Vijfde ronde NK-F3K Zoetermeer 30 September

Vijfde ronde NK-F3K Zoetermeer 30 September

Bij deze de uitnodiging voor de vijfde ronde in het NK-F3K welke wordt gehouden te Zoetermeer.

Datum: zondag 30 September.
Aanmelden graag via www.f3k.nl

Niet alle informatie is op dit moment nog bij mij bekend, zodra ik meer info heb, zal ik dit draadje updaten.
Ga er voorlopig vanuit dat alles (ongeveer) zo zal gaan als bij de vorige NK-F3K wedstrijden.
Maar de inschrijving is dus gestart.

Deelnemerslijst F3K:
1 Arnold Kinds
2 Arno Hacken
3 Gerrit-Jan Kuiper
4 Peter Aanen
5 Loet Wakkerman
6 Theo Schoorl
7 Martijn Schoorl
8 Cor de Jong
9 Rob Kinds
10 Eric van Dijken
11 Bas Breijer
12 Alex Hoekstra
13 Goswijn Thijssen
14 Hans Knippels
15 Arjen van Vark
16 Robert Hermans
17 Jurgen Maassen
18 Leon Wubbe
19 Niels Meerdink

Deelnemers Mini:
1 Peter Aanen
2 Rob Kinds
3 Bart Rotteveel
4 Raymond Esveldt
5 Jurgen Maassen
6 Leon Wubbe
7 Frans Bal
8 Ruud de Vreugd
9 Philip van Diggelen

kan ik me in dit draadje inschrijven?

zoja... ik doe mee :D

moet ik ook me kanaal zeggen? (kanaal 80)

Sow lekker veel inschrijvingen al zeg!
Gaat nog leuk worden (en druk).

Aanvullende standaardinformatie die eigenlijk in de 1e post hoorde:

5e NK-wedstrijd F3K Zoetermeer

Klasse: F3K vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek
Aanvangstijdstip: 11:00 H (briefing)
Klassement: er zijn prijzen beschikbaar voor de eerste drie in F3K en de eerste drie in “Mini”.
Tijdschema: het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.
Inschrijfgeld: € 7.00 voor KNVvL leden
Niet leden betalen € 14.00
Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt
Wedstrijdleider: Sietse van Doorn

Bijzonderheden:
• Voorinschrijving met opgave van twee frequenties is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor 23 september. Inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen niet deelnemen aan de competitie! Inschrijvingen via www.f3k.nl

• Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd kan verkregen worden via telefoonnummer 0628818230 (Sietse) vanaf zaterdag 29 september 18.00h. Hier op het forum zal deze informatie dan natuurlijk ook te vinden zijn.
• De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer als 9 m/sec. zal zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
• In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende “frequentie-knijper” op de antenne van zijn zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
.Mini’s zijn modellen waarvan de spanwijdte maximaal 1 meter is.
• De wedstrijdleiding heeft niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.
Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steeksproefgewijs gecheckt worden.
• De te vliegen taken zullen in de week voor de wedstrijd worden bekendgemaakt.
• WA-verzekering is verplicht.

Eric van Dijken zei:
Deelnemers Mini:
1 Peter Aanen
2 Rob Kinds
3 Bart Rotteveel
4 Raymond Esveldt
5 Jurgen Maassen
6 Leon Wubbe
7 Frans Bal
8 Ruud de Vreugd

waarom sta ik er nog niet bij? :?
ik heb me ook ingeschreven..

mag je ook komen kijken:P
en waar is het nouw precies en hoe laat want ik snap er niet echt veel van:P

hoi philip

bij de volgende update sta je er vast tussen ,groeten arnold :wink:

Laatst aangepast door Eric van Dijken op Ma September 17, 2007 8:01 pm, in totaal 7 keer bewerkt

arnold 2 zei:
hoi philip

bij de volgende update sta je er vast tussen ,groeten arnold :wink:

Laatst aangepast door Eric van Dijken op Ma September 17, 2007 8:01 pm, in totaal 7 keer bewerkt

Bedankt voor het vertrouwen en inderdaad, je staat er nu tussen. (helaas heb ik ook werk en een prive leven, dus soms niet direct in staat om dingen zo snel te doen als ik zou willen, maar geen zorgen. Morgenmiddag ga ik alles recht zetten en mijn SuperGee weer repareren.)

Eric van Dijken zei:
Bedankt voor het vertrouwen en inderdaad, je staat er nu tussen. (helaas heb ik ook werk en een prive leven, dus soms niet direct in staat om dingen zo snel te doen als ik zou willen, maar geen zorgen. Morgenmiddag ga ik alles recht zetten en mijn SuperGee weer repareren.)

Die vleugel gaat nu toch echt wel in de kliko !!!!!!!!!!!!!!

hahaha lol.

Je heb idd nu toch een mooie vleugel?
Maarja, ik zit ook nog te twijvelen of ik die 1.5m vleugel van Theo nog ga repareren... Misschien ook maar een nieuwe maken. (ga zowieso lijmen, weet wel iemand die daar weer blij mee is :) )

Alex Hoekstra zei:
Eric van Dijken zei:

Die vleugel gaat nu toch echt wel in de kliko !!!!!!!!!!!!!!

Nee, die vleugel gaat er echt niet meer op. Maar heb een mooie andere liggen, voor een zacht prijsje kunnen kopen van iemand. Die zit er nu op, meeste werk is gedaan. Helaas is mijn outlook, nu ook stuk. Dus moet even een back-up terug zetten om de inschrijvingen te verwerken.

Hoe is het spreekwoord ook al weer, When it rains, it pours.....

nou, ff een update!

