Video turbine Scout in Posterholt

En ik heb het hier niet over de kwaliteiten van de piloot
maar over anderen factoren het blijft RC
waar ligt de limit voor snelhijd voor een model vliegtuig en waar ligt de grens!!!
want dat staat niet in de verzekeringspolis of moet daar eerst iets ernstig voor gebeuren
dit is het laatste wat ik erover zeg

misschien is het een idee om een wereldrecord te vestigen met zo een snelle scout, en Fpv systeem, het kanaal overvliegen ofzo, moet met 20 minuten zijn ofzo met deze snelheid. :P

Mvg,

Daphne en Marcel

Hallo allemaal,

Maikel en de rest bedankt voor de positieve reacties!

Over Bert met z'n snelle wil ik 1 ding zeggen. Ik stond erbij met de crash. Ik stond er met m'n neus bovenop want ik stond namenlijk langs Bert. En het lag NIET aan het vliegtuig of de piloot.. Het was gewoon net over het randje. Want geen een vliegtuig is erop gemaakt om onder de grond te vliegen. Het was gewoon een inschattings fout en meer niet. En ik kan het weten want wij gaan vaak weekende weg met team Quaedvlieg.. En ik heb vaker langs hem gestaan met vliegen. Hij vloog er ook niet gevaarlijk mee. Want als je met een kist richting publiek vliegt kan er veel meer mis gaan als dat je recht het veld over vliegt. Dat zag je wel bij bert. Het gaat met volle snelheid maar alles gaat rechtdoor dus niets aan de hand! Hij heeft ook nooit richting publiek gevlogen en dat doe ik ook absoluut niet. Ik hoop dat hiermee duidelijk wat er met de scout van bert is gebeurd.

En ik heb het ook opgebouwd. We zijn begonnen met 110.000 toeren en toen zijn we dat op gaan bouwen op rustige velden. Ik ben eerst gaan kijken hoe de kist op alles reageerd en leren kennen..

En voor iedereen is gevaarlijk anders. Iedereen heeft er een eigen mening over... En dat mag ook...

P.S. een rectificatie op cliff.. Het model is van m'n vader en Bram..hij is gebouwd door hugo en m'n vader. De motor is deels eigendom van bram. De rest van de modellen zijn allemaal van Bram op de scouts na.

Hallo allemaal,

Maikel en de rest bedankt voor de positieve reacties!

Over Bert met z'n snelle wil ik 1 ding zeggen. Ik stond erbij met de crash. Ik stond er met m'n neus bovenop want ik stond namenlijk langs Bert. En het lag NIET aan het vliegtuig of de piloot.. Het was gewoon net over het randje. Want geen een vliegtuig is erop gemaakt om onder de grond te vliegen. Het was gewoon een inschattings fout en meer niet. En ik kan het weten want wij gaan vaak weekende weg met team Quaedvlieg.. En ik heb vaker langs hem gestaan met vliegen. Hij vloog er ook niet gevaarlijk mee. Want als je met een kist richting publiek vliegt kan er veel meer mis gaan als dat je recht het veld over vliegt. Dat zag je wel bij bert. Het gaat met volle snelheid maar alles gaat rechtdoor dus niets aan de hand! Hij heeft ook nooit richting publiek gevlogen en dat doe ik ook absoluut niet. Ik hoop dat hiermee duidelijk wat er met de scout van bert is gebeurd.

En ik heb het ook opgebouwd. We zijn begonnen met 110.000 toeren en toen zijn we dat op gaan bouwen op rustige velden. Ik ben eerst gaan kijken hoe de kist op alles reageerd en leren kennen..

En voor iedereen is gevaarlijk anders. Iedereen heeft er een eigen mening over... En dat mag ook...

P.S. een rectificatie op cliff.. Het model is van m'n vader en Bram..hij is gebouwd door hugo en m'n vader. De motor is deels eigendom van bram. De rest van de modellen zijn allemaal van Bram op de scouts na.

Hallo ,ik denk dat het niet veel uit maakt of je met een vliegend voorwerp 300km/u of 600km/u geraakt wordt het blijft gewoon opletten !! vaak ben je te bang .
Hier nog een leuke foto voor Cliff.(let op de pijp)
scannen0001pn.jpg

By rmt, shot with HP Scanjet djf2100 at 2009-09-05

hans bedankt respect voor je stuurmans kunsten.
maar bij bert ging het nog goed met de crasch ik zag het ook toen het gebeurde .
maar er hoeft maar iets te weigeren (een servo of een ontvanger )
en het model zou in het publiek terecht kunnen komen dan is het over met het jetvliegen in nederland want geen enkele verzekerings maatschappij zal dan uitkeren en dan is heel modelvliegend nederland de dupe
.dit is mijn mening en wat men er mee doet moet men zelf weten .
ik hou het lekker bij mijn langzamere jet .
met vriendelijke groet peter

hans bedankt respect voor je stuurmans kunsten.
maar bij bert ging het nog goed met de crasch ik zag het ook toen het gebeurde .
en het model zou in het publiek terecht kunnen komen dan is het over met het jetvliegen in nederland want geen enkele verzekerings maatschappij zal dan uitkeren en dan is heel modelvliegend nederland de dupe
.dit is mijn mening en wat men er mee doet moet men zelf weten .
ik hou het lekker bij mijn langzamere jet .
met vriendelijke groet peter

Ja dat geld voor alles in de modelsport, heb je bijvoorbeeld al eens een heli af zien komen, daar moet je ook niet in de buurt staan, of een Q50 enz enz, feit blijft dat er altijd een risico bestaat, en of je nou met 150 km/h of 350 km/h crasht zodra er lichamelijk letsel in het spel komt is het met alles gedaan, dus ligt het aan de piloten in hoeverre zij hierin hun verantwoordelijkheid nemen.

mvg Rene

en het model zou in het publiek terecht kunnen komen dan is het over met het jetvliegen in nederland

als dit met een propkistje met een 7,5 cc gebeurt vertel je het ook niet na.
IS EEN PAAR JAAR GELEDEN OOK GEBEURT IN ENGELAND en er kwam een meisje van 12 om het leven daardoor.

citaat:
dus ligt het aan de piloten in hoeverre zij hierin hun verantwoordelijkheid nemen.

dat is waar ik ook op doelden zo lang je dat bedenk bij elke vlucht dan ben ik blij ;)

Back