Verzameltopic Walkera CP helicopters

Hoi Sven.
Oohhh.......gelukkig maar.Ha ha ha ha
Dacht al dat jij je voor een aantal dagen in je kamer op zou sluiten om dan alleen maar het theoretische gedeelte erachter uit te zoeken.
Niets mis mee, maar zelf ben ik zo graag buiten om lekker te genieten van het vliegen met de Heli's.
Heb jij overigens al geprobeerd om flips en rolls te maken met je Super CP?
Dat gaat echt heel makkelijk hoor.
Ik deed dat voorheen met de Mini Cp en dat is echt dikke pret.
Mocht het misgaan......vinger gelijk aan de Trottle Hold knop en dan gebeurt er 9 van de 10 keer niets als het toestel in het gras neerploft.
Vr Gr D

Nee Dylan zo ben ik niet hoor ;)
Het jammere is soms alleen dat je een week moet wachten op walkera parts die weer uit hongkong o.i.d. moeten komen.

tja en de Supercp , die poging was er al wel vorige week...
bij ons in 't theater, ( harde ondergrond ) helaas ging het mis en brak de staart motor van de boom af... nieuwe is alweer onderweg. Deze week binnen hoop ik.

wat er gebeurde is nog onduidelijk, leek erop dat er weinig negatieve pitch was. Wel zo ingesteld op zender. maar het kan best zijn dat het gewoon een stuurfout is geweest.

ach tja.. schade was meer 5 euro.. dus gewoon weer opnieuw proberen :)

De MCP is weer up and running, gisteravond de swash weer opnieuw geleveld en de pitch weer op 0 gezet bij midstick.
zojuist een test hoover gemaakt in de tuin... en wauw wat is ie weer lekker strak, en heerlijk te vliegen.

Laatst bewerkt:
Goed bezig Sven!!
Dat van de wachttijd spare parts indien besteld uit China is helaas niet anders.
Wat ik vaak doe is de meest voorkomende spare parts een voorraadje van aanleggen zodat na een Crash gelijk de benodigde parts voorhanden zijn.
Je hoeft echt niet alle parts op schap te hebben, maar de meest voorkomende zoals assen en andere breekgevoelige parts zijn verrekte handig als je die in het doosje hebt.Ha ha ha ha.
Hoop binnenkort je Micro's eens te zien vliegen want volgens mij benne ze behoorlijk strak.
Dan zal ik jou ook eens miene V120 Micro's laten zien.
Denk dat je gelijk verkocht bent als je die ziet vliegen.
Echt voor dat formaat behoorlijk strakke staart en ook nog eens snoeihard rond mee kunnen vliegen.
Voor 100 gram blijft het me telkens verbazen hoe rap zoiets gaat.Ha ha ha ha
Kan het lastig inschatten maar ze gaan op doorvlucht zekers een dikke 40 km per uur.Ha ha ha ha ha
Vr Gr D

Ik zit ook nog wel te twijfelen om er een 120 bij te nemen, maarja aan de andere kant... Wil ook graag door naar een 450 size... Dus kan ik het geld beter daarbij steken.

Ik ga inderdaad maar eens wat onderdelen op spare kopen. Zo duur is dat spul niet voor walkera, en het is inderdaad handig om wat te hebben liggen.

Een 450 size Heli naast je Micro's is een hele goede keuze.
Met name omdat een 450 size heli best wel betaalbaar is en al helemaal ter vergelijk met een 500 size of nog groter.
Zelf ben ik een tijdje gestopt met 450 size omdat ik genoeg voldoening kreeg van de Micro Heli's.
Sinds een tijdje vlieg ik ook weer met een 500 size Heli en mede daarom zag ik het niet zo zitten om toch weer met een 450 te gaan vliegen.
Maar.......het kriebelt me toch wel.Ha ha ha ha

Verleden jaar de Walkera Mini CP en de V120D02S eens goed kunnen vergelijken omdat ik ze beide vloog.
Dat deed ik zowel buiten als indoor.
De Mini CP ( vergelijkbaar met de Super CP ) ging mij tegenvallen omdat de V120D02S net effe fijner vloog en met name het staartgedrag veel strakker was.
Ook heeft de V120 meer vermogen in huis en een Heli met FP staart aansturing komt tekort voor mijn vliegkunsten.
De V120 kan ook veel beter tegen wind dan de 100 size formaat Heli's en juist dat vind ik fijn omdat ik dagelijks ook buiten op het veldje voor het huis wil kunnen vliegen.
Met de Mini CP ging dat ook wel, maar het toestel werd vaak snel bonkerig in vlieggedrag door de wind die er stond en dat ging me ergeren waardoor ik de V120 meer pakte.

Ik weet effe niet of jij ooit al eens in het echt een V120D02S hebt zien vliegen maar geloof me.......de kans is aannemelijk dat jij je 2 stuks 100 size Heli's in wilt ruilen voor een 120 size.
Ik heb tot op heden onderhand met mijn V120D02S Nr I al dik 800 vluchtjes gedraaid en werkelijk nimmer zo'n goed en fijn vliegende Micro Heli mogen ervaren.
Het gaat bijna saai worden zo vaak ik het erover heb gehad, maar kan er helaas niets anders van bakken.
Ze hebben die V120D02S gewoon veels te goed gemaakt bij Walkera.
En echt......ik nodig iedereen uit die aan mijn uitspraak twijfelt om met eigen ogen te zien hoe strak en goed zo'n Walkera V120D02S Micro Heli vliegt.
Ik heb niets te verbergen en durf aan heel de wereld te laten zien wat een V120D02S kan.
Ik ben best wel een mierennaaiert op Heligebied maar de V120D02S is ongelogen een TOP Micro heli.
Vr Gr D

Sven, heb je de staart van je MCP al een beetje naar je zin?
Ik zat te denken dat het overschakelen van normal naar idle en de daarbij horende staart problemen wel eens aan het verschil in toerental kan liggen!
Als je de throttle-curve in normal nu eens zo zet 0-80-80-80-80.
Dan heb je namelijk geen verschil meet in het toerental als je overschakeld van normal naar idle.
In idle moet je hem dan 80 lineair zetten;)

Wim ik heb de staart nu aardig oke gekregen. Had de oplossing ook al gepost een paar berichten bovenstaand.

