmaatjes de nodige Lipo packs verstookt met de 500 en potdomme wat vliegt dat heerlijk zeg.
Nee, zoals ik reeds wist totaal niet te vergelijken met een 450 size of kleiner.
Kan niet voor anderen piloten praten maar persoonlijk vind ik het 'echte' vlieggevoel beginnen vanaf 500 size of groter. ( jaren terug al gevlogen met 500/550 en 600)
De beleving is heel anders dan met de kleinere modellen en ook het vliegen is andere koek.
Het gaat allemaal wat docieler/gemoedelijker met een grotere heli.
Al met al ben ik dus een nog blijere piloot dan dat ik al was met het kleinere spul.
Neemt niet weg dat ik nog steeds dagelijks vlieg met de V120D02S hoor.
Ook die heli blijft een heel erg prettig leertoestel.
Gisteren op het veld nog funnels mee gevlogen en zelfs dat is goed te doen met het kleine wonder.
We zouden wel eens samen kunnen gaan vliegen Jeroen.
De 500 en 600 geven een prachtig vliegbeeld.
Fijne week en wees zuinig met je 600.
Vr Gr D

Gefeliciteerd met de 600 Jeroen.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Daar ga je zekers errug veel schiksie mee hebben. Hahaha.
Wat is het percies voor een uitvoering?
Lijkt op een ESP net zoals ik heb. Maar door de grijze kleur van de frame platen lijkt het mij een CF.

@Dylan. Natuurlijk ook gefeliciteerd met je T-rex 550.
Kan niet wachten om je er mee rond te zien scheuren.
yellowflashcolorzpdt085.gif

Zit nu trouwens te wachten op de Airwolf romp voor de 600. De deurbel kan elk moment gaan.
Hij is namelijk al 2 weken onderweg.
yellowflashcolorzpdt065.gif

Grtz Marco.

Ha ha :-) nah de pamper heb ik voorlopig niet meer nodig hoor ha ha, ik weet na 15 heli's wel dat je het rustig aan moet doen :D.

De 500 wil ik een keertje zien vliegen Erwin :D

Gratz met de Super CP Sven !

had jij toevallig ook nog een verslagje gemaakt van jou conversie naar brushless van de super cp ?

Ik heb mijn Super CP al na 50 vluchten omgebouwd naar brushless.
Dit omdat het stock torretje toen al versleten was. En de tweede tor ook niet echt veel power had.
De brushless motor zit er na een half jaar nog steeds in, en heeft er meer dan 400 vluchten op zitten. Tailmotortje is nog de stock versie die er af fabriek op zit.
Ombouw naar brushless is appeltje eitje. Heb het ook in dit topic beschreven. Weet zo gauw niet welke pagina.(50/60???)

Grtz Marco.

Back