Vintage ASW 15 Hegi

Het voorste lager Pos: 4 zit op 27 mm van de as D= 5 mm uiteinde.
Voor de koeling wordt gezorgd in de romp zelf.
XPower 35.jpg
ASW15-3.jpg

Laatst bewerkt:
Oké. Lagering is goed geregeld.
Koeling: zonder voldoende verse lucht-instroom (gat in de romp) beperk je de koeling d.m.v. die 'backcase' (nr. 14) best wel veel. Die backcase is geen fan/ventilator! Of de in de romp aanwezige lucht voldoende kan koelen weet ik niet. Ik vraag het me af. Ik zou er niet op gokken ...

Heb bij mijn kadet trainer nog ondervonden hoe belangrijk koeling is , zonder motor kap motor lauw, met kap en opening aan voorkant motor te warm op hand op te leggen.
Kap gewijzigd, opening aan de onderzijde achter en in de zij 2 mm speling over heel de hoogte van de kap, motor lauw , dus lucht moet ook weg kunnen.

Zorg je nog wel voor een ondersteunend lager bij de neuspunt?
Zo niet dan kun je er op wachten dat de boel gaat slingeren en uiteindelijk uitbreekt, of je motor(lagers) er aan gaan ...
Een lange as is geen probleem, mits de motor op rubbers gemonteerd wordt. Dus geen starre verbinding tussen motor en romp.

Johannes

Hallo Clubgenoot Raymon,
Eigenlijk jammer dat jij je zo weinig laat zien in Kampen, maar drukte in Emmeloord zal daar wel debet aan zijn.
Daardoor waren wij op de MVC Cumulus vergeten dat jij deze produktie van stickers nog steeds in je pakket had.
Max van den Berg en mijn persoontje zijn beide op zoek naar zo`n stickervel voor onze ASW15.
Geef ons even a.u.b. een prijsje door op mijn mail via een PB.
Mogelijk dat wij je weer eens kunnen zien op het komende sleeptreffen in einde maart as, als sleper of gesleepte.

Met de beste groet,
Kadet.

Laatst bewerkt:
Heren,
Ook ik, Ernst Janssen, ben op zoek naar zo een sticker vel. Op dit moment ben ik de onderkant van de vleugels te bekleden en hoop deze winter mijn 15 klaar te hebben.

Ik heb inderdaad de maat nodig van een van de stickers. Zodat ik de rest naar de goede maat kan opschalen.

Heren, ik weet niet of jullie mijn verzoek hebben gelezen, maar ik zou ook graag een ASW15 sticker- vel willen kopen. Zou dat kunnen/mogen??
Dank,
Ernst

Dat is zeket mogelijk stuur mij maar een pb. Dan kan ik zodra ik een maat heb de stickers maken prijs er aan geven en uiteraard doorsturen.

Accu-servo bak met servo`s geplaatst, het interieur verlaagd en aan de kap vast gemaakt.
Het wachten is nu op de Xpower motor want dan kan ik de motorplaat pasmaken gelijk met de sleepkoppeling.

20171127_215003_preview.jpeg
20171125_111202_preview.jpeg
20171127_214417_preview.jpeg

Mooi Rob! En ik kan duidelijk zien waar de inspiratie voor deze indeling vandaan komt. Alleen het fluoriserende kleurtje mist nog:)

Ik hoop dat je de motor snel binnen krijgt

Deze e-ombouw was het direkte gevolg van een waterlanding van de ASW15 in september.
Ook de vleugels hadden daarbij water gemaakt en lagen in de kelder te drogen met de servo`s uit de behuizing.
Elektronisch blijkt er niets aan de hand ook geen kondens in de servo`s.
Helaas blijkt de folie geheel verkleurd op de plaatsen van de aanhechting op het balsa, dus moet vervangen worden.
Op diverse plekken trek ik de folie wel er vanaf maar blijft de dunne kleurlaag achter.
Deze laat zich erg moeilijk verwijderen.
Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad en kan mij tip geven hoe dit op te lossen?

Ja, folie is dan van de lekker oude soort. Ik heb goede resultaten gehad door met (veel) stickerverwijderaar van HG de boel schoon te maken. Er blijft wel een zweem van de afkomende folie in het hout hangen. Als je daarna weer met een niet-transparante Oracover foliet zie je er niets meer van.

Mooi om te zien dat de ASW nog leeft in modelbouwland. En die cockpit is inspirerend!

JB

Back