Verzameltopic Walkera CP helicopters

denk er even aan straks dat je de super cp na elke vlucht van 4-5 minuten even 10 minuten laat koelen voor het behoud van de motor, al zal je die wel om de 40-50 vluchten moeten vervangen.

Jep. De motor word hoe dan ook warm en borstels zullen op den duur slijten.
Dat is wel een beetje jammer, ik las dat een brushless upgrade ook niet zo goed werkte icm deze reciever.
Of gaat het wel als je hem update?

Anyway ik was niet van plan hem voorlopig up te graden, misschien later ooit nog wel eens.

Ik heb de brushless kit een tijdje geprobeerd maar was niet onder de indruk. Ook met de grotere accu's met meer mah's haalde ik amper de 4 min vliegtijd.

Stock vliegt hij echt prima, maar je moet m even laten koelen en zo af en toe de motor vervangen a 10 euro per motor.

grappig, paar maand geleden de ladybird flink laten crashen op de grond ... end of story ... dacht ik.

Tot dat ik 'm vandaag eens van de kast pakte.
Ik dacht dat main bord naar z'n grootje was. Dus accu erin .. hmm alles werkt wel.
Beetje superlijm om 't frame weer in fatsoen te krijgen... half uurtje wachten.

En eigenlijk vliegt ie gewoon weer ... gewoon zoals het hoort :D

Zit met een probleempje met me walkera Ufly die blijft spinnen heb inmiddels alle tandwieltjes vervangen en ook de tail driven shaft en dan doet de heli het bij de eerste keer gewoon goed maar de volgende keer weer niet dus of iemand weet wat hert probleem is

[media=youtube]5V7epj7c1Ps[/media]

hier ook 2 foto's

DSC0118.jpg

DSC0116xrDHF.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Foto 1. Het kegeltandwieltje moet "zover" worden geschoven dat de vertanding geheel ingrijpt in het hoofdtandwiel. Geheel is kwetsbaar en zoals je het nu hebt zal het snel doorslippen / tanden gaan kapot.

Foto 2. Klopt niet veel van. Helaas. Ook hier moeten de beide tandwielen GOED op elkaar aansluiten, is op de foto niet zo. Bovendien is het rode rubberslangetje te kort, en zit de borgring om het asje tussen het rode slangetje en de houder, terwijl die borgring aan de BUITENKANT van de houder op het asje hoort te zitten. Er zit een groef in die as. Is de staart juist in elkaar gezet, steekt het asje zover uit dat je net de borgring op de as kunt drukken.

Zet de staart nu eens helemaal in elkaar zoals op de tekening. Het is een heel gepruts (onderdelen zijn erg klein en fragiel, ook ervoor zorgen dat je niets kwijtraakt) maar eenmaal in elkaar gezet zoals het hoort werkt het goed.

Foto 1. Het kegeltandwieltje moet "zover" worden geschoven dat de vertanding geheel ingrijpt in het hoofdtandwiel. Geheel is kwetsbaar en zoals je het nu hebt zal het snel doorslippen / tanden gaan kapot.

Foto 2. Klopt niet veel van. Helaas. Ook hier moeten de beide tandwielen GOED op elkaar aansluiten, is op de foto niet zo. Bovendien is het rode rubberslangetje te kort, en zit de borgring om het asje tussen het rode slangetje en de houder, terwijl die borgring aan de BUITENKANT van de houder op het asje hoort te zitten. Er zit een groef in die as. Is de staart juist in elkaar gezet, steekt het asje zover uit dat je net de borgring op de as kunt drukken.

Zet de staart nu eens helemaal in elkaar zoals op de tekening. Het is een heel gepruts (onderdelen zijn erg klein en fragiel, ook ervoor zorgen dat je niets kwijtraakt) maar eenmaal in elkaar gezet zoals het hoort werkt het goed.

ga dat eens proberen

Even een vraagje ben de maingear aan het vervangen maar zit al een uur te kloten met de borgpen krijg dat ding er niet in zijn hier nig trucjes voor dan hoor ik ze graag

Even een vraagje ben de maingear aan het vervangen maar zit al een uur te kloten met de borgpen krijg dat ding er niet in zijn hier nog trucjes voor dan hoor ik ze graag :D:D

Zie net dat ik geen antwoord meer hoef te geven op de door jou hier gestelde vraag betreffende Walkera HM-UFLY.
Staat te koop zag ik net.
Wat jammer dat je het niet voor elkaar krijgt om de Heli goed vliegend te krijgen.
Kwestie van doorzetten wat sleutelen betreft en ander hoofdasje erin leek me.
Je hebt in elk geval gelukkig wel kunnen zien hoe het goed en strak een HM-UFLY kan vliegen in zelfs een woonkamer.
Hoop dat je volgende Helikopter meer vliegplezier biedt.
Sukses met de hobby en genietse.
Vr Gr

Inderdaad...zonde.... Gewoon kwestie van een goede griptang en dan met een draaide beweging trekken met echt veel kracht. Hij zal er ongetwijfeld een paar keer afschieten maar gewoon volhouden. Lukt dat echt niet...dan pak je een kleine schroevedraaier....heet maken...voorzichtig in de kappotte gear rondom de pin alles wegsmelten zodat je er goed bij kan, tangetje er weer op en de pin eruit trekken. et voila ;-).

Maar je hebt hem inderdaad al helemaal uit elkaar liggen zag ik.

Back