Verzameltopic Walkera CP helicopters

Het is eigenlijk plug en play Sven :-). Er kan soms wel een "bind" issue zijn. Waarbij het lijkt dat de throttle curve van 0-90 % niks doet en daarboven vol gas is. Je omzeilt dit door tijdens het binden even gas te geven. Hier een mooi filmpje over deze issue :

[media=youtube]SPwTERLK2zY[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb gisteren nog de nodige vluchtjes gemaakt met de 2 stuks V120D02S Heli's.
Nummer I heeft er de Walkera aluminium kop opzitten.( dus NIET die van Extreme )
Nummer II heeft de stock plastik kop en vliegt ook heerlijk.
Moet zeggen dat ik de alu kop toch wat direkter vind in het vlieggedrag.
Het is dus eigenlijk niet alleen maar bling bling die alu kop.
Vr Gr D

Hoi Jeroen.
Ik heb volgens mij precies dezelfde als die van jouw linkje.
Ik ken iemand die er de alu kop op heeft zitten van Extreme.
Tot nu toe een twintigtal vluchten gedraaid met de alu kop op mijn V120D02S Nr I.
Bevalt erg goed maar heb wel de travel adjustment van de Swashplate paar tandjes trager gezet.
Vind haar nu nog fijner vlieger dan met de oude settings en plastik kop.
Vr Gr D

Lipo's ontladen oftewel de packs voor langere tijd wegleggen kan het beste in storage mode gebeuren.
Hou me in ere, maar zelf leg ik dan de packs weg met een ontlading van ±40%.
Google er anders eens op er is veel over te lezen.

Wat ik zelf heb ondervonden is als Lipo packs en met name de kleinere voor langere tijd (weken of maanden) ongebruikt vol liggen te wachten ze lui kunnen worden op het moment dat ze weer worden ingezet.
Dat wil je niet, dus vandaar dat men ze in Storige Mode weglegt.
Hoop dat je vraag is beantwoord.
Vr Gr D

Mijn Graupnerlader gebruikt voor Storage de nominale spanning ofwel 3,7 Volt per cel.

Max geladen is 4,12 Volt.
Voor ontladen worden meerdere uitspraken gedaan die variëren tussen 3,2 en 2,8 Volt.
Ikzelf hanteer dat 3 Volt leeg is.

Bedankt dylan,

Ik hoop ze met een week / 1,5 week te kunnen gebruiken... Ze liggen nu iets meer dan een week al stil.

Zal ook de manual van de imax lader eens raadplegen wat daar in staat

Graag gedaan!
Zoals gezegt heb ik ook de wijsheid niet in pacht maar leg al mijn Lipo packs voor 40% volgeladen weg als ik ze voor langere tijd niet gebruik.
Denk dan bijvoorbeeld aan een week of 3 a 4 (of langer) dat je weet ze niet te willen gebruiken.
Met 1 of 2 weken ga ik ze echt niet wegleggen op 40% omdat ik regelmatig vlieg (vrijwel dagelijks) en ze feitelijk ten alle tijden wil kunnen gebruiken.
De meningen zullen er verdeeld over kunnen zijn, maar neem van me aan dat wat men ook beweert het NIET goed is voor Lipo packs als ze voor langere tijd VOL worden weggelegt.
Ze worden er gewoon LUI van en dat heb ik inmiddels door de jaren heen aan den lijve zelf ondervonden.
Geniet van de hobby!!
Vr Gr D

Cool Erwin dan ga ik er toch ook 1tje proberen. En je hebt mijn vraag beantwoord over de 1 cel lipo's ha ha. Was wel een klus 40 van die dingen naar storage laden :-) hoeveel ook een paar gevlogen natuurlijk ha ha.

Hoi Jeroen.
Wat een boel Lipo packjes heb jij!!
Ha ha ha ha ha, 40 stuks man, waarom zoveel? Ha ha ha ha
Heb jij er in elk geval nooit te weinig van.
Jij houdt vast van lekker doorvliegen.Ha ha ha

Gisteren heb ik samen met de vliegmaatjes weer genoten op het grote veld.
Had de Trex500 bij me en de 2 stuks V120D02S.( V120 Nr I voor sportvliegen en de V120 Nr II voor 3D moves)
Leon met zijn Goblin 630, freddie met zijn Mikado Logo 550 en Max met zijn Blade mcp-X Double Brushless.
We hadden weer de nodige Crashvrije vluchten gemaakt.
Blijft een zeer vermakelijke hobby.

