Marc,
Helder verhaal en verklaard je voorliefde voor 1/35.
Over de Engel VII,
Als je mij recht op de man af vraagt of de Engel VII/C een beginners kit is dan is mijn reactie simpel..NEE dat is ie gewoon niet.
Er zitten toch weer van die dingetjes in dat als je dat niet op tijd ziet dan heb je daar later in de bouw aardig last van.
Bv de uitlijning van de WTC buis is ECHT wel een uitdaging om dat met het neus spant (handig als je kinderhandjes hebt) en achter spant uitgelijnd te krijgen en dan ook nog zo dat het achterschip naadloos aansluit op het voorschip.
Je moet dus drie dingen die allemaal net niet (of gewoon niet) passen tegelijk in lijn zien te krijgen, en dit klinkt niet alleen eng maar is het dus ook....
Daarna komt dat het achterschip met de schroefassen, roeren en duikroeren 1 geheel gaan vormen en dat loodrecht en haaks achter het tussen spant, lukt ook allemaal.
Maar daar heb ik het best druk mee gehad, en ik hoop dat de schroefas keeringen het houden want de assen liggen een klein beetje scheef in die keeringen, en ik ben nog niet aan de water dichtheids test toe dus dat is nog een verrassing.
Al met al een heel mooie kit en er is heeeeel veel voorbereid maar een beginners kit....ECHT niet.
Nu moet ik zeggen dat een werkende duikboot nu niet meteen het simpelste instap model is om met RC bestuurde modellen te beginnen.
Er wordt echt wel het een en ander aan uiteenlopende technieken van je gevraagd, niets mis mee en hulp is er op dit forum ook altijd wel maar uiteindelijk zal de beginnende sub bouwer echt zelf zijn sub moeten bouwen en aan de gang moeten zien te krijgen.
Want bouwen is één maar goed duikende en op periscoop varende sub maken is wat anders.
En al de aanwezige bouwers op dit forum hebben daar hun Ups en downs allemaal in gehad waaronder ik zelf natuurlijk ook.
Lang verhaal weer, maar wil je beginnen en je hebt geld, ga dan voor een Lafajette.
Al heb ik een leuke 1/40 VII staan. :wink::wink:
En schaal 1/40 en 1/op 35 zit wat grote betreft wel wat verschil in maar wat geld betreft ontzettend veel verschil.
Dit is mijn persoonlijke mening maar ik heb de Laffajette gebouwd,
ik heb de Gato (om)gebouwd en ben dus nu met de engel VII bezig dus ik heb het niet van horen zeggen.
Daarbij wat Manfred al zegt de keuze in 1/35 kits is beperkt.
Doe er uw voordeel mee,
Groeten,
Jan,