Het zijn methanolmotoren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het zijn methanolmotoren.
Jep en Micopuller is de Gordon Ramsey van
Kijk, dat is nu eens een interessante vraag (en inmiddels uiterst professioneel beantwoord door Brutus!)nog een vraag: Als jij zegt dat er geen nitromotortjes bestaan, waarom heeft Roelof dan het woord nitromotoren in zijn topic over: de zin en onzin rond NITROMOTOREN????
ok roelof, rustig..Ik ben net een beetje afgekoeld. Ik hoop dat m'n handtekening nu enigzins klopt sinds ik alles fout zeg
Hoe moet de afstelling eigenlijk veranderd worden als die bij het versnellen hapert, dus een soort bwubwubwu, als ik me ook even in orang oetang taal mag uitdrukken![]()
Kan het bij het najengelen op topsnelheid ook zo zijn dat je main needle te arm staat? Of is dat alleen de schuld van de throttle return spring?
Als ik rem houdt het najengelen namelijk meteen op.
Dankje! Zo is het een stuk helderder. Dit geluid bedoelde ik:
[URL="- Revo bogging[/URL]
Alleen dan iets minder hevig, maar waarom worden die manieren beïnvloed door de stationair schroef? Bedoel je niet de Low Speed needle? De stationair regelt (op de savage) namelijk alleen hoe ver je gasschuif open staat bij stationair draaien.
maar ik heb stiekem mijn handtekening gewoon geciteerd uit een programma op Discovery Channel, Mean Machines heet het. Een kerel zegt echt lettelijk: Torque is for acceleration, Horsepower is what keeps you going. Het ging hier om een opgevoerde Escalade met een biodiesel motor van 500pk en 1000Nm aan koppel
maar nu je het toch over het remmend koppel hebt, in engelse autoprogramma's wordt vaak gesproken over Break Horse Power, wat moet ik hieronder verstaan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/DesmodromieEuh, wel eens van "Desmodromie" gehoord? Kleppen die zowel door een nok geopend en door een andere nok weer gedwongen word te sluiten. ...
Of bedoel je bijvoorbeeld de Bristal Centaurus motor in de Hawker Seafury, met roterende (en glijdende???) cylinderbussen?... In de 2e wereldoorlog vlogen er al jachtvliegtuigen met deze techniek rond...
Desmodromie - Wikipedia
Animatie
http://www.ducatidesmo.com/images/ducatidesmovalves.swf
Ducati had en heeft desmo motorfietsen in het programma.
Of bedoel je bijvoorbeeld de Bristal Centaurus motor in de Hawker Seafury, met roterende (en glijdende???) cylinderbussen?
is er dan ook verschil, bijv: is 400pk die de fabrikant opgegeven heeft ook 400 BHP?