Idle up is inderdaad gewoon vol 80 op alle punten.
En normal nog wel linair oplopend tot 80 maar is wel oke.

Heb de staart iets een subtrim moeten geven, maar nadat ik gister alles weer strak heb gesteld qua pitch en swash geleveld, lijkt ie weer mooi strak te vliegen. ( voor zover dat mogelijk is met de staart motor ) :-)

geeft niet ;), staat alweer een aantal posts terug.
Maar had inderdaad de gyro er ook nog even bij aangepast zoals je zei.

voorlopig eerst maar even lekker vliegen met de MCP en straks weer met de SuperCP als deze week de staart binnenkomt. En dan in de winter maar eens kijken naar een bouwkitje voor een trex 450.

Hallo mede piloten.
Ik weet effe niet met welk Lipo packs jullie vliegen in de V120D02S, maar zelf gebruik ik de HobbyCity Turnigy Nano 1S 950Mah 25-50C packjes naar volle tevredenheid.
Maar........wilde wel eens iets anders erbij proberen en kreeg gisteren een aantal Lipo packjes binnen om te kieken of dat wat is: de Turnigy Nano 1S 750Mah 35-70C.
Net effe wat compacter/kleiner/lichter en met hogere C-rate.
Ik ben erg benieuwd of de V120 hierdoor nog smeuiiger gaat lopen.......uuhh vliegen.
Vr Gr D

Oke.............
Inmiddels 2 van die 750Mah 35-70C packjes getest.
Eentje op de V120 Nr I en het andere packje op de V120 Nr II in Idle Up.
Beiden 5 minuten klokje rond.
Leek iets meer power te geven maar niet echt noemenswaardig veel meer.
Nadeel: ze benne ietwat dikkig en daardoor niet lekker passens in de battery tray van de V120.
Ik houd het toch maar bij de 950Mah slanke packjes.
Vr Gr D

Misschien wel leuk om te vermelden:
In het ene 750Mah Nano packje ging na 5 minuten vliegen in Normal Mode 510Mah terug in.
In het andere 750Mah Nano packje ging na 5 minuten in Idle Up Mode 530Mah terug in.
Verschil is dus nihiel.
Maar de Nano 950Mah 25-50C benne en blijven mijn favoriet.
Vr Gr D

Ja Jeroen, die stock Lipo's schijnen ook fijn te zijn alhoewel ik die zelf niet gebruik.
Hoe staat het met jouw grote Heli's Jeroen?
Vliegen de 600 en 500 naar behoren?
Welk van de 2 is jouw favoriet en vlieg jij het meeste mee?
Zelf vloog ik voorheen met een 600 en 550 en de 600 had meer mijn voorkeur.
Mijn huidige Trex500 vliegt zalig en gisteren op het grote veld nog flink genoten.
Was met een vliegmaatje die zijn Goblin 630 bij zich had en wat is dat een monster Heli zeg.
Is mijn Trex500 een Micro bij.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Hoi Erwin,

Ik vlieg met beide even veel ha ha :-) en ze vliegen lekker. Alleen de 500 heeft echt een range probleem met die AR6200 op DSM2, met de 600 en de AR6210 DSMX geen enkel probleem. Heb dus even nog een AR6210 besteld voor de 500 en voor allebei 2 nieuw lipo's dus weer flink wat uitgaven gedaan deze maand ha ha.

Fijn weekend !

Vandaag op m'n vrije dag maar eens weer aan de knutsel geweest.

Begin gemaakt met een transport tube voor de super cp en een zenderkoffertje waar ook ruimte in komt voor lipo's en wat tools voor op het veld.

Verder de throttle van de mcp nogmaals maar een stap terug gezet.
De brushless kit geeft meer dan genoeg vermogen waardoor het heel raar klinkt om terug te gaan in throttle, maar het kan makkelijk kom ik nu wel achter.

gaqa9ade.jpg

Hoi Sven.
Dat ziet er netjes uit kerel.
Even voor jouw info: aankomende zondag ga ik vliegen aan de Ijsel.
Weet nog even de exacte tijd niet maar in elk geval in de middag tussen 13.00 en 17.00 uur.
Mocht jij op de hoogte willen gehouden worden omtrend het juiste tijdstip en langs willen/kunnen komen dan verneem ik dat graag van jou.
Morgen weet ik meer omtrend het tijdstip en laat jou dat dan eventueel weten.
Vr Gr D

Ik wens met name alle Walkera piloten een schitterend en prachtig vliegweekend toe!!
Het schijnt erg mooi en kalm vliegweer te worden vandaag en zondag.
Ideaal om flink uit te pakken met onze toestellen en lekker te gaan genieten van deze fantastische fijne hobby.
Hou de spullen heel zou ik zeggen en flink wat stick-time maken om de skills aan te scherpen.
Dit zijn DE perfecte vliegdagen.
ENJOY!!!!
Vr Gr D

was 't maar zo'n feest, ik moet werken dit weekend en hier waait het toch wel met wk3 tot 4 ...

laat maar even weten hoe laat je morgen bij de ijssel bent, kijk ik even of 't lukt om langs te komen .i.v.m. werk.

Back