Viking Poseidon

:D
full
Mijn scheepswerf

Laatst bewerkt door een moderator:
;)Voor een testvaart zal ik nog even moeten wachten maar ben er redelijk gerust in,
pods draaien heel soepel en stil er zitten 7 kogellagers per pod besturing inbegrepen

Dat komt wel goed vetkeringen + pods gevuld met vet en de kogellagers zijn bovendien
allemaal rvs.
Onderaan de pods zit een smeernippel die ik verwijder en inplaats een inbus zonder kop
geborgt met loctite.

:rolleyes:Bedoeling is om deze zelf te maken,ondertussen een draaibankje en freesbankje aangeschaft.Dit zal wel geen probleem geven de kostprijs daar tegenover pffff.

Intussen bijna een jaartje verder,de bouw van de Poseidon lag een tijdje stil wegens verbouwingen aan het huis,alsook de start van de Bylgia van Heerema (romp) en een eco speed projectje.
Nu terug aan de slag,een beetje schilderwerken.Ook de strepen en letters op de zijkant aangebracht.
Ben nu aan het twijfelen welke motoren ik er in zet borstel of borstelloos wegens geringe hoogte die ik heb.

Bijlagen

• IMG_2244.JPG
    IMG_2244.JPG
    167,5 KB · Weergaven: 394
  • IMG_2243.JPG
    IMG_2243.JPG
    164,5 KB · Weergaven: 380
Ik vrees dat je een grotere heli dient aan te schaffen
Mooie romp geworden, ik volg je vorderingen
Vgr Marc

Laatst bewerkt:
Ik zou voor de old school borstel motoren opteren maar na zoekwerk op internet enkel de motoren van Krick ( max speed 800 of 900 serie) gevonden die de afmeting
hebben die past voor verticale inbouw ( 69mm).
Deze motoren zijn wel duur vind ik , 65 euro per stuk.
Is er iemand die een alternatief weet zou het graag horen?
Max. lengte van de motor met asje zou maar 80 mm mogen zijn en zou een 60mm
schroef moeten aankunnen.
Alle tips welkom

Back