Verzameltopic Walkera CP helicopters

he dylan,

nou ik hoop van 't weekend nog een momentje te vinden met de MCP.
Weet nog niet hoe de weersvoorspellingen zijn??

Wellicht leuk om elkaar daar eens te treffen.

Overigens vandaag de Super CP al naar z'n grootje geholpen... jaja, knap he.. al na 1 dag... zucht.
2 lipo's lekker gevlogen en en bij de 3e...

Weet niet wat er gebeurde, wilde flippen... op de zender de goeie instellingen geprogrammeerd... maar de heli dacht er helaas anders over en zakte als een baksteen naar de grond.
Gelukkig alleen maar de tail-boom stuk.. dus kosten: 3 euro... maarja.. handug is anders..

Jup,

Pitch: -55 - 0 - +55
Throttle: 100 - 75 - 100

Dus eigenlijk basic setups... maar totaal geen lift op een of ander manier.
En na zo'n moment is 't laster achterhalen wat er nou precies gebeurde.

Had niet t' idee dat ik geen controle had over de Super CP.
Kon 'm na een paar lipo's prima onder controle houden.

Nu moet ik wel zeggen dat het binnenvliegen in het theater onder TL- werklicht behoorlijk tegenviel in vergelijking met buiten. Dus wellicht is m'n zicht niet duidelijk genoeg geweest.

Denk het laatste. Toch een combinatie van niet goed zien en dan een stuurfout. Ding is klein en snel :p

Die kans is best aanwezig... ach tja... " Part of the Hobby" zeg ik dan maar.
Gelijk maar even 2 main motors bij bestellen.

De mcp is er in ieder geval weer klaar voor met de gespoten staart .
u3e7agum.jpg

Nice Sven :D. Ik heb een zitten kijken naar dat Hydrographics, das ook vet. Iemand heeft zijn V450D03 daarmee bewerkt, ziet er wel cool uit vooral de blades en skids.

a6117401-121-V450D03%20Green%20Water%20Drops%20Cool%20Coatz.jpg

a6117398-60-V450D03%20Green%20Flames%20%26%20Water%20Drops%20Cool%20Coatz.jpg

Effe :offtopic:

Vandaag voor het eerst de 500 geprobeerd, fijne heli ook zeg. Alleen bij de 3e lipo leek de motor even te stoppen...zie filmpje...daarna vloog ie weer gewoon ok.

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes gevlogen Jeroen.
Lekker hoor zo'n 500 erbij!
Die Hydrographics kan ik via Google alleen maar een Amerikaanse site vinden die allerlei zaken Airbrushed.En om nou mijn Canopy en Main Blades op te sturen naar Amerika vind ik iets te zot.
Bedoelen we nu hetzelfde of heb jij een andere site?
Vr Gr D

Ik ben momenteel aan het oefenen met een mini-cp (met MTC-01 en Taranis).
Het hoveren gaat redelijk goed en ik begin nu voorzichtig met een "M" vliegen.

Maar ik vlieg nu in "normal mode". Is het verstandig/handig nu al gebruik te gaan maken van idle-up om daar ook aan te wennen ? Of kan dat veel later.

Ik ben momenteel aan het oefenen met een mini-cp (met MTC-01 en Taranis).
Het hoveren gaat redelijk goed en ik begin nu voorzichtig met een "M" vliegen.

Maar ik vlieg nu in "normal mode". Is het verstandig/handig nu al gebruik te gaan maken van idle-up om daar ook aan te wennen ? Of kan dat veel later.

Het voordeel van vliegen in "normal mode" is dat als je de throttle-stick naar beneden doet ook meteen de motor uitgaat. Dit gebeurt niet in Idle-up 1 of 2.
Kan wel maar dan moet je de throttle curves aanpassen. Als je in Idle-up wil gaan vliegen zul je je eigen aan moeten leren om de throttle-hold schakelaar om te zetten als het fout gaat. Door de throtle-hold schakelaar schakel je ook de motor uit. Voordeel van Idle-up is dat de motor gewoon door blijft lopen als je negatieve pitch geeft (throttle-stick naar beneden) en inverted kan vliegen.

Grtz Marco.

