VGT in Hoeven op 15 mei 2011

Ondanks dat ik amper kunnen vliegen heb, vond ik het een plezante dag. Het heeft me er in ieder geval van overtuigd om een nieuwe kist te bouwen voor een VGT treffen.
Hopelijk eentje dat wat meer wind kan verdragen, want blijkbaar elke keer dat ik er ben is de wind ook van de partij (De eerste keer in Boxmeer stond er ook een strak briesje).

Herkenbare vermoeidheidsgevoelens! Maar ik noem dit altijd wel het lekkere moe, van een dag inspannend met je hoofd werken slaap ik niet lekker. Dat was vannacht wel anders, totaal van de wereld, heerlijk.

En ja die fimpjes, waar blijven ze. De accu's van mijn video en de keychains zijn lekker vol, had ze thuis laten liggen :mad:

Jacob

waren ze in iedergeval nog lekker vol toen je thuis kwam :D

Moe? Helemaal munt was ik......en inderdaad ook niet eens mijn stoeltje uitgeklapt.

Weet je wat mij nog te binnen schoot; we hebben met de "nieuwe veldregels" gewerkt (hoe basaal ook) en dat werkte uitstekend dacht ik. En dan met name de positie van de pits, de vliegende piloten en de circuits. Hoe je met wat kleine dingetjes zo'n dag toch weer soepeler kunt laten verlopen...
Delen jullie die mening?

En IK WIL FILMPJES ZIEN potverdorie

het liep chaotisch georganiseerd goed . ik heb maar 1 kleine opmerking .
je had nu dus twee landings plekken ,waarvan de rechter dus ook in het aanloop gebied lag als je met je toestel aan kwam lopen moest je dus wel uitkijken voor landende zwevers . het ging voor de rest perfect omdat iedereen die daar liep toch wel keek of er geen zwevers aankwamen en als er een kwam bleef je even stilstaan tot hij geland was .

voor de rest puik zo .

Ja dat hierboven genoemde was ook mijn enige kritische puntje. Zal ook wel aan de draaiende wind hebben gelegen. En uiteindelijk heb ik er ook maar voor gekozen om na het starten vanaf de fietslier een stukje naar links te lopen, en te landen links van de elektrolier waar je mooi de ruimte had. Safety first....

Groeten Rick

Ja...de afspraak was om dat niet te doen :-)
Rick deed het dus helemaal goed.

klopt.
in het vervolg enkelt een fiets lier en de electrolier is afdoende lijkt me
2 lijnen op 25 vliegers is afdoende wat ik zo gezien heb en scheelt weer in de landingsruimte en verspreid staan van de vliegers wat dus resulteert in betere communicatie en overzicht .
maar ik heb lekker genoten en een zwever gezien die ik ook wil bouwen .

een sagitta 900(die van maarten vloog wel erg mooi en soepel,ondanks de wind )

bekijk de hd foto daar is nummer 14 snijders en is nummer 20 die de metrick vasthoud echt dezelfde snor die ik elke ochtend in de spiegel zie .

is echt zo

klopt serge je hebt gelijk:oops: :yes:ik telde alle deelnemers van links naar rechts ik kon die nummers niet lezen:hammer: maar na wat uitvergroten snap ik het:grin:

En IK WIL FILMPJES ZIEN potverdorie

Ik ook maar.........Gerben zit nu in zijn examens en dat vind ik nog belangrijker. Dus de komende twee weken nog geen filmpje van zijn kant. Ach dat doet oude tijden herleven. Vroeger deed je er ook maanden over om een fotorolletje vol te schieten en als je ze dan liet ontwikkelen was het altijd weer een feest van herkenning omdat je vergeten was wat er op stond.
Max

Ik heb lekker genoten en een zwever gezien die ik ook wil bouwen. Een sagitta 900(die van maarten vloog wel erg mooi en soepel,ondanks de wind )

De Sagitta 900 is idd een heel fijne zwever die met veel wind nog goed gevlogen kan worden en die ook heel snel kan vliegen. Een mooi voorbeeld dat een tweeasser zeker niet saai hoeft te zijn. Ook aan de lier kan deze kist veel hebben. Het is één van mijn favorieten (na de Flying Cloud)
:D:D

Ja dat hierboven genoemde was ook mijn enige kritische puntje. Zal ook wel aan de draaiende wind hebben gelegen. En uiteindelijk heb ik er ook maar voor gekozen om na het starten vanaf de fietslier een stukje naar links te lopen, en te landen links van de elektrolier waar je mooi de ruimte had. Safety first....

Groeten Rick

Zo als hier boven beschreven was het ook de bedoeling en ook het vliegen boven de lijnen kwam voor. een aantal maal mensen op gewezen waarop ook direct naar links uitgeweken werdt.
Dat er rechts geland werd, is veroorzaakt door een paar mislukte lierpogingen waardoor op lage hoogte gedraaid en direct geland moest worden. Daarna werd ook zonder reden op die plek geland wat niet de bedoeling was.
Les voor de volgende keer.

Vandaag een dagje vrij en loop nog na te genieten van gisteren, heerlijk dagje vliegen was het.

Ondertussen lees ik het draadje van 5 soortgenoten die op de Wasserkuppe hebben gevlogen. En omdat het VGG gebeuren steeds internationaler wordt met nu ook al deelname uit het Belgische buurland is het misschien een idee om met de VGG ooit eens naar het buitenland te gaan, ik weet wel een plek . . . .

Groet,

Jacob

Jacob en anderen...
Wat dachten jullie van het vliegen op een mooie Franse helling? Volgens mij zijn die er daar genoeg (Johannes?) en is het er een stuk rustiger en kunnen we ongestoord onze gang gaan. Dan gaan we met z'n allen in een grote bus net als Arjan en Gerrit afgelopen zondag:p

Groeten Rick

Ps: werd geïnspireerd door een programma over vakanties in Frankrijk die er net op was, mooie beelden van glooide velden....

in de eifel vlakbij de nurburgring zijn ook wat leuke hellingen (goed voor 3 windrichtingen )bij een plaatsje wat ik ken . en daar kun je op een goede camping staan of daar op die camping een huisje huren .en achter die camping ligt al een helling .

in de eifel vlakbij de nurburgring zijn ook wat leuke hellingen (goed voor 3 windrichtingen )bij een plaatsje wat ik ken . en daar kun je op een goede camping staan of daar op die camping een huisje huren .en achter die camping ligt al een helling .

Zijn die dan toegestaan?? of krijg je last met de overheden?
heb je deze lokaties al toegevoegd aan de hellingvliegplekken?
Hoever rijden?

is ongeveer een 270 km rijden vanuit ede . en nee ik voeg hem niet toe . iedereen die daar komt houdt de lokatie stil zodat het niet zo overstroomt als de wasserkuppe

In België weet ik er ook nog wel een paar... maar als de wind daarvoor goed is in het weekend zitten die verstopt met delta's en parapentes. (Nou dan neem ik m'n delta ook wel mee :p )
Trouwens, voor hellingvliegen ben je wel veel meer van het weer afhankelijk dan voor lieren.

elektro zwevertje en thermiek pikken vanuit het dal beneden de 25km/hwind . bij 25km/h zijn de parapenters weg en heb je echt vrij spel .

Back