Hoop dat het weer net zo wordt als afgelopen zondag. Heb even het veld verkent. Meer dan groot genoeg in ieder geval (en netjes laag gras). Had nog wat foto's gemaakt, ben alleen mijn camera een beetje kwijt...

Heb net de deelnemerslijst met frequenties van Eric gehad. Ben nu aan het proberen om er wat moois van te bouwen.

De groepsindeling volgt nog, maar voor de nieuwsgierigen heb ik al wel vast de te vliegen taken hier.
Er is gekozen voor 5 taken. Als het helemaal dolletjes word kan er altijd nog vrij gevlogen worden.

TAKEN:
Ronde 1) C (laatste en 1 na laatste vlucht)
Ronde 2) F (oplopende vliegtijd)
Ronde 3) M (5*2 minuten)
Ronde 4) J (3 van de 6)
Ronde 5) E (All up last down)

Uitleg van de taken volgens het reglement:

5.K.8.3 Taak C (voorlaatste en laatste vlucht)
Iedere deelnemer heeft een onbeperkt aantal vluchten, maar alleen de voorlaatste en laatste vlucht worden opgeteld. De laatste vlucht moet bij de tijdopnemer aan het einde van deze vlucht aangekondigd worden. Vlieger en helper moeten het vliegterrein onmiddellijk na deze aankondiging verlaten. De maximale tijd bedraagt 180 sec.
De minimum werktijd voor deze taak is 10 minuten.
Voorbeeld: 1e vlucht 65 sec
2e vlucht 45 sec
3e vlucht 55 sec
4e vlucht 85 sec
totaal 140 sec

5.K.8.6 Taak F (oplopende vliegtijd)
Iedere vlucht moet ten minste 1 seconde langer duren dan de voorafgaande vlucht die telde. Het aantal starts is onbeperkt. Maximum voor de eerste vlucht is 3 minuten. De score is de optelling van alle succesvolle vluchten.
Voorbeeld:
1ste vlucht 40 sec
2de vlucht 26 sec Telt niet
3de vlucht 29 sec Telt niet
4de vlucht 42 sec
5de vlucht 60 sec
Totaal 142 sec

5.K.8.13 Taak M (vijf langste vluchten; twee minuten maximale tijd per vlucht)
Elke deelnemer heeft een ongelimiteerd aantal vluchten. Slechts de vijf beste vluchten worden opgeteld. Maximum per vlucht is 120 sec.

5.K.8.10 Taak J (3 uit 6)
Gedurende de werktijd mag de deelnemer zijn model niet meer dan 6 keer starten. De maximaal gemeten vliegduur is 3 minuten. De duur van een slottijd mag verminderd worden tot 2 minuten als het aantal deelnemers groot is. De som van de drie langste vluchten wordt gebruikt voor de eindscore. Voor deze taak mag de wedstrijdleider de duur van de werktijd, het aantal starts, het aantal tellende vluchten en de maximale vluchtduur bepalen.
De minimum werktijd voor deze taak is 7 minuten.

5.K.8.5 Taak E (gelijk starten, laatste beneden, seconden)
Alle deelnemers van een groep moeten hun modellen gelijktijdig starten binnen drie seconden na het signaal van de organisatie. De maximale gemeten vluchttijd is drie minuten. Iedere vluchtduur van de drie pogingen van iedere deelnemer wordt opgeteld en wordt herrekend om een eindscore voor deze taak te verkrijgen.
De duur van een slottijd mag verminderd worden tot 2 minuten als het aantal deelnemers groot is. Het aantal starts mag tot 5 worden opgevoerd.
De minimum werktijd voor deze taak is 7 minuten.
Voorbeeld:
Deelnemer A: 45+50+35 s = 130 s = 812,5 punten
Deelnemer B: 50+50+60 s = 160 s = 1000 punten
Deelnemer C: 30+80+40 s = 150 s = 937,5 punten

er doen nu 20 man (en niet één vrouw???) bij de 1.5m en 10 bij de mini klasse mee. Lekker druk.
Tot nu toe 5 dubbele frequenties (die moeten dus even met elkaar wisselen van knijper). Nu nog alles in groepen delen.

Iets uitgebreidere Routebeschrijving komt er ook aan hoewel het met dit plaatje al redelijk te doen moet zijn :).
http://maps.google.nl/maps/ms?msa=0&ie=UTF8&hl=nl&msid=114118535466437207394.0000011206acdf3e0a322
Tomtommers:
52° 4'16.49"N
4°26'50.88"O (volgens google earth...)

Pieter Jan gaat nog kijken waar het het handigste parkeren is. het word zowieso een klein stukje lopen vanaf de auto's, want het is officieel een natuurgebied.

complete reglement natuurlijk op f3k.nl te vinden: http://www.f3k.nl/pages/reglementpag.html

Ik heb de google kaart aangepast. Ik heb zondag nog even gekeken waar je mag parkeren. In de berm van de aanrijroute is dat toegestaan. Let wel goed op de borden want er is een uitzondering bij een laadplaats van de brandweer. Verder is het handig dat als je een karretje hebt om je spullen te vervoeren je dit ook meeneemt want als je pech hebt is het wel 500 meter zeulen met je spullen. Met de auto naar het veld is geen optie, zonder vergunning mag je niet over het fietspad en er staat een paaltje. Voor de echte diehards die bij de juiste wind boven de aanwezige helling gaan vliegen en dan niet meer terugkomen en een outside landing maken is het effe 15 minuten lopen om zonder nat pak de sloot aan de zuid-oostkant van het veld te ronden. Iemand met een opblaasbootje is dan sneller :) Een snackbar/ chinees / Mc Donald's zijn niet op loopafstand te vinden, dus bammetjes mee zou ik zeggen.

Back