Verzameltopic Walkera CP helicopters

hoeveel D/R heb jij nu gebruik chow? ... ik durf bijna niet meer aan m'n sticks te komen haha.

Misschien maar ff buiten prutsen

oke... net ff in de tuin gespeeld... gelukkig heb ik wat gras liggen ;)

Als 't wat minder waait maar eens wat op hoogte proberen.

Krijg nu opeens wel weer zin in een iets grotere quad :p En dan niet voor filmen enzo maar meer voor het race werk..

Zit al op rctimer te turen voor een kit. Ik heb een quad en hexa gehad maar weggedaan omdat het filmen niet beviel. Maar wellicht toch maar weer een quad maar dan meer voor lekker racen.

Zit al op rctimer te turen voor een kit. Ik heb een quad en hexa gehad maar weggedaan omdat het filmen niet beviel. Maar wellicht toch maar weer een quad maar dan meer voor lekker racen.

De Walkera QR X350 is de snelste van de Blade, DSJ en de X350.
Zoek de ene vs de andere maar eens op. Let er wel op dat er ook testen zijn met de oude V1.1 firmware, die komen er niet zo goed van af.

De Walkera is duur. Bij RCTimer koop je een kit voor $115 inclusief verzenden. Dan nog een flightcontroller erop en je bent klaar. Kan een KK bordje zijn van $29 of als je sjiek wilt doen een Naza Lite van 95 euro. In alle gevallen heb je veel meer multicopter voor minder geld. Je moet alleen wel zelf bouwen en instellen.

Overigens wil ik niks afdoen aan de funfactor van de Walkera of z'n Blade tegenhanger hoor. Maar vind het qua prijs behoorlijk verschillen.

Laatst bewerkt:
heb trouwens nog een dingetje met m'n super.
Wellicht dat dit mijn baterijduur ook aantast.

M'n positieve en negatieve pitch is zo rond de 12 graden + en -
Maar als ik 'm vol om hoog stuur, dan komt ie over een bepaald punt heen uiteindelijk waarbij het lijkt of het vermogen inkakt.
Zowel positief als negatief.
Dus naar mijn idee ga ik een bepaalde hoek voorbij van de bladen waardoor een rare kracht ontstaat.

Het is wat lastig uit te leggen, maar kan ik hier eventueel nog wat mee doen om te verbeteren? .. of een beetje rekening mee houden met vliegen.

BL kitje, max throttle is 80%

Tsja lastig. Ik vind de Super CP een ontzettend leuk ding maar ik merk steeds vaker dat hij beperkt is. Mijn Genius CP die inmiddels overleden is vloog bijvoorbeeld toch een stukje beter. Maar die was ook een stukje duurder. Nu heb ik sinds kort de MCPX BL en ook dan merk je dat je bij de Super veel inlevert.
M.a.w. vlieg hem gewoon voor wat het is. Na de Compass is er wellicht ruimte om verder te kijken naar een andere micro voor in het theater. De V120 bijvoorbeeld. Da's echt een mooi ding.

ja 't is ook niet dat je er niet mee kunt vliegen.
maar 't viel me zo op de laatste tijd, gewoon niet te veel willen pushen en inderdaad later maar eens naar een echte micro voor erbij kijken.

Ik zou ook voor de V120D02 gaan Sven ;).

@ Chow ja zelf 1tje bouwen is veel leuker. Ik wacht nog op mijn nieuwe motors maar denk dat die ZMR X ook best snel gaat zijn en leuk formaat. Ik ga er nog 1 bouwen maar dan met lang frame zodat er een FPV cam en transmitter op kunnen. Zondag ook eens testen hoe ver ik kom met de Fatshark.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou ook voor de V120D02 gaan Sven ;).

@ Chow ja zelf 1tje bouwen is veel leuker. Ik wacht nog op mijn nieuwe motors maar denk dat die ZMR X ook best snel gaat zijn en leuk formaat. Ik ga er nog 1 bouwen maar dan met lang frame zodat er een FPV cam en transmitter op kunnen. Zondag ook eens testen hoe ver ik kom met de Fatshark.

spannend muziekje erbij .. hehe

ja de 120 is ook een leuk spele-ding.
Zal er vast nog wel een keer komen ;)

wacht nog even op onderdelen om de super weer helemaal goed te maken, en dan maar nemen zoals het is.

Laatst bewerkt door een moderator:
ehh vraagje...

had een ongelukkig ongelukje met de ladybird.

nieuwe motors erop gegooid... op de goeie volgordes.

maar nu wil de ladybird alleen maar voorover klappen... dus achter ( oranje wil wel omhoog ) maar voor niet.

gevalletje printplaatschade????

Edit: laat maar, ik ga mijzelf even diep schamen. Wel zo handig namelijk dat je even op de spoed van je props let .. ahum.

Back