Ik vlieg zelf met 2 stuks Walkera V120D02S Heli's.
de ene vlieg ik alleen maar in Normal Mode en die heli is ook wat anders uitgevoerd dan mijn V120 Nr II.
Zo heb ik er iets zwaardere Carbon Main Blades opzitten, iets kleinere Tail Blades en de pitch bladverstelling is schappelijk met gas-stick op hoogste stand +10 graden.
Met deze heli vlieg ik alleen sportief rond dus geen enkele 3D mover what so ever.
Met mijn V120 Nr II is alles stock en volgens het boekje.
Die heli vlieg ik vaak in Idle Up zodat ik kan oefenen met rollen en flippen en al dat soort gein.
Ook de pitch bladverstelling heb ik op +11 en -11 staan.
Cyclic op de Swash veel kwieker als op de andere V120 en toestel is zo rap als een Kolibri op steroiden.
Moet zeggen dat beide machines erg goed bevallen maar wel met elk hun eigen karakter en vlieggedrag.
Vr Gr D

Binnen is idle up niet erg handig omdat de kans wat groter is dat ik ergens tegen aan vlieg maar idle up buiten zou je alvast mee kunnen gaan oefenen Mart :-). Wel effe TH instellen natuurlijk.

en zorg dat ook in je idle up modus pitch ook 0 is bij midstick, zoals ook in normal mode.
Als je dan overschakelt van normal naar idle up krijg je dan geen plotselingen stijgers of dalers als je op midstick ( of iets daarboven ) hoovert.

Die Hydrographics kan ik via Google alleen maar een Amerikaanse site vinden die allerlei zaken Airbrushed.En om nou mijn Canopy en Main Blades op te sturen naar Amerika vind ik iets te zot.
Bedoelen we nu hetzelfde of heb jij een andere site?
Vr Gr D[/QUOTE]

Of je gebruikt Swirling techniek heeft het zelfde effect maar veel goed koper.
Je hoeft alleen maar humbrol verf te kopen en een potje borax.
Kijk maar op youtube ze verfen er alles mee.

GRT André

guitar swirl fail xD (see description) - YouTube

nou dat was een hele rare vliegdag vandaag.

Het leek zo mooi gister qua windvoorspellingen, maar uiteindelijk werd t toch Windkracht 3. Naja toch maar wat proberen.

Accu 1: alles normaal opgestart, heli staat op een plaat hout in 't weiland.
Ik toer op met de heli en wil opstijgen, ineens maakt ie een hele rare duikeling opzij / voren ... Bam, throttle cut... dus ik denk, nou einde vliegdag.
Wonder boven wonder, alleen de swashplate in 2 delen. Het bovenste gedeelte had zich gescheiden van de onderkant, maar dat kon ik ter plekke nog weer in elkaar drukken.
Alles weer gecheckt... en tja, maar weer proberen. Opstijgen... niks aan 't handje..

Dus wat er gebeurde... geen idee, nog nooit mee gemaakt.

Afijn, tijdens het vliegen merkte ik wel dat de wind vrij stevig was en dat de staart hard aan 't werk was om er nog iets van te maken.
Dus ik wil naar Idle up gaan. Toerental omhoog.
En plots gaat de staart lopen drukken en gaat de heli naar rechts draaien om z'n as.
Dus een teken dat de staart te hard draait.... Maar waarom???

Er zit sinds vorige week wel een nieuwe staart motor op omdat die toch uit elkaar moest i.v.m. spuitwerk.

Kan iemand eens mee denken en eventueel een verklaring geven?
Na m'n verwisseling van main motor naar brushless had ik er namelijk geen problemen mee.

Onderstaand m'n setup:

- Brushless main motor
- Brushed tail motor.
- 2 aparte esc's.

Normal modus:

throttle: 0 - 50 - 75
Pitch: - 10 / 0 / +55

Idle up modus:

throttle: 80 - 70 - 80
Pitch: - 55 / 0 / +55

Gyro sensor op 75%.
Heb er nog mee gespeeld om deze naar 70 of 80 te gooien, maar weinig verschil.

De reden dat mijn throttle's niet tot 100 gaan is vanwege de headspead ivm. bladspoor en brushless motor die meer dan genoeg vermogen heeft.

Dus kort samengevat, nadat ik m'n tail motor heb vervangen, draait de heli naar rechts in Idle up, dus te veel staart vermogen.
Hoe kan ik dit eventueel oplossen?

Overigens is m'n gespoten staart keurig zichtbaar geworden :)

edit op bovenstaand verhaaltje...

Kleine theorie van mijzelf na een lekkere bak koffie:

Kan 't niet zijn dat m'n headspeed in idle up misschien toch te laag is waardoor het niet goed samenvalt met de staart?

edit op bovenstaand verhaaltje...

Kleine theorie van mijzelf na een lekkere bak koffie:

Kan 't niet zijn dat m'n headspeed in idle up misschien toch te laag is waardoor het niet goed samenvalt met de staart?

Dat zou heel goed kunnen want als je de headspeed verandert moet je ook vaak de gyro gevoeligheid veranderen!
Gyro-gevoeligheid zo hoog zetten dat ie gaat "hunten"( heen en weer zwiepen) dan een paar stapjes lager zetten tot ie mooi strak staat;)

Back