Verzameltopic Walkera CP helicopters

oke ik sta nu wel op 't punt om na te denken over een andere zender.

de Devo 10 krijgt nu echt kuren.
- de knopjes beginnen minder tot niet te werken zo af en toe.
- de throttle cut switch al vervangen
- en vanmiddag verloor ik even contact met de v120 in de lucht.

afijn, het vertrouwen is wel even weg nu.

nu ben ik wat aan het orienteren,

optie 1: een nieuwe Devo 10 kopen en de oude zender naar de nieuwe kopieeren en klaar.

optie 2: kijken naar een futaba zender, maar dan moet ik wel voor de 6 of 8j gaan i.v.m. S-FHSS voor m'n v120, waar dan nog een extra bordje op moet.

optie 3: ik zat naar een Devo 8s te kijken, maar gezien dit scherm niet goed zichtbaar buiten is, de 12s.

Het voordeel is natuurlijk wel dat als ik voor een devo zender weer ga, ik niks hoef om te bouwen aan de atom en de v120.

Zijn er mensen met ervaringen met de 8s en/of de 12s ??

Mijn probleem met de 8S t.o.v. de DEVO 10.

Onleesbaar scherm, net als de 12S. (wel iets beter dan de 8S)
Zeer zwakke speaker voor b.v. einde vliegtijd. (voor mij niet hoorbaar, zelfde voor 12S)
Geen trilfunctie die het gemis van de speaker van de 8S en 12S opvangt!

Tot nu toe nog nooit -na 2 jaar- iets gemerkt van niet werkende functies.

Heb wat reviews gelezen en de leesbaarheid van scherm 12s schijnt wel wat beter te zijn dan 8s.

Nadeel van de 10 vind ik ook dat ie vrij zwaar is en batterijen vreet.

Maar de 12s is dan ook weer net zo duur als een futaba 8j

Toch lastig om keuzes te maken over spullen die je nog nooit vast hebt gehad.

Ik wacht nog even wat reacties af. De 8 word m denk ik niet, lijkt me niet handig als je in het veld je scherm niet kunt lezen.

Heeft nog geen mega haast, maar denk dat er van t zomer wel wat anders komt. Mits deze devo10 niet eerder overlijd.

Ik wacht nog even wat reacties af. De 8 word m denk ik niet, lijkt me niet handig als je in het veld je scherm niet kunt lezen.

Heeft nog geen mega haast, maar denk dat er van t zomer wel wat anders komt. Mits deze devo10 niet eerder overlijd.

Ik zou lekker voor de devo 10 gaan. Zeker voor buiten met wat meer omgeving geluid, dan is de trilfunctie ideaal.
Ik vlieg al,jaren met de devo 10 en is een prima zender. Nog nooit problemen mee gehad.
Zender lipo erin en je kunt uren achter elkaar vliegen.

Ik heb sinds kort ook een devo 8 en daar staat de deviation software op om met kleine micro vliegtuigen te kunnen vliegen.
Maar er gaat toch niks boven een devo 10.

Mzzl,
Max

Vooralsnog is er denk ik weinig reden om over te stappen op Futaba. Tenzij je dat graag wilt en eigenlijk al hebt besloten dat er een Futaba komt.

begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind dat Walkera mooie DEVO zenders maakt.
Dat ik toevallig een "zieke" devo 10 heb ... tja, ook dat zal met een spectrum of futaba kunnen.

ik moet wel zeggen dat de devo 10 al wel de nodige tikken heeft gehad, 1x losgeschoten van nekstrap ... maar ook daar zal geen enkele zender tegen kunnen.

het gaat mij erop dat ik iets nieuws moet, en als er dan wat anders moet komen, dan in ieder geval gelijk aan de Devo 10 of beter. En daarom doe ik gewoon wat onderzoek en kan het best zijn dat er misschien toch weer een 10 terug komt ... of niet.

De devo12s word best goed aangeschreven her en der. Heeft walkera nog niet eens zo slecht gedaan. Zelfs al gelezen dat mensen een spectrum zender aan de kant hebben gelegd en alleen nog maar met deze devo zender hebben gevlogen.
Voordeel voor mij: Ik hoef niks om te bouwen in de heli's qua ontvangers.
Maar is 't de 160 euro waard die het duurder is dan de 10. Tot dusver zie ik alleen een groter scherm. Ja makkelijk met programmeren, maar als je de hele dag staat de programmeren gaat er ergens iets fout in je hobby.

De futaba 8j zou puur mijn keus zijn omdat ik alleen maar weet uit verhalen en ervaringen van anderen dat futaba gewoon prima zenders maakt.

