VGT in Hoeven op 15 mei 2011

weekendje prima ,bbq prima ,ongedwongen vliegen nog beter en onbetaalbaar ,wedstijd maakt het weer een verplichting en neemtdus gedwongen de vrij vliegtijd weg waarvoor het eigenlijk is voor iedereen . al maak je dan maar 4 vluchtjes op een dag ,de ongedwongen sfeer maakt ouwehoeren gezellig imho.

hierbij ook mijn aanmelding, goed idee om er evt een weekend van te maken!

1.) Wim Peltenburg, (Willem P), Pilatus B4, Sirrus, Stratos, MPX Alfa, 2,4 Ghz frequentieboom
2.) Jan-Hein (JHvdK), , Spectra 2,4 Ghz, Riser 80 en Riser 100, kanaal 65
3.) Serge pot, metrick topflight 2,4 ghz
4.) Hendrik Sleurink (Hendrik), Sunny, Silentius en misschien de Barricuda, 2,4 Ghz
5.) Louis (loeki), varta fly, dalmation lady, carrera SB10, 2,4 Ghz
6.) Jacob Bos (jacobbos), Graupner Mosquito, Hegi ASW 15, heeeel misschien Countryman, 2,4 GHz
7.) Maarten, Maarten X, Sagitta 900, Dandy, kanaal 62, 2,4 Ghz
8.) Arjan, (PH_AJH), Cirrus 75, Grosse Brillant-V, Medicine Man, synth kan. 67, diverse elastieken
9.) Gerrit Eggink, Cirrus, Bird of Time, 2,4 Ghz, elektrolier tot 4m
10.) Max (Flymax) Flamingo ASW 17 Trimmy en nog veel meer 2,4 ghz kan 71 en 78 FIETSLIER
11.) Gerben ASW-17
12.) Rick (Rick R), Riser, DG100, De Wite, Cirrus, Cirrus-75: 35Synth+Kan72
13.) Sven Atlantis I modified, BOT (als hij dan af is), Trimmy, 2.4 Ghz
14.) Jakkie takkie, Simprop Daedalus, Carrera Favorit, 747, kan. 78
15.) Steven (stef1987), Robbe Argo, 2.4
16.) Bart Doets (bdoets), Robbe Geier, Robbe Nova, Sig Riser, 2.4 Ghz
17.) rc Nick (Nick Weierink) Robbe Disco, Great Planes Spirit, Ridge Runt1. 35 Mhz kanaal 68
18.) R.c. Paul (Paul Weierink) Graupner Mosquito, Graupner Amigo II, Ridge Runt2, Igra Fiesta. 35 Mhz kanaal 80
19.) Gait (Gerhard Mars) Thermiekcruiser 2,4 GHz Motorspatz 35 MHz K 281, Albatros 100 2,4 GHz.

Hoi allen even deze bijeenkomst weer onder de aandacht brengen.
Ik kan melden dat ik vandaag de landeigenaar heb gesproken.
Hij verwacht dat hij eind april of eerste week van mei het gras van het land heeft gehaald.
Dat betekend dat wij dan op een lekker kort veld kunnen vliegen.
Mocht onverhoopt door slechtweer pas later gemaaid kunnen worden dan moeten we een andere datum kiezen. Van dit laatste gaan we dan maar niet van uit
Er kunnen nog wat namen bij.........

helaas, net dag voor de examens dus gaat het niet worden voor mij :(
anders had ik een mooie deadline voor de ask14

Lang gras

Langer gras en grondstarten hoeft helemaal geen probleem te zijn, hebben we vandaag gemerkt.

110409001.jpg

Met een nog iets groter zeiltje is het helemáál een eitje. Er op landen is moeilijker :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Top, nog een zeiltje er achter met zeep en water, kunnen we na het vliegen buikschuiven :D

Jacob

Haha, volgens mij is dit fenomeen minder bekend onder westerlingen:p
Maar tof filmpje Arjan! Die tip ondersteuning blijft ook een goede uitvinding.

Groeten Rick

Hallo VGG'ers,

Ik stond deze week op onze mooie wildvliegstek toen er opeens 2 luchtballonnen vlak naast me landden. Ik had al eerder mijn vliegtuig geland en stond wat te kijken toen plots de eigenaar van het grasland naast me stond.
Omdat ik toch niet meer aan vliegen toe kwam heb ik met hem een tijdje over het vliegen gesproken en kwam ons gesprek op het VGG clubje uit. Hij vond dit wel interessant. Hierdoor kwam ik op het idee om hem te vragen om op zijn land een VGG treffen te organiseren. Hij werd meteen enthousiast en we hebben toestemming :-)! Hij wil zelfs rekening houden met maaien zodat het gras de goede lengte heeft als we komen..

Nu is mijn vraag of er van jullie uit interesse is om een keer met zijn allen richting Ootmarsum te komen om op onze prachtige stek te vliegen?
Het veld is 700 meter lang en 500 meter breed, iets heuvelachtig met prachtige uitzichten alle kanten op. Ook staan er vrijwel geen bomen, kortom een perfecte stek!

Dus graag jullie reactie en of we het dit jaar nog moeten doen of in 2012.

Vlieg ze dit weekend, het weer wil erg mooi worden :-).

Groeten,

Paul.

