Verzending van USA naar Nederland

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Hans V, 25 jan 2019.

  1. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    De vleugels kwamen op nog geen €50,00 na wat afdingen en omdat ik onder die €150,00 blijf betaal ik ook geen invoerrechten. Zie daar maar eens onder te blijven als je zelf gaat snijden en nog een werkbank moet gaan bouwen maar die moet er vroeg of laat echt wel komen.

    Wel grappig is dat de verkoper deze vleugels op een veiling had gekocht en zelf niks met modelbouw heeft. Hij was in de veronderstelling dat het een complete kit was maar er zaten alleen 2 set vleugels in, één voor de Mini Nimbus en één voor de Spectra.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Dat is gewoon een keer mazzel hebben. Just in time etc. Zo vaak popt het immers niet op.
    Voor alles is het een keer tijd.
    Set voor de vleugel Foka 4 zie ik zelden. Kit 1x in Italië voor 150 euro... zeker een 1,5 maand staan leuren op eBay...
    Dacht, komt er nog wel een, wellicht wat scherper in prijs... nee dus. Zo gaat dat.
    Thans is dat spul over-hyped...
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2019
  3. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ik ben eigenlijk nog nooit iets tegenkomen van deze Foka 4 terwijl er best wel wat over deze zwever valt te lezen. In Duitsland weten ze er al hoge prijzen voor te vragen maar in Italië soms net iets meer maar juist omdat je hem zo weinig tegenkomt is een reële prijs moeilijk in te schatten.

    Er zijn firma's die complete ribbensets maken voor zwevers vanaf de originele bouwtekening zoals deze Duitse firma. Ik zie ook dat ze een Foka ribbenset van Graupner in hun assortiment hebben alleen is de spanwijdte 2600cm.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Daar heb ik nog romp, vleugels van. Cabine is zoek geraakt bij al het ge-verhuis... stabilo ook... tekening is ook weg.
    Maar digitaal nu in archief...
    De romp was erg slap.. snel uitgeslagen op de vleugelverbinders. Veel bleef er ook niet aan kleven.
    Bedacht dat ik de romp kon gebruiken als plug... dus mooi strak gemaakt voor afmallen... nu zie ik dat de romp krom lijkt na
    al die jaren... Toen ik em kreeg was het al een afdankertje... maar leeft dus nog steeds...

    M/S Modelstudio Tsjechië heeft nog een fraaie in portefeuille 2,6 meter meen ik. Maar ik laat dat voor wat het is.
    Te veel voor handen. De interesse blijft echter.
     
  5. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ik kwam jouw topic tegen uit 2015 en ik las het gevoel van nostalgie die iedereen heeft bij dit model. Er zijn tig vintage modellen te vinden op het internet maar als er zo'n sterke interesse is dan blijf je er naar zoeken totdat je erbij neervalt. :)

    Gelukkig heb ik in de laatste 2 jaar het één en ander kunnen kopen waardoor ik nu over een redelijk aantal onderdelen kan beschikken voor deze Mini Nimbus. Als ik ooit nog een ongebouwde versie van de DG 100 van Robbe tegenkom dan is ie van mij. :)
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Bij vlagen blijf je idd speuren en speuren...
    Nog zo een model... Blue Bird van Carrera... jaren 70 ding... Mooie doos, geen vleugels en de bouwtekening is een schets
    waar je geen correct veugelprofiel van af kan lezen dat ergens op slaat... geen Naca is, maar een wijsvinger in de lucht.
    Wrak bouwdoos met waterschade op eBay ging op de zondagavond doorslaan in prijs... afgehaakt.
    Te dure antwoorden/informatie... dat heeft ook zo z'n prijs...
     
  7. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Stel je geen limiet dan ga je overbieden met alle gevolgen van dien zoals een teleurstellend gevoel achteraf als het net even duurder was waarop je gehoopt had. Erger nog een week later komt hetzelfde model voorbij alleen bijna perfect en tegen een veel schappelijkere prijs. :)

    Iedereen heeft zo zijn favoriete modellen maar wij hebben dan nog eens last van nostalgie omdat wij terug in de tijd gaan. Maar ik sta er af en toe van te kijken wat je zoal nog tegen komt van zo rond de tachtiger jaren.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja, jij kent ook de klappen van de zweep.
    Klopt... zeer vaak komt er dan weer wat voorbij...
    Dat hou ik mij ook voor. Geduld...
     
  9. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Geduld en een strak budget, dat is wat je minimaal nodig hebt anders vlieg je uit de bocht. ;)
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  10. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Vandaag zijn de vleugels na een reis van zo'n 6600 km in een goede conditie aangekomen. Als je maar de juiste verkoper treft dan is het dus best te doen om een model of onderdelen te importeren uit de USA. Goed de verzendkosten zijn niet mis maar voor deze prijs zou ik ze niet zo gauw ergens anders vinden denk ik.

    IMG_20190318_144936.jpg
     
  11. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja! De deurbel! Het is duidelijk!
    Dat is dus altijd de afweging... Maar voor zo een mooie set? Altijd waard! En je kan weer voort! Dat is het voornaamste.
    Prachtig!
    Groet Bas
     
  12. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ja Bas, gisterenochtend was deze set nog in Brussel en vandaag ging de deurbel en stond DHL onverwacht voor de deur. En waar ik ook blij mee ben is dat de styropor mallen erbij zitten.

    Ik ben nu bezig met een ongebouwde Robbe DG 100 met 4.5mtr spanwijdte maar die is dit keer iets dichter bij huis tenminste als wij het eens kunnen worden over de prijs. En dit is dan voorlopig het laatste wat ik aanschaf en ga ik me eens richten op het bouwen van een degelijke werkbank. :)
     

Deel Deze Pagina