Gisteren ook maar weer de stoute schoenen aangetrokken en wezen oefenen met de V120D02S en dan de flipjes.
Ik ben van nature een rasechte en doorgewinterde sportvlieger en die 3D moves geven mij vaak de kriebels.Ha ha ha ha
Ben ook niet de jongste meer en die snelle reactie om 3D moves uit te voeren zonder daarbij te Crashen vind ik al een hele opgave.Ha ha ha ha
Als ik zie hoe Leon (knaap van 18 jaar) vette 3D moves eruit perst met zijn Goblin 630 dan ben ik daarbij vergeken maar een ouwe lul.Ha ha ha ha

Maar........het ging wonderwel goed en ik krijg het steeds beter door.
Hoop als het vanmiddag droog is de moves weer te kunnen oefenen en dan flipjes voorover te maken en ook rolls in te zetten.
Dat allemaal doe ik met de V120D02S die zich er uitermate goed voor leent.
Staartje blijft strak en de heli presteerd flawless.
Nee, ik ben geen Simmer en daarom doe ik eerst zulk soort moves met de Micro en bouw het dan uit naar de Trex500.
Wens ik jullie allen een heerlijk weekend toe ondanks de buiigheid die voorspelt is.
Met Godsgratie kunnen we tussen de buien door als het droog is vliegen.
Vr Gr D

Zo vandaag de mcp maar eens afgesteld op headspeed met de nieuwe bl kit.

Op 100 % lag dat op 4800 toeren.. Dus dat was too much voor de mcp waardoor ook het bladspoor vervormde.

Nu zit ik op normal mode op 75% en 3800 rpm en in idle up op 81% en dat is 4500 rpm en vliegt ie eigenlijk heel erg lekker stabiel met meer dan genoeg power.

Powerrrrrr!!! Ha ha ha ha
Was hier vandaag in het Oosten des land een prachtmiddag.
Mooie opkomst van genoeg medevliegers en super gezellig op het grote veld en.....we hebben alles heel gehouden.
Vandaag stond er zelfs bijna geen wind en liet me de kans niet liggen.
Heb met mijn V120D02S ook piro's voorover geoefend en rolls.
Echt gaaf.Maar.....koppie er wel bijhouden.Ha ha ha ha
Morgen maar weer eens proberen.
Heb de Lipo packs al aan de laders liggen.
Ik vind het wel kicken dat 3D gebeuren.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Ha ha om inderdaad door te vliegen Erwin, wel verschillende Mah's, voor de Mini, Super de lady birds en de QR X en natuurlijk voor de V120tigs. Hoef ik ook niet te wachten tussen het laden door. En meestal als ik een nieuwe 1 cel lipo probeer koop ik er gelijk 5. Heb er ook nog in de verpakking liggen dus ik kan nog effe vooruit ha ha.

Dus hij gaat lekker Sven, goed om te horen :-). Vandaag nog even met de V450D03 gevlogen, lijkt zo klein als je de 600 hebt gevlogen maar dan durf je ook gelijk veel meer :-).

Ben benieuwd hoe de HBK3 brushless uit gaat pakken...wacht nog even op nieuwe blades want de originele passen niet in de grips van de Tarot head.

het was inderdaad prima vliegweer vanmiddag.
Heb ook nog weer een paar lipo's leeg getrokken, was erg leuk nu met 't nieuwe motortje :)

Hopelijk komt ook komende week de super cp binnen.. ben benieuwd :)

En...........is de super CP inmiddels al binnen??

Wat hebben we toch een fantastische hobby met z'n allen samen.
Dat Helivliegen is echt super leuk.
Gisteravond was het nagenoeg windstil en droog hier en heerkijk vliegweer.
Ben naar het veld getogen met de Trex500 en V120D02S om daar flink te genieten.
Daar de nodige Lipo packs leeggevlogen en met de V120D02S veel geoefend met milde 3D moves.
Het flippen achterover heb ik nu in de smiezen en kan ik doen zonder te Crashen.
Het rollen gaat inmiddels ook al lekker en kwestie van juiste stick handeling uitvoeren.
Flippen voorover is ook al een waarlijk feit maar behoeft nog wat oefening want kom minder netjes uit als dat ik een flip achterover doe.
De V120D02S doet al deze moves overigens zonder morren en volgt alles gewillig op.
Wat een geweldige Micro heli zeg!!
Vanmiddag met de vliegmaatjes weer genieten van al het vliegspul.
Fijn weekend allen.
Vr Gr D

nee nog niet dylan.... helaas haha.
de 5e is ie uit hong kong vertrokken... maar waar ie nu is.. geen idee.

Gisteravond was echt een perfecte vliegavond, dus ook ik was nog even snel na 't eten naar m'n vliegveldje geweest om nog een paar lipo's leeg te trekken.. heerlijk :)

Mocht iemand in Deventer en omgeving nog een goede vliegplek weten... graag.
We zoeken wat anders i.v.m. de bomen gelegen aan 't huidige veld waardoor het zicht op de heli erg slecht is.
Dus een redelijk open weiland zou mooi zijn.

Back