Devo 10: 100 euro
Devo 12s: 260 euro
Futaba 8j + ontvanger: 260 euro

Laatst bewerkt:
Ik vind Walkera een wat onzeker bedrijf geworden. Groot deel van de techneuten is overgestapt naar een concurrent. Er is al een hele tijd nauwelijks wat nieuws uitgekomen. Op de langere termijn denk ik dat een Futaba of Spektrum zender een handigere en meer zekere keuze is. Aan de andere kant is de Devo 10 voor 100 euro ook prima voorlopig. Een Futaba kan altijd nog. Omdat je nog flink wat Walkera spul vliegt zou ik denk ik de Devo gewoon vervangen voorlopig en volgend jaar verder kijken.

het enige wat ik nog vlieg van walkera is een v120 en de super cp.
Al staat de super cp al lange tijd stil.... gek he haha

Bij RC711 is de 8J van futaba 288 dollar = 208 euro, en daar krijg je een ontvanger met s-bus bij. Dat is opzich geen verkeerde prijs.

1. ik kan dan op de Atom met S-bus naar de Brain ipv alle extra kabels.
2. als ik een extra electronica bordje haal voor de V120 a 10 euro, dan kan ik de v120 ook met de 8J aansturen.

ik zou deze dan zeker prefereren ten opzichte van de 12s van Walkera.

Tuurlijk, ik kan nu voor 100 euro even verder met een nieuwe devo10, maar voor in totaal 100 - 120 euro meer ben ik ook klaar met een futaba set.

Ik denk dat ik mijn keus wel aardig heb gemaakt.

Zoals je zelf ook aangeeft, walkera staat een beetje stil lijkt het wel inderdaad.
Weinig nieuwe ontwikkelingen.

Niet echt vergelijkbaar met de zenders die je noemt, maar als ik even mijn Devo 7 vergelijk met m'n Futaba 6J (Align T6) dan voelt de Devo 7 niet beter of slechter aan dan de 6J, ook de switches niet.

Het grote voordeeel van de 6J is wel dat er slechts 4 batterijen in hoeven, een nadeel is het kleine scherm, maar daar heb je bij de 8J weer geen last van.

Het grootste voordeel van de Devo 7 is de hardere tonen van de timer.

Een ander verschil is dat de Devo 7 Ball Bearings heeft en de 6J (en 8J) niet, maar daar merk ik vooralsnog het verschil niet tussen.

Als ik de v120 wil blijven vliegen met futaba moet ik een zender hebben wat het S-FHSS protocol gebruikt. En dat zijn de 6 en de 8 in mijn prijsklasse.
De 6 is heeft dus ook maar echt 6 kanalen, dus wil je een keer wat verder of meer met vliegen... dan hang je.
daarom dus al de voorkeur in de 8 kanaals variant.

En eerlijk gezegd denk ik dat ik een Devo7 zou vervloeken omdat ik de 10 gewend ben en deze toch wel snellere menu structuren heeft. Niet dat de 7 slecht is hoor, maar ik zou 'm zelf niet meer kopen.

Het was ook puur even om mijn Devo/Futaba ervaringen aan te geven, in mijn geval zat de Devo 7 bij de V120, anders had ik ook eerder voor de Devo 10 gekozen en de 6J zat bij de 450 DFC.

misschien is 't ook een beetje de " problemen " die ik heb gehad met heli's van walkera die mij een klein beetje huiverig tegenover walkera zetten.

puntje van de devo 10 vind ik ook dat de neckstrap ook te hoog zit, hangt de zender niet in balans. Dus dat heb ik toen opgelost om er zo'n brugje op te zetten om het ophangpunt te verlagen.

wat gebeurt er nu, omdat het "oog" nu niet horizontaal op de zender zit, maar verticaal door de brug, resulteert dat je keycord zichzelf kan losklikken... best tricky tijdens vliegen.

had dus voorkomen kunnen worden door de Aan/uit schakelaar en het ophangpunt om te draaien.

6ahyrazu.jpg

haha jaja,

ik zeg maar zo, beter goed informeren en overdenken, dan later spijt hebben van je aanschaf.
en tot nu toe heb ik op deze manier nog geen spijt van mijn aankopen.

( okee alleen de Nine Eagles Solo Pro 180 dan )

Had ik met een dure Futaba 8FG Super. Veel te klein voor mijn handen. Viel me tegen. Ik ga zelf voor een Frsky Taranis zodra deze weer een beetje leverbaar zijn.

Back