Vintage ASW 15 Hegi

Ik ben ook begonnen aan de afbouw van een 30 jaar oude nieuwe bouwkit. Ik lees een en ander over een zware kist. Zonder bekleding heb ik de romp en vleugels gewogen. De vleugels (ribben) wegen 300 gram, de romp 700 gram. Dit alles zonden mechaniek in romp. Klinkt dit zwaar?

Robo.

Mooi dat je er ook een bouwt, mijn asw 15 nadert het einde van het bouwen.

Volgens mij krijg je deze kist niet eenvoudig onder de 2500 gram.

Maar als je de ASW 15 van Jacob ziet vliegen en thermieken, maak je je niet zo druk over, sommige kisten hebben echt vleugelbelasting/snelheid nodig.

Ga je hier foto's plaatsen van de bouw?

groet

Terence

Voor wie interesse heeft, ik heb er een te koop. Ik kom er niet aan toe deze af te bouwen (zie handtekening).

Groet,
Willem

Ik zal je helpen.

Klik in de handtekening van Willem op 'Te koop'.

Dan kom je op z'n site, en zie je een link naar de Hegi ASW 15, met foto's, zodat je je een beeld kunt vormen van de staat waarin het model verkeert.

Succes! :p

;)

(Geintje!!!)

jan.

Filmpie

Vandaag 1 vlucht gemaakt als opening voor het nieuwe jaar:

Jacob
Dag Jacob,
Ik zie je mailwisseling over de Hegy ASW 15. Ik heb er net een gekocht maar zonder handleiding. Heb jij die misschien en zo ja kan ik een kopie van je kopen?
Groet, Ernst

Kopen ? Daar doe ik niet aan. Krijgen wel . Maar wat zoek je precies ? Een tekening of handleiding. Ik weet niet wat ik allemaal heb. Dan moet ik in mijn 'archief' duiken. Dus kun je iets specifieker zijn ?

Hegi ASW 15
Dag Hans,
Zou ik een kopie van de bouwbeschrijving van de Hegi ASW 15 kunnen kopen?
Groet,
Ernst

Ik ben nog eens op de zolder wezen zoeken .En he ja een beetje stoffig maar het is een nog nieuwe romp van de asw 15 Van Hegi.
kan ik deze na al die jaren nog gewoon gebruiken?
het heeft wel in het donker gelegen.
Tekening heb ik ook nog gevonden.

Hans

0mdat ik de ruwbouw kist op marktplaats heb gekocht zoek ik eigenlijk beide, de tekening en de bouwbeschrijving.
Ernst

QUOTE="jacobbos, post: 3749854, member: 13505"]Kopen ? Daar doe ik niet aan. Krijgen wel . Maar wat zoek je precies ? Een tekening of handleiding. Ik weet niet wat ik allemaal heb. Dan moet ik in mijn 'archief' duiken. Dus kun je iets specifieker zijn ?[/QUOTE]

Nou, Den Ouden Doosch is geopend. Roept meteen weer jeugdherinneringen op. Mijn eerste kist was ooit een Taxi van Graupner. In die doos bewaar ik nu mijn tekeningen.

IMG_20161110_192139874_HDR.jpg

En dat dit voor mij echt een tripje door Memory Lane is laat ik graag even zien. Het verhaal achter de volgende foto is dat mijn vader er eigenlijk voor gezorgd heeft dat ik na 35 jaar nog steeds met deze mooie hobby bezig ben: hij was gek van motoren in welke vorm dan ook en ik van vliegen. Hij heeft het initiatief genomen om een bouwdoos van de Taxi te kopen, en zo ben ik gestart met deze mooie hobby. Die eerste doos heb ik dus nog steeds, het is de doos die je ziet. Je kunt het als vader met zoon in de puberteit minder treffen...

IMG_20150702_222626.jpg

Ik zie op de foto de Simprop 35Mhz die ik toen had, sterker, die heb ik ook nog..

Het was ook in die periode dat ik van Sinterklaas de ASW kreeg. De doos van de ASW heb ik niet meer de foto's nog wel:

SV105342.JPG

SV105344.JPG

Maar goed, in die doos zaten dus ook de ASW tekeningen:
IMG_20161110_193108706.jpg

En niet alleen de tekeningen, ook nog een grote Exploded View en natuurlijk de originele Bau- und Betriebsanleitung:

IMG_20161110_193145550.jpg

Vraag is nu hoe ik de tekeningen bij je ga krijgen. Mijn idee is om ze te laten scannen en de bestanden naar je te mailen. Dat regelen we dan wel via PB, OK?

Hartelijke groet,

Jacob Bos

Ernst en Rene hebben ondertussen via een andere weg een tekening van de ASW in handen gekregen. Veel bouwplezier heren!

HEG ASW 15 Decal mini.jpg
HEG ASW 15 Bauplan mini.jpg
Hegi ASW 15    Explosionszeichg mini.jpg

Braucht noch jemand die Baupläne von der Hegi ASW 15 ?
Ich mache neue, wenn Interesse, bitte PN.
Von den Schriftzügen habe ich nur ein Bild, keine Vektorgrafik.

Heeft iemand de blauwdrukken van de Hegi ASW 15?
Ik ben nieuw, indien geïnteresseerd, neem dan PN.
Van de geschriften ik heb maar een beeld, niet vector graphics

Olaf

Bijlagen

• HEG ASW 15 Baubeschreibng mini.jpg
    HEG ASW 15 Baubeschreibng mini.jpg
    314 KB · Weergaven: 568
  • Like
Reactions: jve
Back