Hoi Paul,
Geweldig!
Vorig jaar hebben we 3 treffens gedaan en dat blijkt voor veel mensen net te veel. Wat je dan krijgt is dat er op alle treffens minder deelnemers komen omdat men gaat kiezen. Daarom hebben we dit jaar bewust 2 treffens genomen: één in het voor- en één in het najaar. We hebben nu in mei een treffen in Hoeven, in september in Enkhuizen en in de winter Marknesse. Als je waar dan ook tussenin gaat zitten zit het erg kort op elkaar.
Mijn voorstel zou zijn om het dan even warm te houden tot bijvoorbeeld volgend voorjaar.

Mij lijkt het ook erg leuk !! Jullie treffen het trouwens wel, zo'n mooie stek in de buurt....
Als ik het op tijd weet vraag ik het weekend vrij.
Is er trouwens al een datum vastgesteld voor Enkhuizen?
Straks naar het vliegveld, eens kijken of er nog wat te beleven valt. Op dit moment is het nog wat betrokken.

Groeten,

JH

ok hier schijnt het zonnetje al de hele ochtend:zon: en ook ik zal natuurlijk voor het eerst aanwezig zijn op het vgt in hoeven:yes: nu nog zonder glider maar met veel gezelige klets haha, maar ook dat zal er voldoende aanwezig zijn:rolling: volgendjaar hoop ik aanwezig te zijn met mn graupner silentius nu nog branstof maar dan ook elektro:yes: en elektro cirrus wat hopelijk ook weer n plaatje gaat worden:yes:dus erg leuk jully allemaal ns in leven de lijve te gaan ontmoetten:wink:

Leuk om jullie reacties te lezen.
Arjan, het lijkt me ook het beste om het volgend jaar te doen, zullen we zeggen in Mei dan maar??? Houden we dat voorlopig aan. Ik hoop dat het voor de meeste van jullie niet te ver weg is maar misschien helpt het als ik zeg dat dit één van de mooiste wildvlieg-stekken is die ik heb gezien. Ook het stadje Ootmarsum is het bekijken meer dan waard. Na Valkenburg is Ootmarsum de meest toeristische plaats in Nedeland in verhouding met inwonersaantal.
Ik ken een camping op zo'n 1 km afstand van de vliegstek waar ik misschien wel iets kan regelen voor degenen die er een heel weekend van maken willen ;-).

Jan Hein,
het rompje dat ik van je gekregen heb vliegt geweldig! Vanmiddag zijn maiden mee gemaakt en ik hoefde hem niet eens uit te trimmen :-). Met een kleine brushless erin en 2 stuks kleine lipo's had ik nagenoeg geen lood meer nodig en hij klimt mooi de hoogte in. Zelfs nog een kwartiertje kunnen klokken op thermiek vanmiddag, helemaal goed! Hier een aantal fotootjes....

GroteFoto-UWG4FJZJ.jpg

GroteFoto-TBRGMWTX.jpg

GroteFoto-QW3SCAIF.jpg

Het is een bont geheel geworden met al die kleuren maar juist daarom is hij best wel mooi. Ook al is de koorde van deze vleugel zo'n 5 cm smaller vliegt hij er goed mee. Precies wat ik wilde, nogmaals hartelijk bedankt voor het rompje !!

Johan,

het lijkt me ook leuk om jou te ontmoeten. Het is altijd een gezellige dag met al die VGG' ers en het zal je vast wel bevallen. En dat je niets te vliegen hebt is niet zo'n probleem, je mag rustig met een van mijn oldies een aantal vluchten maken, geen probleem ;-).

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
.......het rompje dat ik van je gekregen heb vliegt geweldig! Vanmiddag zijn maiden mee gemaakt en ik hoefde hem niet eens uit te trimmen .....Het is een bont geheel geworden met al die kleuren maar juist daarom is hij best wel mooi. Ook al is de koorde van deze vleugel zo'n 5 cm smaller vliegt hij er goed mee. Precies wat ik wilde, nogmaals hartelijk bedankt voor het rompje !!

Leuk om te horen Paul. Dan heeft ie nog een goede bestemming gevonden. Daar wordt ik vrolijk van.
Dat heb je trouwens snel voor mekaar. Hoop dat je er nog lang plezier van hebt.
Geen dank dus.

Groeten, JH

[Johan,

het lijkt me ook leuk om jou te ontmoeten. Het is altijd een gezellige dag met al die VGG' ers en het zal je vast wel bevallen. En dat je niets te vliegen hebt is niet zo'n probleem, je mag rustig met een van mijn oldies een aantal vluchten maken, geen probleem ;-).

Groeten,

Paul.[/QUOTE]

ok daar hou ik je aan paul alvast bedankt:yes::grin: ik heb wel n zwevertje klaar maar das helaas geen vintage:nooo: dat word n gezelige dag in hoeven zal proberen goed weer mee te brengen en termiek:yes: en wijnig wind das toch het mooist:yes: ohja ik vlieg mode 4 en jully?? en de rest van het jaar aan het werk om volgendjaar in hoeven ns mee te kunnen vliegen met mijn oldies:yes:

Achja, het hoeft toch ook niet per sé een VVG meeting te worden op het veld van Paul. Gaan we gewoon een keer met mensen van het zweefvlieg gedeelte hier zweef/en elektrosleep vliegen! Gewoon met een klein groepje.

Lijkt me erg leuk!

Back