Verzameltopic Walkera CP helicopters

ik denk er sterk aan om de mcp weer terug te bouwen naar een stock motor.

leuk die bl motor... maar elke keer weer lijkt 't alsof ik een nieuwe heli onder de vingers heb.
moet 'm veel corrigeren op de stock staart.
vliegt niet vertrouwd...

dus denk maar eens even terug naar het begin en eens kijken of ik 'm dan weer herken.

Er is toch weinig mis met de stock motoren? En nog even en je vliegt een Compass. Ik vrees dat je dan de MCP met pensioen stuurt.

Ik was een beetje moe van t vervangen van motoren, maar hier word ik ook moe van. Heb m al weer bijna klaar.. Dus zo even testen

Die vliegt wel hoor. Maar hoezo moest je dan steeds motoren vervangen? Ik heb bijna een jaar gedaan met de mainmotor. Laat je ze tussen de vluchten door wel afkoelen?

ja hoor... maar ik heb vrij veel gevlogen van 't zomer... en omdat 't toen mijn enige heli was kreeg je motor wel rust tussen 't vliegen... maarja.. toch kakte hij in

Als je hem maanden lang dagelijks vliegt raakt de motor wel op inderdaad. Gelukkig kosten de motoren niet veel en vervangen is een paar tellen werk.

zo alles vervangen.

1. hij is in ieder geval weer wat minder aggressief.
2. vreemd maar waar, moet ik 'm ook met de stock motor een correctie naar links geven van 10% op de subtrim rudder.

Staart motor is nog niet zo oud. theoretisch blaast hij te hard.

Zender is weer voorzien van de standaard manual instellingen.

Vanavond eerst even wat pitch checken.. dat mag ook nog wat beter.

ik denk dat ik er uit ben...

had alle standaard settings weer in de zender gezet.. maar nog steeds dus die staart..grr

nu nieuw model gemaakt en alles er weer in gezet.... en ja hoor...vliegen als een zonnetje... nou schiet mij maar lek. Ik zal wel ergens in 't verleden iets hebben gedaan in de instellingen waar ik nu niet meer achter kan komen.

hoef de staart nu niet meer te corrigeren ..dus waarschijnlijk zal 't nu met de bl kit ook wel weer beter gaan... maar ik vind 't eigenlijk wel oke zo.

Eerst maar eens wat vluchten maken met deze motor en eens zien hoe dat weer bevalt.

Ik vond de MCP te mak. Ik had de DR op rudder op 125% staan om de piro rate wat sneller te krijgen. Verder selfleveled hij flink. Daar ga je bij de Compass aan moeten wennen. Die doet dat niet.
Datzelfde verschil voel je ook tussen de Super CP en een mcpx.. Is verschil tussen wel en geen accelerometers.

het is een echte beginnersheli.. en inderdaad wat mak.

heb nu 30% expo erop zitten en 100D/R

wat ik wel eens deed is om de mcp wat makkelijker te flippen is de travel adjust wat verhogen naar 105 of 110 %

Zal ook eens proberen om de D/R van de staart naar 125 te zetten.

edit: en inderdaad, eenmaal met een compass zal deze wel in een hoekje staan te verstoffen ;)

Ik gebruik zelden nog expo. Althans niet op de grotere modellen. Liever gebruik ik DR om hem eventueel als dat nodig is te temmen. Expo vind ik aanvoelen als een vertraging. Alsof het even duurt voordat de heli doet wat ik zeg. Bij DR heb je dat niet. Op de mcpx bl heb ik wel 15% expo. Die is zonder expo echt te fel. Zeker binnen..

wat dus beter zou zijn is 0 expo en gewoon 100% D/R op aileron en elevator ?

Alleen D/R heb ik namelijk nog nooit gebruikt..altijd ism expo

maar hij is inderdaad wat traag qua reageren zo

Is persoonlijk. Gewoon even proberen zonder expo en zonder DR. Met de MCP moet dat makkelijk kunnen. Vind je hem op cyclic dan toch nog echt te fel kun je aile en elev bijvoorbeeld op 90% zetten. Of 85%. Bevalt dat niet kun je altijd nog expo gebruiken als je dat prettiger vind. Maar aangezien je veel simmed moet je de MCP makkelijk zonder expo en DR kunnen vliegen met 125% op rudder.

Back