Verzameltopic Walkera CP helicopters

Die hebben geen voorraad wat betreft heli's. Wel wat onderdelen. Ben bang dat het met de Walkera helicopters niet veel meer is buiten China. Na de Super CP is er ook niks bijzonders meer uitgekomen volgens mij.

Complete Walkera heli's zie je inderdaad bijna nergens meer. Maar ik heb nog wel 2 stuks 4G6V liggen ;-)

Ooit waren ze hun tijd ver vooruit. Zelfs zover, dat het leek of ze niet eens tijd hadden om de ontwerpen te testen :mrgreen:

De laatste modellen zijn prima helicopters. Maar ik denk dat ze qua ontwikkeling nu alleen nog maar inzetten op quadcopters.
Overigens zijn de Super CP, V120D02S en de vernieuwde 450 heli's nog steeds niet achterhaald.

Walkera heeft op hun website geen heli's meer. Ook firmware updates voor modellen of zenders zijn weg. Denk dat ze drone only zijn geworden.

Ja, en de V120 en 2X de super CP ook.
Blijft mooi spul.

Beetje offtopic ;)

Nu nog effe een mini hexa erbij Tom :-) ik heb er weer 1tje bij ha ha en nog een Cicada. Brilletje op en gaan :-)

Die hexa's gaan echt hard :-)

IMG_3694.jpg

IMG_3675.jpg

Hallo Wim bedankt voor de tip ik heb hem gelijk even opgeslagen bij favorieten.
Ik had laatst al gezien dat er geen updates meer op de site van walkera stonden.

Grt André

Misschien de meest gebruikte firmware ergens in een dropbox zetten. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat deze beschikbaar blijven.

Walkera heeft op hun website geen heli's meer. Ook firmware updates voor modellen of zenders zijn weg. Denk dat ze drone only zijn geworden.

Dat was ook mij de gedachtegang, maar ik heb Walkera daarom gemaild, en zij verzekerden mij dat ze niet gaan stoppen met helikopters. Dat van de website kwam omdat deze nieuw was opgezet en nog niet alle data was bijgewerkt.

Overigens denk ik ook dat het verdienmodel voor de fabrikanten van enkelrotor helikopters beter is, tenminste op langere termijn. Van de nu ontzettend populaire multicopter denk ik dat de hype wel een keer voorbij zal zijn. Velen gebruiken dat als een vliegende camera, en daarvan is de lol denk ik vrij snel af, zie de vele advertenties voor tweedehands DJI Phantoms.

Wellicht. Ik begreep dat Horizon Hobbies met de 500X, 600X en 700X zijn gestopt omdat die markt al erg klein geworden is. Ik sprak iemand bij de modelbouwwinkel hier in de buurt en die verkoopt nauwelijks nog helicopters en als ie wat verkoopt is de marge bijna niks. De drones gaan harder.

Overigens had ik Walkera ook gemailed maar nooit meer wat gehoord. Heb uiteindelijk een Blade 450X gekocht. Niet omdat ik iets tegen een V450D01 zou hebben gehad maar komt met onderdelen wat makkelijker uit.

Nu overweeg ik toch weer een micro erbij om extra te kunnen oefenen. Nano of Super CP. Voorheen kon je nog wel Walkera onderdelen hier vinden. Nu zou ik bij elke crash spullen bij Banggood moeten gaan halen. En die shippingtijden uit China lijken steeds langer te duren :(

Ik bestel er altijd voldoende onderdelen bij als ik bij banggood bestel.
Is er dan iets kapot kan ik gewoon door vliegen en bestel dan het onderdeel gelijk weer bij banggood.
Dat spul kost toch geen drol.
André

Ik heb nu drie keer gehad bij Banggood dat ik bestel. Dan na 3 dagen vraag ik wanneer ze verzenden en dan is er geen voorraad. Is me te vaak gebeurd met ze nu waardoor ik geen zin meer heb om daar te bestellen.

Back