Viking Poseidon

full
full
full
full

Na een iets rustige periode van bouwen enkele foto's van de bouw tot nu.
Iemand soms een idee hoe je de asipodaandrijvingen kan bouwen?

Laatst bewerkt door een moderator:
In principe is een azipod niets meer dan een schotel waar de schroef verkeerd om op zit ;)

Er zijn al wat draadjes volgeschreven op het forum over het zelf maken van een boegschroef mbv bouwhandel waterleiding delen zoals t-stukken e.d. Als je daar op zoekt moet er wat te vinden zijn.
Zeker op jouw schaal hoeft het niet te zwaar uitgevoerd te worden. Setje messing kegeltandwielen van Conrad en wat huisvlijt (aan jou wel besteed zo te zien) zijn de belangrijkste ingrediënten eigenlijk .

De azipods zijn inderdaad wel te bouwen maar waar ik het meest over twijfel is hoe ik het zaakje waterdicht krijg aan de romp de pod zelf kan ik vullen met vet maar de doorgang in de romp is moeilijker.
De schottels van Graupner blijken volgens ik lees niet al te best van kwaliteit anders zijn deze ook wel om te bouwen.

Volgens de tekeningen heeft dit model azipods met 2 props. 1 aan ieder zijde. Zoals Thijs eerder opmerkte, is een draaibank wel handig. Tenzij je met klei wilt gaan werken

full
ik denk dat ik voor iets dergelijks ga eenvoudig te maken en ziet er volgens mij goed uit

Het model hierboven heb ik ook van een Duits forum er is inderdaad wel wat te vinden,
ik ga dit model eens bouwen maar dan met 2 schroeven en bekijk of het mij bevalt.
Het is dan wel geen echte azi pod meer maar ik hou de electronica liever droog.
Lijken mij ook wel kleine motortjes om een groot schip te sturen.

full
Zo na een beetje tekenen en knutselen ben ik tot dit resultaat gekomen enkel nog de juiste schroeven monteren en klaar.

Back